Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kanarie nestje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kanarie nestje

    Mijn kanarie pop heeft eitjes gelegd.De man is volgens mij recessief wit,hij heeft wat geel in de slagpennen en zover ik heb begrepen is dat bij dominant wit niet zo.De pop is geel.Nu zou het zo zijn dat dat gele jongen geeft,tenzij de pop split is voor recessief wit? Want als de pop split is voor recessief wit krijg je zowel witte als gele jongen.Heb ik dat goed?
    En ik kwam ook de termen Engels wit (dit zou recessief zijn) en Duits wit (dit zou dominant zijn).Worden deze termen nog gebruikt?


    Alvast bedankt voor eventuele correcties,daar leer ik van.

    Groeten,
    Magog
    Mijn vogels lezen geen vogelboeken

  • #2
    Witten met gele aanslag in de vleugel zijn dominant <duits>wit stond pas een artikel over in onze vogels ,maandblad nederlandse bond.

    mvg eddie

    Opmerking


    • #3
      Dominant wit

      Dus dan worden (omdat de man dominant wit is) de jongen oftwel dominant wit of geel................als ik het goed heb.

      Groeten,Magog
      Mijn vogels lezen geen vogelboeken

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Magog
        Dus dan worden (omdat de man dominant wit is) de jongen oftwel dominant wit of geel................als ik het goed heb.

        Groeten,Magog
        Oscar

        Opmerking


        • #5
          Bedankt

          Allen bedankt voor de reacties.Over laat kroost gesproken,ook een koppel zebravinken is aan het broeden....... een beetje laat de zomer in de bol


          Maar ik vind het prachtig om te zien.

          Groeten,
          Magog
          Mijn vogels lezen geen vogelboeken

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Magog
            Allen bedankt voor de reacties.Over laat kroost gesproken,ook een koppel zebravinken is aan het broeden....... een beetje laat de zomer in de bol


            Maar ik vind het prachtig om te zien.

            Groeten,
            Magog
            Jo

            Opmerking


            • #7
              Rui

              Daar had ik nog niet bij stilgestaan,je hebt gelijk Vinkie,maar een dubbelwandig geisoleerd nachthok zal hopelijk voldoende zijn.

              Groeten,
              Magog
              Mijn vogels lezen geen vogelboeken

              Opmerking

              Working...
              X