Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nest japanse nachtegalen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • nest japanse nachtegalen

    Dit moest ik toch even kwijt.
    Mijn japanse nachtegalen een nest van 4 jongen die uitgevlogen waren
    waarvan het ouder koppel de jonge super aan het voeren is er is eentje bij
    ik denk het zwakste die was de morgen daarop overleden de dag erna het
    het 2de jong en de volgende dag het 3de het 4de jong was het sterkste
    en dat leeft nog momenteel.
    Ik heb contact opgenomen met een vogeldierenarts in de buurt en ik mocht een gestorven jong binnensteken voor autopsie en hij vroeg wat de vogels te eten kregen dus pinkies buffalo's meelwormen wasmotlarven en krekels.
    Breng ook eens wat meelwormen mee.
    Wat blijkt de vogels zaten met Atonoplasmose + coccidiose en het strafste van al was dat de meelwormen de boosdoeners zijn die zaten vol van die
    bacterieen volgens de dierenarts komt dat voort van muizen die ook van het brood eten bij de meelwormen en zo door de urine van de muizen in de meelwormen terechtkomen.
    Dus geen meelwormen meer geven aan vogels wel nog diepvries.
    Een verwittigd man is er 2 waard zeggen ze bij ons.

    mvg
    Erwin

  • #2

    Opmerking


    • #3



      Maar het probleem is het zijn meelwormen die ik gekocht heb en die hadden
      de bacterie al dus bij mij lag het probleem niet.

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          of eerst je meelwormen een weekje apart houden, tot ze zich zelf weer leeg gepoept hebben, en dan pas weer je eigen voer geven, en pas daarna, aan je vogels voeren.

          muizen hebben de gewoonte overal waar ze lopen te piesen, dus zo besmetten ze alles.

          ik weet niet als muizen over de meelwormen zelf piesen, hoe dat dan gaat. of een meelworm weer schoon word na verloop van tijd.

          ik koop mijn levend voer altijd bij kreca, via internet.

          denk trouwens als je nachtegalen, levende meelwormen gewend zijn, ze niet de diepvries gaan eten.
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

          Opmerking


          • #6
            Ik wil nog even een kweekverhaaltje kwijt van japanse nachtegalen. Een lid van onze vereniging had een nestje in zijn voliere. Omdat het nest enigszins aan de zijkant in de voliere was gemaakt heeft hij dat stuk afgeschermd en op advies van iemand anders heeft hij een kleine opening gemaakt in het buitengaas. Het was fantastisch te zien hoe met name de man af en aan vloog met insecten om de jongen te voeren. Op het moment dat de jongen op uitvliegen stonden heeft hij de opening gerepareerd. Op deze wijze is het hele nest (op eentje na) groot geworden.
            http://www.deforpusliefhebber.webs.com

            Opmerking


            • #7
              Leuk dat kweekverhaal van deforpusliefhebber. Ikzelf zou het echter niet aanraden omdat de prijs van deze vogels nu aanzienlijk hoger ligt dan toen ik ze nog had.(1968)

              Wat de meelwormen betreft kan je ze zelf ook natuurlijk makkelijk kweken. Is een fluitje van een cent en je weet wat je je vogels geeft. Nemen niet veel ruimte in en een plastic kweekbak met een gat in de deksel en wat horregaas erover houd ook de eventuele muizen weg.

              Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

              Opmerking


              • #8

                Opmerking


                • #9
                  Hallo Gors.

                  Mag ik voorstellen dat U toch maar een beetje meer achtergrond werk op deze vogelsoort doet?
                  Ee zijn genoeg success verhaaltjes op dit forum met Jappen. En omdat oude liefde niet roest ben ik aardig op de hoogte met deze topic.

                  Veel lees plezier.

                  Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

                  Opmerking


                  • #10
                    Dit keer ondersteun ik Kees helemaal. Wanneer je "moeilijke" vogels aanschaft dan is het heeeeeel belangrijk dat je ook weet wat je aanschaft en dan is het voorwerk misschien wel belangrijker dan het houden. Ik kreeg ooit het advies van een doorgewinterde hondenfokker om eerst alle nadelen van een bepaald ras op te zoeken en mij daarin te verdiepen. Wanneer ik daarna nog altijd overtuigd was, dan ga je over tot aanschaf.
                    Juist de uitdaging moet een meerwaarde zijn.
                    http://www.deforpusliefhebber.webs.com

                    Opmerking

                    Working...
                    X