Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spitsstaart x ...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Spitsstaart x ...

    Kan ik spitsstaartamadine kruisen met een padda? En even geleden heeft iemand mij ook al gezegd dat je een spitstaart kan kruisen met een binsenastrilde, nu mijn vraag over de 2 kruisingen welke soort moet man of pop zijn in het koppel en wanneer de vogels bij elkaar zette, misschien nu al samen zette?

    Kent iemand soms nog een mooie kruising met de spitsstaartamadine?

    Mvg

  • #2
    Waarom zouw je zo'n mooie vogel willen kruisen ?

    Opmerking


    • #3
      voor ook eens porbere mooie kruisingen te kweken

      Opmerking


      • #4
        spitstaart x zebravink

        of x bichenow

        ik ben niet zo van bastaartjes maar dit kan ook

        Opmerking


        • #5
          Daar zit niemand op te wachten ,je komt er niet vanaf ,en ze zijn meestal onvruchtbaar.

          Een rijstvogel is een heel ander soort vogel met heel andere voedings behoefte ,dus daar zal het zeker niet mee lukken ,maar als je maar een heel klein beedje van vogels af weet had je dat zelf ook kunnen verzinnen.

          Opmerking


          • #6
            als jij dit wil doen moet je dit doen, zeker met dit soort gemakkelijke soorten

            Oorspronkelijk geplaatst door mitho

            Kent iemand soms nog een mooie kruising met de spitsstaartamadine?

            Mvg
            spitstaart x diamantvink is de mooiste combi.

            als je op de website van bv. zoopark corten kijkt zal je diverse hybride vormen vinden ( en niet alleen van de spitstaart x.....).

            succes met de kweek ,dit soort vogels kan je bij bijna elke echte liefhebber (niet kweker) van vogels kwijt,vooral diegene die gewoon willen genieten van mooie vogeltjes in zijn/haar voliere /hok zonder deel te hoeven nemen ( bewust /onbewust) aan de jaarlijkse massaproductie van bepaalde soorten en mee zo helpen aan de vaak overvolle hokken bij handelaren etc.

            gewoon netjes aanbieden ( na show bv.) met een eerlijke beschrijving erbij.....niks aan de hand.
            dan ben je helemaal niet verkeerd bezig, diegene die bv. met broer x zus of vader x dochter kweken in hun voliere's ( de niet gericht/wetende kwekende mensen) of onder pleegouders vandaan komende (als doel............massa productie) en de jongen weer doorverkopen die zijn slechter bezig aangaande dit soort/ras.

            gr

            ps: ik ben geen voorstander van hybride kweek ( is mijn "ding" niet).
            ik vind het alleen niet zo erg als het gaat om soorten die massaal gekweekt worden ( dan kunnen de sommige onvruchtbare hybrides soms een uitkomst zijn voor veel problemen ) , soorten waarvan er nog maar weinig zijn daarvan vind ik het erger maar dan nog.........................iedereen moet het zelf weten wat hij/zij doet met zijn/haar vogeltjes.

            Opmerking


            • #7
              bedankt voor de reacties
              ik ben blij winterkoning dat er nog iemand mij wil helpen met de kweek van kruisingen.

              Ik ben een jonge kweker van 18 en kweek ongeveer ieder jaar met een 15 koppels exoten , vooral spitsstaarten en witte japanse meeuwen(niet als pleegouders), en probeer alles natuurbroed te doen, zo heb ik nu dit jaar ook al enkele natuurbroed kuikens van chinese dwergkwartel.

              toch bedankt en wat kan ik nu het beste doen?
              spitsstaart man of pop tegen diamantvink man of pop


              mvg

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door mitho

                toch bedankt en wat kan ik nu het beste doen?
                spitsstaart man of pop tegen diamantvink man of pop


                mvg
                beste mitho, de hybride tak van de sport kan een hele mooie zijn, vergt ook soms best veel kennis en kunde (de niet de "toevallig" ontstane gevallen in een gezeldschapsvoliere heb ik het dan over).

