Mededeling

Collapse
No announcement yet.

houtsnippers in drinkwater

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • houtsnippers in drinkwater

    hoi, ik heb onlangs een koppel catharinas gekocht. Deze zitten nu samen in een kooi en zijn tevens in de rui. Bodembedekking zijn beukenhoutsnippers. Ik zie beide vogels daar ook gaarne aan knabbelen, hebben ook wilgenstokken. Ik vroeg mij gewoon af waarom ze dit, de beukensnippers dan, telkens weer in hun drinkwater doen. Ik heb net hun water ververst en 2 min. later liggen er al weer in, en ja een badje krijgen ze ook maar daar ligt niets in.
    Is daar een speciale reden voor? of enkel omdat het wat zachter zou zijn ? Ik ben gewoon nieuwsgierig en moet ik gewoon daar niets achter zoeken

  • #2
    Je geeft zelf al het antwoord, het is denk ik ook om de snippers zachter te maken, veel vogels bij mij gooien ook zaden in de drinkfonteintjes met het zelfde doel.
    Groeten Michael

    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

    Opmerking


    • #3
      Dacht wel zoiets maar heb dit nooit bij men kanaries gezien daarom ........... misschien had dit een bepaalde reden bij parkieten

      Opmerking


      • #4
        Hallo Kanaar:

        Dus als u wilt dat de vogels alleen maar schoon drinkwater kunnen opnemen: een hamster- of muizenflesje is ideaal.
        Ik gebruik ze pas sinds begin van de (19) tachtiger jaren voor alle kromsnavels en heb ze zelfs voor Goulds gebruikt.

        Wessel van der Veen.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door wessellouw
          Hallo Kanaar:

          Dus als u wilt dat de vogels alleen maar schoon drinkwater kunnen opnemen: een hamster- of muizenflesje is ideaal.
          Ik gebruik ze pas sinds begin van de (19) tachtiger jaren voor alle kromsnavels en heb ze zelfs voor Goulds gebruikt.

          Wessel van der Veen.
          Ik heb dit inderdaad al gezien, blijft telkens een drupje hangen dacht ik zodat de vogels weten waar te drinken?

          Opmerking


          • #6
            de knaagdierdrinkflessen gebruik ik ook al jaren voor mijn kromsnavels.
            werkt prima, maar pas op, . . . . de verleiding is groot om minder vaak te gaan verschonen,
            omdat het water er nog zo mooi schoon uitziet!
            Vooral met warm weer vindt uiteraard ook in deze drinkflessen gewoon niet of nauwelijks zichtbare bacterievorming plaats!

            overwennen is meestal geen enkel probleem.
            Bij een eventuele nieuwe vogel begin ik meteen met het aanbieden van een drinkfles naast een waterbakje.
            na een dag of twee-drie haal ik het waterbakje 's morgens weg en heeft de vogel alleen de beschikking over een drinkfles.
            aan et eind van de middag kijk ik hoe de vogel reageert als het waterbakje terug wordt geplaatst.
            Zit de vogel er meteen bij dat dient de waterbak nog wat langer in combinatie met een drinkfles te worden voorgezet
            . . . . . en kijkt de vogel er niet naar om dan heeft deze de mogelijkheden van de drinkfles gevonden.

            voor alle duidelijkheid:
            dit zijn natuurlijk geen zaken om bij zomerse/hoge temperaturen uit te proberen!
            Amigo de los Psittacidos

            Look deep into nature and you will understand everything better

            Opmerking


            • #7
              @ wessellwouw & rupicola, een tip die ik eens zal uitproberen zodra ik de tijd ervoor heb, het proberen waard

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door rupicola
                de knaagdierdrinkflessen gebruik ik ook al jaren voor mijn kromsnavels.
                werkt prima, maar pas op, . . . .

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door wessellouw
                  Hallo Kanaar:

                  Dus als u wilt dat de vogels alleen maar schoon drinkwater kunnen opnemen: een hamster- of muizenflesje is ideaal.
                  Ik gebruik ze pas sinds begin van de (19) tachtiger jaren voor alle kromsnavels en heb ze zelfs voor Goulds gebruikt.

                  Wessel van der Veen.
                  Zou dit ook lukken voor kanaries, of is de bek daarvoor te zacht?

                  Opmerking


                  • #10
                    Hallo Kanaar:

                    Ik heb er zelfs goulds uit leren drinken.
                    En lees er de artikelen van Antoni maar eens op na.
                    Die kweekt geloof ik zelfs buitenlandse (?) kanaries.

                    Wessel van der Veen.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Kanaar
                      Zou dit ook lukken voor kanaries, of is de bek daarvoor te zacht?
                      Ik gebruik ze ook voor mijn kanaries en zilverbekjes. Geen probleem.

                      Opmerking


                      • #12
                        als ik brood aan me pennanten rosella geef dan gooien ze het ook in het badwater en eten het dan op terwijl brood al zacht is

                        groetjes rudie
                        Neem Gerust een kijkje op mijn site

                        http://rkarssenvogels.123website.nl

                        Opmerking

                        Working...
                        X