PDA

Bekijk Volledige Versie : verlichting

kees54
17-08-2011, 10:51
tja,wie kan mij vertellen of het verstandig cq. nodig is om verlichting in je voliere te maken,tot hoe laat verlicht dmv. tijdklok en welke soort het moet zijn wat betreft warmte,kleur etc.
Ik dacht vooral bij mijn broedkooien ietwat verlichting te moeten hebben

andre 44
17-08-2011, 12:22
even de zoekmachine gebruiken hier op het cafe dan vind je veel lees stof en ik denk dat jouw antwoord er wel bij staat

populier
17-08-2011, 12:24
Voliere in de zin van buitenvoliere?

http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=8561&highlight=verlichting+in+buiten+voliere

Geen licht aan brengen, lekker de natuur zijn werk laten doen.:)

Vogels moet gaan ruien op dit moment, met langer licht geven breng je van alles in de war.

Crest
18-08-2011, 17:00
Inderdaad geen verlichting in de buitenvoliere, alleen als het noodzakelijk is om de vogels te voeren, bv in de winter.
Zelf heb ik een lampje van 40 Watt in de voergang achter mijn volière voor als de dagen korter worden en ik de vogels 's avonds moet voeren.
Lampje gaat dan aan om 16.00 uur en weer uit om 19.00 uur.
Ik ken wel vogelliefhebbers die kleine tropische vogels in de buitenkooi hebben zitten, en die in de winter wel extra lichturen geven om voldoende tijd te hebben om te eten als het erg koud is.
De vogels lijden meer van de honger dan van de kou in de winter, omdat ze onvoldoende kunnen eten vanwege de te korte dagen.