                ik denk dat je vooral eens goed moet gaan "inwerken" in dat wereldje ( als je echt die kant op wil) , probeer zoveel als mogelijk te gaan lezen over het "hoe of wat", en "wat wel en wat niet". ( ik kan jouw daar niet bij helpen, ik heb geen verstand van hybride kweek verder).

                als je bv. ziet staan :spitstaart x diamantvink dan is de eerste altijd de man en tweede ( achter de x) de pop.

                gr en succes ermee
                zolang jij goed ben voor jouw vogels en jouw verantwoordelijkheid neemt ,hoef jij je niks aan te trekken wat andere ervan vinden.
                het is jouw (manier van) hobby.

                algemene uiting van eigen mening :
                erger zijn bv. diegene die hun vogels vol medicijnen gooien of volop pleegouders/handopfok gebruiken , ze snel naar de handelaar brengen( al dan niet al geheel zelfstandig) om vooral maar dat geld binnen te hebben, de handelaar kan je dan vaak niks kwalijk nemen als je met broer x zus thuis komt of dat ze binnen een week op hun rug liggen.

                de handelaar word dan maar al te vaak afgemaakt (hier op forum of elders) en de raszuiver kwekende massaproducent krijgt een veer in zijn..... gestoken omdat hij zo goed "raszuiver" bezig is.......................hahahahaha laat me toch niet lachen. ( maargoed het gaat ook wel eens goed zullen we maar zeggen, altijd meerdere opties open houden en van meerdere kanten bekijken, voor tunnelvisie is immers nog geen medicijn uitgevonden).

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                  Daar zit niemand op te wachten ,je komt er niet vanaf ,en ze zijn meestal onvruchtbaar.

                  Een rijstvogel is een heel ander soort vogel met heel andere voedings behoefte ,dus daar zal het zeker niet mee lukken ,maar als je maar een heel klein beedje van vogels af weet had je dat zelf ook kunnen verzinnen.
                  een kennis zei me nu enkele dagen geleden dat hij vroeger spitsstaart x padda heeft gekweekt en dat hier zeer mooie kruisingen uit kwamen.



                  dus mijn vraag kan men deze nu kruisen????

                  Opmerking


                  • #10
                    Hallo,

                    Mitho, je schrijft;
                    een kennis zei me nu enkele dagen geleden dat hij vroeger spitsstaart x padda heeft gekweekt en dat hier zeer mooie kruisingen uit kwamen.
                    Dan vraag je;
                    dus mijn vraag kan men deze nu kruisen????
                    The proof of the pudding is in the eating

                    Opmerking


                    • #11
                      hallo

                      Jap meeuw x padda en Zilverbek x padda kan in elk geval zeker, dus vermoed dat spitstaart x padda ook wel mogelijk moet zijn
                      Spitsstaart x zebravink, spitsstaart x zilverbek, spitsstaart x jap meeuw, spitsstaart x ceresamadine, spitsstaart x bichenowastrilde, spitsstaart x binsenastrilde moet normaal ook allemaal mogelijk zijn

                      mvg
                      kris

                      Opmerking


                      • #12
                        waar zouden de mooiste jongen uit komen danken jullie??

                        wildkleur spitsstaart x opaal padda
                        wildkleur spitsstaart x wildkleur padda

                        Opmerking


                        • #13
                          Uit spitsstaart x spitsstaart
                          Groeten Michael

                          https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                          Opmerking


                          • #14
                            uit welke van DEZE 2 KRUISINGEN (de rubriek bastaarden is er gekomen voor mensen die kruisingen willen kweken en die hier info over willen )

                            dus uit welke KRUISING komen de mooiste kruisingen

                            Wildkleur spitsstaartamadine x opaal padda
                            Wildkleur spitsstaartamadine x wildkleur padda

                            Opmerking


                            • #15
                              Denk dat alle jongen gelijk zijn.Man bepaald meestal de kleur en de pop het geslacht.Krijgt wel split opaal jongen maar weet niet of die vruchtbaar zijn,heb zelf andere vogels.

                              mvg eddie

                              Opmerking

                              Working...
                              X