PDA

Bekijk Volledige Versie : De Kat

Helena
09-08-2011, 10:16
De kat hoort zeker niet in het vogelcafe dus dan maar op de stamtafel. Zijn er nog meer vogelliefhebbers met kat(ten). Het is toch prima te combineren is mijn ervaring. Onze kat, Lex, is inmiddels zo van slag van alle vogels om hem heen, dat hij ook geen raad meer weet met een ekster die een paar meter bij hem vandaan loopt ;)

Hierbij een mooie foto van Lex, de waker over onze vogeltjes.

Groetjes Helena

Jan Willem
09-08-2011, 11:07
Wij hebben hier zelf ook een kat.

De kat kijkt niet naar onze eigen vogels om, zelfs kuikens en serama's die los door de tuin lopen zijn veilig voor hem.

Het voordeel van zelf een kat hebben is dat hij muizen en ander ongedierte wegvangt en andere katten verjaagd.

jeffrey rahoens
09-08-2011, 12:11
Zelf hebben we geen kat, wel een tijdje 1 gehad die kwam eten, die hing wel aan de volière. De buren hebben ook een kat en die kijkt niet eens naar de vogels om. De kat van andere buren bij mijn oom zit dan weer de hele dag voor de volière en hangt eraan, maar dat hebben we opgelost. De onderste helft van de volière is bedenkt met een plaat zodat ze ze niet kan zien maar dan blijft ze wel tussen de planten zitten (die staan voor de volière). We hebben het rond de volière vol geplant met rozen, nu blijft ze veilig op het weggeltje:p

Hans de Vries
09-08-2011, 12:23
Wel, dan is de kat van de buren van je oom een balletje.....
Een beetje kat had allang in het gaas gehangen of rodeo op het dak
gespeeld...:eek: :D

gr
Hans

jeffrey rahoens
09-08-2011, 13:16
Wel, dan is de kat van de buren van je oom een balletje.....
Een beetje kat had allang in het gaas gehangen of rodeo op het dak
gespeeld...:eek: :D

gr
Hans

Die van MIJN buren is inderdaad een balletje. Het is een griekse kat die vorig jaar daar tam is opgebracht omdat ze van straat gehaald is als kitten (ze jongeren daar gewoon op straat) en vervolgens is ze dan bij mijn buurvrouw terecht gekomen. Misschien hebben ze daar geen vogels in griekenland:D

Tenzi
09-08-2011, 17:19
Ik heb drie katten.
Twee daarvan kijken niet naar de vogels om.
Eentje (de middelste foto) vind de vogels heel interessant, maar houdt het bij kijken (sinds ze het schrikdraad heeft gevoeld).
Ook komt zij als enige regelmatig thuis met een muis.

De katten zijn alleen buiten als het mooi weer is en wijzelf thuis zijn. Anders (en ook 's nachts) zijn ze altijd binnen. Als je hier van jongs-af-aan aan went, levert dit geen enkel probleem op.

http://i635.photobucket.com/albums/uu80/Gyatso/gyat250601b.jpg

http://i635.photobucket.com/albums/uu80/Gyatso/ten130601c.jpg

http://i635.photobucket.com/albums/uu80/Gyatso/bkhbleu.jpg

andre 44
09-08-2011, 17:47
ik heb geen kat (vind het niets katten) maar tot mijn spijt moet ik wel zeggen dat mijn vrouw en kinderen er 3 hebben ik moet er dus mee leven maar zij met mijn andere dieren

populier
09-08-2011, 18:46
Ik heb ook een kat en die houd ook de muizen en andere katten weg.

De vogels kijken al niet eens meer op als ze onder de kooien in de zon gaat liggen.

Ook bij de voliere zijn ze niet bang voor haar, maar als ze een andere kat zien zijn ze zenuwachtig, geinig dat ze toch onderscheid kunnen maken tussen de katten.:)

simone
09-08-2011, 19:20
wij hebben der 2

ook hier kijkt 1 der niet naar om maar de andere wel

simone
09-08-2011, 19:22
Ik heb drie katten.
Twee daarvan kijken niet naar de vogels om.
Eentje (de middelste foto) vind de vogels heel interessant, maar houdt het bij kijken (sinds ze het schrikdraad heeft gevoeld).
Ook komt zij als enige regelmatig thuis met een muis.

