PDA

Bekijk Volledige Versie : buffallo wormen

mitho
10-08-2011, 13:03
beste
ik kweek spitsstaartamadines en papegaaiamadines en geef mijn vogels diepvries buffalo wormpjes. nu was mijn vraag kan ik deze ook makkelijk zelf kweken of zijn er andere insecten voor deze vogels die je ook makkelijk zelf kan kweken.

mvg

mitho
17-08-2011, 14:22
?????????????????????:confused:

Zwartkopje
17-08-2011, 17:48
Ja het kan. Je moet het dan wel als een hobby zien.

Ton
17-08-2011, 19:12
een hoop werk hoor die buffalo`s kweken. en het vergt wel wat ruimte. als je niet al te veel vogels hebt, is het makkelijker om een liter op internet te bestellen. via de zoekfunctie en internet zelf kan je genoeg vinden over het kweken er van.

medaar
18-08-2011, 19:13
is zinloos. bufaloos kweken heb ik gedaan ,( medaar probeerdt alles ze).
het lukt maar : nu ze (haha)
koelcel omgebouwd naar warme cel . is maar 1.6x 1.6 en 2m hoog . meter elek maar draaien . op 27 celsius.
dan nog 3 broedkassen ook op deze warmte .
na 6 weken ik kevers. die kunnen vliegen ze , denke de ventjes ( zoals maja de bij ). maar die eten je muggegaas op..
na 3 maanden heb je , wa bufjes .
wel veel gedaan, veel geld , naar de mane,
is zinloos begin daar niet aan .

nu in miene koelcelle . nog alleen jupiler . santé

medaar is er weg ermee.

mitho
19-08-2011, 12:28
ok bedankt

Drum
19-08-2011, 21:18
[QUOTE=medaar]nu in miene koelcelle . nog alleen jupiler [QUOTE]

Ik wist niet dat vogels daar ook verzot op zijn ;)

Zwartkopje
20-08-2011, 10:33
koelcel omgebouwd naar warme cel . is maar 1.6x 1.6 en 2m hoog . meter elek maar draaien . op 27 celsius.

nu in miene koelcelle . nog alleen jupiler . santé

medaar is er weg ermee.

Hij houd schijnbaar ook van warm bier :D

medaar
20-08-2011, 19:33
Hij houd schijnbaar ook van warm bier :D

2 werkende handen : kunnen alles... .
den medaar hé . haha.

peruchke
06-03-2012, 23:27
Hey,
Zelf ben ik ook aan het experimenteren om buffalowormen voor mijn kanaries en kwartels en meelwormen voor mijn parkieten en kakarikis te kweken gezien ik aardig wat kanaries en parkieten heb. Het voordeel is dat je dan altijd vers voedsel kan aanbieden.
Zelf gebruik ik een bodem van 1/3 kuikenmeel, 1/3 zemelen en 1/3 broodkruim. De buffalowormen gaan niet zo goed, de meelwormen gaan des te beter. Je moet wel wat geduld hebben, maar eens je vertrokken bent lukt het wel. Om de maand zeef ik dan de hele boel uit.
Met meelwormen moet je opletten dat je vogels ze stukbijten of uitzuigen zoals parkieten dat doen alvorens ze ze verorberen omdat de meelwormen anders de krop en ingewanden van de vogels kunnen beschadigen.
Vandaar dat ik ook buffalowormen geef aan mijn kanaries en mijn kwartels (ook vanwege de harde chitinehuid die meelwormen hebben).
Weet niet of dat je vooruit helpt ?
Als er iemand tips heeft om buffalos beter te kweken, altijd welkom. Ik kweek ze wel op een vorstvrije plek, maar niet echt verwarmd. Mss lukt het daarom ni goed met bufffalos ?
Vraag mij af of ik die meelwormen ook kan blancheren en invriezen om aan mijn kanaries en kwartels te geven ?
Groetjes,
Peruchke

casehulsebosch
07-03-2012, 01:04
Hoi Peruchke.
Ik heb zelf wel Buffelo's gekweekt en ik vond het een makkie. Je zegt dat je ze vorstvrij kweekt maar niet echt verwarmd.
Buffelo's houden juist echt van de warmte en ik kweekte ze in een van onze woonkamers waar de volle zon op staat en die kamer wordt overdag toch wel 40C. Buffelo's vereisen een hogere temperatuur dan meelwormen en met de juiste temperaturen moet het best lukken.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

peruchke
07-03-2012, 16:33
Bedankt voor de tip. Dat verklaart waarom het in de zomer eerst wel leek te lukken. Zal ze dan warmer zetten. Thanks.
Peruchke

Antoni Hopmann
07-03-2012, 17:16
Zelf ben ik ook aan het experimenteren om buffalowormen voor mijn kanaries .

Waarom buffalo's voor je kanaries,Peruchke.

stieglitz
07-03-2012, 17:19
Hallo Peruchke,

Als je een oude ijskast gebruikt als broedkast (is goed geïsoleerd) met daarin een thermostaat en een warmtelamp, temperatuur op 25 gr C. dan gaat het veel beter/sneller lukken qua kweek maar voor het geld hoef je het denk ik niet te doen want diepvries buffalo's zijn dan toch gemakkelijker en uiteindelijk ook goedkoper. (vermoed ik als je alle moeite en kosten bekijkt toch?)
Waarom geef je de kanaries en parkieten eigenlijk meelwormen en buffalo's? is niet noodzakelijk.

