Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Net weer van weekje denemarken vol ideeen!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Net weer van weekje denemarken vol ideeen!

    hee dames en heren.

    ik ben net weer van een weekje denemarken (visvakantie)
    en hiet heb ik er veel vogeltjes bekeken met mijn verrekijker opgegeven moment hennepzaadgeocht en dit op het gras gegooit om de vogeltjes over tehalen om zich beter te laten zien. en jaa hoor , hoevel mussn wij hier hebben hebben ze daar aan groenlingen , het stikte er van werkelijk.

    ook heb ik een goudmus kunnen waarnemen en een paar kneutjes en sijsjes ..

    nu is mij vraag de groenling en de kneu.. is dit een redelijk makkelijke vogel voor in een vollier die, rijkbeplant is dichte achterkant aan de zijkanten met gaas bekleed. ook heb ik hier kanaries in zitten. de groenling trekt me toch wel heel erg aan .. ook heb ik de zang een week lang mogen horen dit was werkelijk fantastisch ook vind het het een prachtige vogel.

    wat vinden jullie ,ooja .. er staat een koppel op MP in staphorst , lekkerdichtbij

    verder iemand ook al op vakantie geweest?

  • #2
    Groenlingen en kneuen zijn 'makkelijk' te houden, vooral groenlingen zijn zeer goed te kweken.
    Alleen van de beplanting zullen ze niet veel overlaten, kanaries ook niet.

    Ik weet niet of je voliere overkapt is, maar voor europese zaadeters is dit wel aan te raden.

    Voor de zang hoef je de groenling niet te houden, dat stelt niet zo veel voor.
    De kneu daarentegen wel die heeft een veel mooiere zang, maar ja smaken verschillen.

    Je kanaries kunnen wel voor bastaarden zorgen met groenlingen en kneuen.

    Opmerking


    • #3
      oke mooi om te weten .. ja me kanaries zijn gek op de plantage ja ... maar zolang je ze genoeg onkruid geeft valt het nog wel te doen...

      ik vind de goud mus ook wel wat hebben , teminste ik dacht dat het een goud mus was het was net een mus met een hele gele kop heel apart.
      zingen deze mooi??

      Opmerking


      • #4
        is er niemand die dit weet?

        Opmerking


        • #5
          Goudmussen komen voor in Afrika en niet in Denemarken, denk dat je wat anders gezien hebt.
          Passer-soorten hebben niet echt een geweldige zang.

          Opmerking


          • #6
            oke bedankt .. weet u dan welke soort het kan zijn? het lek een mis met gewoon een hele gele kanarie kop ..

            bedankt voor het mee denken!

            Opmerking


            • #7
              Misschien een geelgors?

              Opmerking


              • #8
                yup dat is hem helemaal!
                bedankt al vast!!

                fluiten deze gorsen mooi?

                Opmerking


                • #9
                  Is maar net waar je van houd he, zelf vind ik de zang van de geelgors heel mooi.
                  Op internet kun je de zang wel opzoeken van de geelgors en vele anderen.
                  Bv: waarneming.nl of lauwersmeer.com

                  Opmerking


                  • #10
                    danku wel!! ergbedankt.

                    wat zal zoon koppel kosten , ik was helemaal weg toen ik het vogeltje zag een erg mooi beest voral omdat ik hem in het echt heb gezien.

                    Opmerking


                    • #11
                      't zijn nu niet een twee drie de eenvoudigste te kweken soort.

                      Zijn ook niet veel gekweekt, al zijn er elk jaar wel wat te koop.
                      Prijzen varieren nog wel wat.

                      Opmerking


                      • #12
                        Zoals Zwartkopje al zegt niet de eenvoudigst te kweken vogels en vrij fel,zeker niet voor een gezelschaps voliere.
                        Mvg,
                        Kingfisher.

                        Opmerking


                        • #13
                          In een ruime voliere met niet al te veel vogels kun je ze wel samen houden met anderen.
                          Maar nooit met vogels die ook geel hebben, zoals bv. sijzen of groenlingen.
                          Het zijn wel vrij 'sterke' vogels, maar om te kweken valt soms niet mee.
                          Ze voeren de jongen bijna alleen met insecten.

                          Opmerking


                          • #14
                            oo dan is dit zeker geen vogel voor mij ik heb liever een gezelschaps volliere..

                            nog iemand een soort die wel kan? ik heb daar de geelgorst, groenling,kneu,puter,gezien..

                            ik vind puter ook heel intresant maar deze zijn zo duur.. ik heb even snel gekeken ik zag prijzen van 180/240/160 kosten deze koppels echt zo veel?? als ik met de putter begin begin ik natuurlijk met de goedkoopste maar wat is de goedkoopste soort? mischien dat ik dan op andere prijzen uit kom?

                            gegroet allen

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey siemerink
                              oo dan is dit zeker geen vogel voor mij ik heb liever een gezelschaps volliere..

                              nog iemand een soort die wel kan? ik heb daar de geelgorst, groenling,kneu,puter,gezien..

                              ik vind puter ook heel intresant maar deze zijn zo duur.. ik heb even snel gekeken ik zag prijzen van 180/240/160 kosten deze koppels echt zo veel?? als ik met de putter begin begin ik natuurlijk met de goedkoopste maar wat is de goedkoopste soort? mischien dat ik dan op andere prijzen uit kom?

                              gegroet allen
                              Een koppeltje bloemputters(kleinere soort) zijn niet zo duur voor rond de 100-120 euro is dit wel te doen.
                              Die prijzen die jij denk ik gezien hebt zijn meestal voor majoren(grotere)putters en dan vaak zijn het mutaties of splitten voor een bepaalde kleur.
                              Mvg,
                              Kingfisher.

                              Opmerking

                              Working...
                              X