Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hop

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Hop


  • #2
    wel een hele leuke/mooie soort om te houden,moet je wel de rustige variant hebben dan, de zenuwelijers moet je zien te vermijden.

    wellicht heb je hier wat aan nog qua info?:



    gr

    Opmerking


    • #3
      Bedankt voor de site, Winterkoning. Het verslag had ik al gelezen. Er hebben 4 a 5 verslagen gestaan in de bec-info, Sec-boekje en OV. Lijkt me een prachtige soort. Bepaalde foto's waren trouwens wel nieuw voor me. Prachtig!
      Kan er iemand nog concreet antwoord geven op gestelde vragen? Er wordt behoorlijk mee gekweekt lijkt me.

      Aanvulling: excuus! Ik lees nu pas dat je onder de quotes de antwoorden getypt hebt! Heel duidelijk! Naar zulke antwoorden zocht ik. Nu weet ik waar ik aan toe ben. Ben bang dat ik dan toch voor de rode kardinaal kies....

      Opmerking


      • #4
        Mooie vogels. En wel te houden. Maar zoals WK zegt kijk goed wat je koopt. Ik heb een kennis en die was niet erg content met het gefladder. Dus zoek je vogels goed uit.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Bullfinch

          Aanvulling: excuus! Ik lees nu pas dat je onder de quotes de antwoorden getypt hebt! Heel duidelijk! Naar zulke antwoorden zocht ik. Nu weet ik waar ik aan toe ben. Ben bang dat ik dan toch voor de rode kardinaal kies....
          waarom excuus ?

          maargoed als de keuze rode kardinaal - hop is dan zou ik voor rode kardinaal gaan, gezien de omstandigheden van hok etc.

          succes.

          gr

          ps: hop kweken is niet zo heel moeilijk , als je weet wat je moet doen.
          in de tijd dat ik /vele andere er mee kweekte was er met 2/3 jaar een overschot aan hoppen en kon men de hoppen niet meer kwijt voor de toen geldende prijzen.
          toen viel de soort wat weg in de bestanden (het nieuwe was ervanaf zeg maar) maar ik merk dat de laatste jaren de soort weer aan interesse wint bij de liefhebbers.
          goede ontwikkeling.
          heb tot nu toe 2 mutatie vormen gezien bij de hop, wellicht als de mutaties toe gaan slaan in die soort ,dan zal denk ik wel weer een run erop zijn, want het is en blijft een mooie soort.

          Opmerking


          • #6
            Nogmaals dank! Ik weet liever vooraf wat de verstandige keus is dan dat ik achteraf merk dat de vogel niet bij mijn specifieke omstandigheden zou passen. Dit wordt alleen helder door ervaring. In dit geval voorkomt jouw/uw ervaring een negatieve ervaring bij mij.
            Leve het forum!

            Opmerking

            Working...
            X