GR BB

medaar
07-03-2012, 22:49
zinloos totaal zinloos.
bufalooos: kweek je op 37 graden . al gezegd.
meelwormen: op 27 gr.
enne koelbox of frigo om bouwen ??
da meterken van den elektriek zal zot draaien ze .
enne hié maar betalen .

populier
08-03-2012, 11:13
Meelwormen kweken is erg makkelijk.

Deze kweek ik zelfs bij 18 graden.

Een voedingsbodem van eivoer, wat bruine boterhammen en wat groente afval is al genoeg.

Bij deze bak ben ik drie jaar geleden begonnen met een portie van 0,75 cent van de dierenwinkel en tot op heden kan ik hier van oogsten.:)

Antoni Hopmann
08-03-2012, 18:44
Meelwormen kweken is erg makkelijk.

Deze kweek ik zelfs bij 18 graden.

Een voedingsbodem van eivoer, wat bruine boterhammen en wat groente afval is al genoeg.

Bij deze bak ben ik drie jaar geleden begonnen met een portie van 0,75 cent van de dierenwinkel en tot op heden kan ik hier van oogsten.:)

Hahaha!
Ik ken dat Michael. Jaren terug heb ik dat ook gedaan. Een portie meelwormen gekocht. Steeds gevoerd met restanten. Ook van
eivoer. Man,man die kweekten als gekken.:D

peruchke
17-03-2012, 12:29
Ik geef buffalo's aan mijn kanaries en kwartels omdat ik me heb laten vertellen dat meelwormen de krop kunnen beschadigen (vooral van de kwartels dan) en mijn kanaries moesten ze niet.
Een nichtje van me heeft ook kanaries. Zij krijgt vaak advies van een meneer die al jaren ervaring heeft. Ze heeft de raad gekregen om haar kanaries buffalo's te geven. Zij geeft ze diepgevroren.
In de dierspeciaalzaak hadden ze ook alleen maar buffalo's en meelwormen.
Vaak alleen maar meelwormen.
Toen ik deze zomer de wormen te warm had bewaard werden het allemaal torretjes. Ik kwam toen op het idee om ze dan maar te kweken.
Een frigo ombouwen wordt op den duur toch wel kostelijk qua elektriciteitsverbruik enzo. Als ik daar dan nog eens de bodem voor de torretjes en wormen bij reken...
Mijn parkieten krijgen meelwormen.
Wat geven jullie je kanaries dan ?
En parkieten ?
Ben sinds een jaar bezig met parkietjes en twee jaar met kanaries maar ben echt wel een leek op dat vlak.
Heb me al eens afgevraagd of je maden die vb. in keukenafval komen in de zomer of je die ook aan de vogels mag geven of is dit kompleet van de pot gerukt ?
Groetjes,
Peruchke

populier
17-03-2012, 14:40
Heb me al eens afgevraagd of je maden die vb. in keukenafval komen in de zomer of je die ook aan de vogels mag geven of is dit kompleet van de pot gerukt ?
Groetjes,
Peruchke

Maden uit hengelsportzaken en geteeld op keuken afval hebben een vuile maag.

Als je maden wilt geven kan je beter de ingevroren pinkies nemen, deze zijn gereinigd voor ze werden ingevroren.

peruchke
20-03-2012, 12:33
Ok. Bedankt.
Wat is nu het beste voor kanaries ? Pinkies of buffalos.
De meningen zijn in mijn omgeving nogal verdeeld.
Groetjes,
Peruchke

koppig
20-03-2012, 13:20
deze zijn allebei niet nodig een hardgekookt ei door het eivoer is voldoende voor kanaries en geef je wel meelwormen denk er dan om dat de mannen zeer hitzig hiervan worden geef dus niet te veel

RobK
20-03-2012, 13:41
Wat is nu het beste voor kanaries ? Pinkies of buffalos

Pinkys of buffalos kan allebei. Beide worden door kanaries (na enige tijd wennen) goed opgenomen. Ik geef in de kweektijd bijvoorbeeld altijd een gift buffalos door het eivoer, anderen verstrekken pinkys. Beide kan.

deze zijn allebei niet nodig een hardgekookt ei door het eivoer is voldoende voor kanaries

Zoals ik al eerder gemeld heb; sommige kanaries mogen nu eenmaal geen eidooier in de kweektijd. We kweken niet allemaal alleen witte vogels.
Ik ken trouwens geen kanariefokker die meelwormen verstrekt.

Groet,

Rob.

stieglitz
20-03-2012, 15:18
Hallo Rob,

Welke kanaries mogen geen eidooier in de kweektijd en met welke reden?

GR BB

peruchke
22-03-2012, 00:30
Ik geef om de andere dag buffalo's aan mijn kanaries en kwartels en meelwormen aan mijnn parkieten. Is dit goed ? Of hoe doen jullie dat ?
Groetjes,
Peruchke