De katten zijn alleen buiten als het mooi weer is en wijzelf thuis zijn. Anders (en ook 's nachts) zijn ze altijd binnen. Als je hier van jongs-af-aan aan went, levert dit geen enkel probleem op.

http://i635.photobucket.com/albums/uu80/Gyatso/gyat250601b.jpg

http://i635.photobucket.com/albums/uu80/Gyatso/ten130601c.jpg

http://i635.photobucket.com/albums/uu80/Gyatso/bkhbleu.jpg

wat een plaatjes,zijn het allemaal rasjes?

groetjes van Simone

populier
09-08-2011, 19:22
Is dat een Main Coon op foto 1 Simone?

Dat zijn volgens mij echte jagers:)

Mooie katten zijn dat.

simone
09-08-2011, 19:39
voor de helft maine coon.

ze lijkt heel erg op haar vader die is maine coon en moeders is ragdoll.

foto: samen met papa en moeders op de achter grond.

medaar
09-08-2011, 19:56
hier ook 2 van die ??? muizen vangers.
madam en meneer doet dodo in katten zetel. grgr.
wa doet de muis ? triepelde trap in huis ..
echt waar ze . aan de volie zitten zien die katten .
maar muizen pakken , vergeet da maar .
katte brolllll.
te lui om aaaa te zeggen . grgr
medaar.

Drum
09-08-2011, 23:57
Ik heb al jaren vogels en mijn vrouw heeft 3 katten. Een van 16 jaar de ander is 15 jaar en de jongste 11 jaar. In al die jaren geen centje pijn gehad, wanneer je ze van jongs af aan duidelijk maakt, dat ze de vogels met rust moeten laten. Wel hadden ze de neiging om de wilde vogels te lijf te gaan, maar dat is door de ouderdom zo goed als verdwenen echter waakzaamheid blijft geboden. En ruim voor het donker zijn ze iedere avond en nacht binnen, zoniet dan worden ze opgespoord en alsnog naar binnen verwezen.

Tenzi
10-08-2011, 07:35
Hoi Simone,

De eerste en de laatste zijn raskatten.
De eerste is een Heilige Brimaan, de tweede foto is een prachtige halflangharige vuilnisbakkenras (moeder was korthaar, vader onbekend) en de derde is een Britse Korthaar in de kleur blauw.

Helena
10-08-2011, 09:15
Leuk om ook te horen dat er nog meer vogel c.q. kattenliefhebbers zijn, en dat het allemaal goed gaat ;) .

Super om ook jullie kattenfoto's te zien.

Helena

Hans de Vries
10-08-2011, 15:54
Leuk om ook te horen dat er nog meer vogel c.q. kattenliefhebbers zijn, en dat het allemaal goed gaat ;) .

Super om ook jullie kattenfoto's te zien.

Helena

't Blijven natuurlijk wel haarballen......:eek:

Helena
10-08-2011, 16:00

Ja en daar kunnen de vogels dan weer mooi een nest van maken :yes:

populier
10-08-2011, 16:05

Katten liefhebbers krijg je niet zo snel op de kast:p

bram vd kooi
10-08-2011, 16:30
Een kat hebben alla.
Mijn buurvrouw heeft er een stuk of 10 katten
Ben er niet echt blij mee:(

kanarieliefhebber
10-08-2011, 16:58
katten onderwerp bahhhhhh

dat is net zoals vloeken in de kerk

idd van een kattenhater :D

populier
10-08-2011, 17:20
Ieder heeft recht op zijn mening.:)

Ik zou bijvoorbeeld zeggen Frisé kanaries bahhhhh:D

Maar leven en laten leven.

kanarieliefhebber
10-08-2011, 18:11
Ieder heeft recht op zijn mening.:)

Ik zou bijvoorbeeld zeggen Frisé kanaries bahhhhh:D

Maar leven en laten leven.

