Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rui!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Rui!

    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

  • #2
    Hoi Troetelduifje,

    Volgens mij is het niet vroeg voor zebravinkenjongen om hun kleuren te laten zien met 39-42 dagen.. Zou ze gewoon lekker laten gaan.
    Enne, bij mij zitten ze ook heel erg te ruien, scheve verenpakjes, en heel veel veren in de voliere..

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Leergier
      Hoi Troetelduifje,

      Volgens mij is het niet vroeg voor zebravinkenjongen om hun kleuren te laten zien met 39-42 dagen.. Zou ze gewoon lekker laten gaan.
      Enne, bij mij zitten ze ook heel erg te ruien, scheve verenpakjes, en heel veel veren in de voliere..
      Ik dacht pas rond 8 weken (56 dagen) dat ze ruiden.
      Ik ben nu op vakantie,maar ben heel benieuwd hoe het er allemaal uit ziet als ik terug ben en hoeveel heren en dames ik dan uiteindelijk heb.
      Degene die housesit op ons huis weet er niets van,dus die kan me niets vertellen
      'Vliegde ik?'
      -'Nee, je valde.'

      Opmerking


      • #4
        Weer terug van vakantie: Na de rui is goed duidelijk geworden wat er in het nest zat: in het nest van 1 jong een mannetje en in het nest van 5 jongen 3 popjes en 2 heren.

        Totaal 3 om 3 dus; de kweker was er vanmiddag heel blij mee, want er schijnt hier vinkenschaarste te heersen. Vooral van popjes.

        En nu raap ik tot maart/april netjes de eitjes weg, want alle koppels zijn nog veel te jong om nesten te krijgen.... had ik me mooi laten verrassen.

        Ik hoop dat de 2 heren en 2 dames die ik een tijdje terug gekocht heb nog gaan koppelen en anders blijft het bij 1 gewoon koppel en 2 alternatieve koppels.... waar dus geen ei uit zal komen.

        Wellicht dat het gebrek aan meer keus de 2 heren en dames wel tot elkaar zal trekken. Maar als dat niet de natuurlijke manier gaat lukken, dan ga ik ook geen kunstgrepen uithalen om het te dwingen. De 6 hebben het nu gezellig in mijn kooi en daar gaat het me om.
        'Vliegde ik?'
        -'Nee, je valde.'

        Opmerking

        Working...
        X