Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tocht?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Tocht?

    Hiii hello,

    Misschien ben ik een simpele ziel dat ik deze vraag stel, maar ik word er gek van dat ik het niet weet...Hoe ontstaat tocht nou eigenlijk???

    Ik heb een kamer waar mijn vogels zitten en daar kan ik niet ventileren omdat ze vrij rondvliegen. Nou heb ik al een luchtreiniger staan en binnenkort een reiniger met luchtbevochtiger bij...Maar ik ben bang dat door het niet ventileren er dan schimmel komt....

    Nu zou ik snachts wel de deur op een kier willen zetten (dan slapen ze en hoef ik niet bang te zijn voor ontsnapping) maar ik ben zo bang voor dat er dan tocht ontstaat....Mijn man is ervan overtuigd dat er alleen tocht ontstaat als er twee dingen open zijn, dus naast de deur ook een raam......................

    Kan iemand met wat meer verstand van zaken hier een licht op doen schijnen?


  • #2
    Daar heeft je man gelijk in tocht ontstaat door het open hebben van b.v. een deur en een raam.

    Tocht is erg gevaarlijk voor vogels een ook mensen kunnen "op de tocht hebben gezeten" en hierdoor verkouden worden.
    Groeten Michael

    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

    Opmerking


    • #3
      Hor

      zit er een raam in de ruimte, waar je een hor in zou kunnen maken ? een beetje frisse lucht is wel goed voor de vogels.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #4
        ...

        Ja weet ik! Bij de aanschaf en inrichting is dat het enige waar ik niet aan heb gedacht met mijn stomme....

        Ik denk eraan om een hor te maken voor de deur, want voor de ramen kan niet omdat het kiepramen zijn. De lucht is al erg opgeknapt dankzij de luchtreiniger...

        Ik zou het liefst snachts de deur op een kier zetten, zodat er toch wat frisse lucht binnenkomt, maar ben zo bang dat dat dan tocht geeft

        Opmerking


        • #5
          PS

          PS: Bedankt voor de raad trouwens...

          Het zou betekenen dat er dan geen tocht ontstaat als alleen de deur opengaat en er staat daar verder niks open...

          Opmerking


          • #6
            Misschien te simpel gedacht maar kun je er een hordeur in zetten?
            groetjes
            Heidi

            Neem eens een kijkje op mijn site.
            http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Piccolo
              Ja weet ik! Bij de aanschaf en inrichting is dat het enige waar ik niet aan heb gedacht met mijn stomme....

              Ik denk eraan om een hor te maken voor de deur, want voor de ramen kan niet omdat het kiepramen zijn. De lucht is al erg opgeknapt dankzij de luchtreiniger...

              Ik zou het liefst snachts de deur op een kier zetten, zodat er toch wat frisse lucht binnenkomt, maar ben zo bang dat dat dan tocht geeft
              In een van mijn slaapkamers heb ik mijn vogels gehuisvest .
              Daar staat altijd het raam op een kier ,en de deur staat altijd open (tegenover dat raam).
              Dat is al 5 jaar zo ,en heb er nog geen schade door ondervonden.

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Piccolo
                ...Ik denk eraan om een hor te maken voor de deur, want voor de ramen kan niet omdat het kiepramen zijn...
                Je zou ook een verluchtingsrooster die boven het glas van een kiepraam wordt geplaatst, kunnen overwegen.
                Deze roosters zijn regelbaar, en verluchten prima. Enig nadeel is dat het glas moet ingekort worden. Bij dubbel glas moet de ruit vervangen worden.

                mvg
                Xavier

                Opmerking


                • #9
                  Ik heb draaikiep-ramen en daar kan je prima horren in maken. Ik heb ze zelf op maat gemaakt van een bouwpakket bij de bouwmarkt vandaan (wel de duurdere versie).
                  Kan je goed ventileren. Als je alleen het raam open hebt en de deur dicht, dan ontstaat er geen tocht.
                  www.vogeltuin.webnode.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    Dank!

                    Aaahhh dank voor de tips mensen!

                    Misschien kan ik dan wel om te beginnen snachts de deur open doen...Als je twee linkerhanden hebt dan is een hor maken nog niet zo eenvoudig...

                    Ik dacht meer aan een horgordijn voor deze deur, dan kan de deur eens open maar ook dicht....

                    Eindelijk werd er na de rui vandaag wel mooi gezongen dus dat is wel een goed teken, maar met die luchtbevochtiger ben ik bang voor schimmel...

                    Gaan ze wel van opknappen denk ik, want zie ze nu bijvoorbeeld erg veel drinken, misschien droge keel?

                    Mensen dank voor de tips, wil het beste voor mijn vogels

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Piccolo
                      Ja weet ik! Bij de aanschaf en inrichting is dat het enige waar ik niet aan heb gedacht met mijn stomme....

                      Ik denk eraan om een hor te maken voor de deur, want voor de ramen kan niet omdat het kiepramen zijn. De lucht is al erg opgeknapt dankzij de luchtreiniger...

                      Ik zou het liefst snachts de deur op een kier zetten, zodat er toch wat frisse lucht binnenkomt, maar ben zo bang dat dat dan tocht geeft
                      Er zijn wel zeker horren voor kantelkiepramen,worden op maat gemaakt en in de sponning gezet dus tussen het kozijn en het openslaande raam.
                      Ik heb er een stuk of 8 in mijn huis zitten en ook in mijn vogelkamer.
                      Nu heb ik kunststofkozijnen maar voor houten kantelkiep moet het ook mogelijk zijn.
                      Gewoon even informeren bij een goede zonweringsspeciaalzaak,Hamstra maakt ze maar er zijn nog veel meer fabrikanten.
                      Mvg,
                      Kingfisher.

                      Opmerking


                      • #12
                        of plaats gewoon een dubbel vlieg gordijn , is in de winkel te verkrijgen. je kunt de deur dan open zetten en de vogels vliegen niet weg , (wel een dubbele want als ze de eerst paar keer hard tegen het enkele gordijn vliegen komen ze er mischien door. en het ventileerd lekker! en is in allerlij kleuren te verkrijgen! en je kunt er gewoon door heen lopen zonder dat je er last van hebt.

                        Opmerking


                        • #13
                          Waarom heb je een luchtbevochtiger in de kamer?
                          Meet je de luchtvochtigheid?
                          www.vogeltuin.webnode.nl

                          Opmerking


                          • #14
                            Dank!

                            Dank!

                            Wat een goed idee een vliegergordijn!Ik kan het misschien ook met klitteband vastmaken.......

                            Nee heb de luchtvochtigheid nog niet gemeten, maar ik denk dat hij niet goed is. De dierenarts adviseerde het mij............

                            Ik krijg de luchtbevochtiger vandaag binnen, die meet dan de vochtigheidsgraad en kan je instellen op het procenten dat je nodig hebt en schakelt zelf in en uit naar de stand dat nodig is. En die heeft ook nog een luchtreinigende functie.

                            alles voor een goed klimaat voor mijn schatjes

                            Opmerking


                            • #15
                              Je had beter eerst kunnen meten en dan pas al dan niet een aankoop kunnen doen.
                              En hygrometer zou ook standaard naast een thermometer in een vogelverblijf aanwezig moeten zijn.
                              Hou er rekening mee dat zo'n bevochtiger niet altijd zuiver meet.
                              Mvg,
                              Kingfisher.

                              Opmerking

                              Working...
                              X