frise kanaries zijn:p mooi

laat katten wel leven jaag ze weg met veel bombarie

Hans de Vries
10-08-2011, 19:19
frise kanaries zijn:p mooi

laat katten wel leven jaag ze weg met veel bombarie

Nu niet onaardig gaan doen hoor..... Ik scheld ze dan wel uit voor haarbal maar heb er zelf drie en wil ze echt niet missen...:cool:

gr
Hans

kingfisher
10-08-2011, 19:27
Hier hebben we er vier,3 coones en een boerderijkat maar geen centje pijn.
Ze weten dat ze niet bij de vogels mogen en dat accepteren ze ook,ik laat geen deuren opstaan maar dat mag duidelijk zijn,we gaan de kat niet op het spek,sorry cini,binden.:D

loodje
10-08-2011, 19:59
Wat een mooie diertjes allemaal. Ik zou ook best een kat willen. Maar ja, vogels, honden, vissen, paarden en dan ook nog een kat, dat wordt dan wel wat veel. Dan geniet ik maar van de mooie plaatjes die ik hier zie.

kanarieliefhebber
10-08-2011, 23:23
Nu niet onaardig gaan doen hoor..... Ik scheld ze dan wel uit voor haarbal maar heb er zelf drie en wil ze echt niet missen...:cool: gr
Hans

Hans
bij mij 4 huizen verderop hebben ook 4 katten zitten dag en nacht buiten
en waar schijten die beesten juist in die mooie voortuin :mad: van mij en als ze klaar zijn gaan ze bij mij in de achtertuin bij de deur van het vogelhok zitten (tegen hordeur) springen
vandaar dat ik er een hekel aan heb

ps heb wat tegen de eigenaar gezegd en hij vindt het niet erg :confused:

jeffrey rahoens
10-08-2011, 23:34
Het klinkt misschien erg maar als je er een emmer water over kan kappen zal ze niet meer terugkomen, best aan de volière dan, want dan is ze gefoccust en ziet ze je niet aankomen

Ben86
11-08-2011, 09:34
schrikdraad doet natuurlijk ook een hoop onrust wegnemen.
Ik zit ook tussen 2 buren die beide een kat hebben lopen.
Leuke beestjes hoor maar het blijven jagers vooral die van de
buren die niet gewend zijn aan vogels.

@ kanarieliefhebber

Kun je niet iets met stroomdraad op of om je hordeur doen?
Ze doen het dan 1 keer en je ziet ze niet gauw weer terug.
gr. Ben

Hans de Vries
11-08-2011, 10:04
We gaan nu richting een discussie die hier al eerder gevoerd is.....
Ik bekijk het zo:
1. Katteneigenaars dienen er voor te zorgen dat niemand last van hun dieren heeft.
2. Houders van duiven, vogels etc. behoren hun dieren te beschermen voor gevaren van buitenaf....

En hier tussenin ligt nog een hele wereld.

gr
Hans

bakfiets
11-08-2011, 12:43
even wat olie op het vuur, maar meen het wel...

Als ik bij mijn buurman op zijn straatje ga zitten p**pen, dan is de wereld te klein. Als zijn kat hetzelfde doet bij mij... dan moet ik niet zo klagen. Ik zie geen verschil. (buiten het formaat :D )
Heb in het verleden katten gehad en die kwamen niet buiten. Is misschien ook niet goed voor die beesten geweest, maar ik vind dat niemand overlast moet hebben van mijn beesten. Dus houd je beesten binnenhuis of in je eigen tuin (aan de lijn) . Maar dat er likkenbaardend een kat voor en op mijn voliere zit vind ik niet kunnen. Als ik ook de kans krijg dan krijgt die kat meer water te zien dan hem lief is. (en stiekem hoop ik dat hij dan drijfnat het huis van zijn baasje binnen loopt :) ) Nu sprint hij al weg als ie met ziet..

Heb zelf met mijn buren overlegd of ze bezwaar hadden tegen een voliere. Ik hou zelfs rekening met de vogels die ik neem, zodat er geen "schreeuwlelijkerds" bij zitten.

RobK
11-08-2011, 12:50
Deze discussie is inderdaad al eerder gevoerd. Voor eerder gememoreerde uitspraken en aangedragen kennis inzake dit onderwerp, gaarne de zoekfunctie inschakelen.

Voorlopig sluiten we dit topic.

Groet,

Rob.