Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mexicaanse roodmussen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Mexicaanse roodmussen.

    Wat kunnen jullie mij vertellen over de mexicaanse roodmussen.

    is dat net zoiets als de gele kanarie.

    ik kan jongen kopen, die nog niet op kleur zijn, is dat verstandig
    en zou ik het dan toch kunnen zien, wat het wordt.

    Groetjes Petra.

  • #2
    een paar internet links

    This website is for sale! allevogels.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, allevogels.nl has it all. We hope you find what you are searching for!



    kweek met de goudvink,distelvink & mexicaanse roodmus.


    persoonlijk zou ik geen vogels kopen die nog niet op kleur zijn en uit de rui. Waarom niet, de rui is voor sommige vogels een moeilijk periode (kans op sterfte) en wat je ook kan voorhebben hiermee is als ze in de rui zijn en je verandert van locatie dan zou de rui wel eens kunnen stoppen voor een tijdje met alle gevolgen vandien

    Mexicaanse roodmus word vaak gebruik voor kruisingen mee te kweken. Zeer mooie kruisingen je moet er maar eens een paar opzoeken

    De man van dit soort vogels is agressiever dan een kanarie dit zijn vogeltjes om het zomaar te zeggen met ballen. het is niet de eerste keer dat een man zijn pop uitmoord of zelfs omgekeerd.

    verder heb ik nog geen ervaringen met dit vogeltje.


    Mvg Treursijs
    http://dewittn17.skyrock.com/

    Opmerking


    • #3
      aanvulling....

      Hi Petra,


      Mijn ervaring, als het gaat om plaatsing in een voliere, is dat je dan toch wel een flink formaat voliere moet hebben. De vogels zijn zeer onrustig, schuw en hebben de ruimte nodig om zich verdekt op te stellen, als je bijvoorbeeld voorbij komt lopen schieten ze, anders als bijvoorbeeld een kanarie, alle kanten op.
      Ik denk, maar dat is niet uit eigen ervaring, dat de kweek resultaten ook sterk afhankelijk zullen zijn dus van de omstandigheden waarin je ze plaatst. Heb je een grote voliere, in een rustige omgeving, met weinig vogels, of bijvoorbeeld kweekbox situatie, dan denk ik dat dit de kweek absoluut bevorderd.
      In een gemengde 'tuin'-voliere schat ik de kansen gering in.

      Suc6,

      Peer

      Opmerking


      • #4
        Ik ken iemand die kweekt met de roodmus in een kweekbak. Totaal niets op aan te merken, die vogels zijn zeer rustig. En heeft zeer mooie resultaten hiermee.
        als ik me niet vergis had hij 11 jongen van dat koppel.

        Mvg Treursijs
        http://dewittn17.skyrock.com/

        Opmerking


        • #5
          Hallo Peer en Truersijs, bedankt voor de informatie
          en ik zie er toch maar vanaf, om ze te kopen.

          heb best wel een grote voiliere hoor 35 vierkante meter, maar ik hou niet zo van die vogels die zo snel weg vliegen voor je.

          heb er nu vogels in die goed aan mij zijn gewend, en die roodmussen gaan dan de heleboel op stelten zetten.

          Groetjes Petra.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door petra
            Hallo Peer en Truersijs, bedankt voor de informatie
            en ik zie er toch maar vanaf, om ze te kopen.

            heb best wel een grote voiliere hoor 35 vierkante meter, maar ik hou niet zo van die vogels die zo snel weg vliegen voor je.

            heb er nu vogels in die goed aan mij zijn gewend, en die roodmussen gaan dan de heleboel op stelten zetten.

            Groetjes Petra.
            Je kan jonge vogels een overwinteren in een kweek kooi om ze dan in de zomer als het kweek seizoen begint ze in de voliere te laten.

            Dan is het juist een kwestie van ze rustig te houden en af en toe eens wat lekkers zoals onkruiden trostgierd en blijf het in je hand houden, zodat ze tot bij jou komen en op de takken gaan zitten

            is niet alleen goed voor de vogel maar ook een plezier voor jou!!
            http://dewittn17.skyrock.com/

            Opmerking


            • #7
              Kweker van Border, Crest, Fife fancy en Glosters!

              Opmerking


              • #8
                ik heb ook een koppel zijn net straal jagers ik doe ze weg zitten nu in een broed van 160 lang kooi wachten op nieuwe eigenaars ik vind ze veel te druk

                Opmerking


                • #9
                  roodmus in de kweekkooi

                  hallo petra
                  Het is mooi dat er veel mensen reageren maar als ze er zelf niet mee kweken dan krijg je geen goed beeld iedere vogel die je in een kweekkooi van 160 breed zet word bang want hij kan opzij ,ikheb kweekkooien van een meter breed dan zijn de vogels bang dezelfde vogels in een kooi van tachtig breed dan zijn ze rustig dit geldt voor bijna alle vogels maar zeker voor de roodmussen ik heb veertig koppels zitten en heb alle kooimaten uitgeprobeerd
                  ook rennen en kleinere kooien ook in kooitjes van veertig breed broeden ze geweldig,het is een pracht vogel om mee te broeden en in de buitenkooi als ze de ruimte hebben worden ze haast handtam als je het niet gelooft dan kom maar eens kijken succes voor de toekomst

                  Opmerking


                  • #10
                    kweken met rood mussen

                    ik heb zelf roodmussen en ik had vorig jaar 3 nesten maar kweek toch in een voliere met kanaries te weten 4xpop en een man en 2 x koppel rood mus ik denk dat mijn srtruiken voor de rust zorgen ze zijn dan ook minder schichtig maar vind 2 koppels wel minder omdat ze erg teretoriaal zijn tegen andere mannen ook de kanarie man maar verder een geweldige vogel ga er volgend jaar met de 2e man kruisen met een roodmozaiek pop kanarie kruisen

                    Opmerking

                    Working...
                    X