Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bont Boertje Tam

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Bont Boertje Tam

    Hoi leden,

    Sinds kort heb ik een tam bont boertje...
    Graag zou ik hem tam maken.
    Hij is heel erg rustig, stapt op, bijt niet... ( is momenteel 5weken oud )
    Mijn vraag is nu: wanneer moet ik het geven van pap afbouwen ?
    Wij hebben nu ook zo een schuifje met houtkrullen in, en daar zou hij in moeten blijven zitten. ( hoe moeten wij dit aanpakken ? )
    Verdere tricks zullen misschien later volgen

    Mvg
    Avenger

  • #2
    Ik kan je verhaal niet helemaal volgen. Jij hebt een tam bont boertje en je vraagt hoe je hem tam moet maken. Maar dat is die toch al. Wat de voedering betreft zou ik maar informeren bij degene waar je de vogel hebt gekocht. Dat had jij al meteen moeten doen, want nu ga jij de forumleden vragen hoe het nu verder moet en dat klinkt niet erg positief. Er is een gezegde n.l. Bezint eer gij begint, d.w.z. vraag eerst van te voren informatie over de vogel, dan weet je zeker, dat je goed bezig bent.

    Opmerking


    • #3
      zo zie ik het ook waar begin je aan als je het niet weet dat snap ik niet het is een dier geen een of ander voorwerp waar van als je het even niet snapt even aan de kant kunt leggen en er na een paar dagen weer na te kijken of je er uit komt vind het zo wie zo niets de hand op fok van vogels laat het lekker aan de ouders over veel beter voor de vogel zo leert hij wat een vogel is en geen mens

      Opmerking


      • #4
        handopfok

        Oorspronkelijk geplaatst door andre 44
        vind het zo wie zo niets de hand op fok van vogels
        Ben het helemaaal met je eens Andre, maar daar valt flink aan te verdienen en geld stinkt niet maar het gaat ten koste van de vogels. Wat tevens een naar bijverschijnsel is zo blijkt uit bovenstaande vraag, dat de mensen niet goed geinformeerd worden over de verdere opfok. Ook sterft een groot aantal vogels aan schimmelinfecties door ondeskundigheid.

        Opmerking


        • #5
          en wat kun je er aan doen helemaal niets tegen zulke mensen die ze verkopen en zo denk ik ook over mensen die ze kopen het moest verboden worden

          Opmerking


          • #6
            Hoi,

            De algemene consensus is dus dat je je beter in je vogel verdiept, er meer over leert, ook over vogels in het algemeen vind ik, ik heb zelf nog nooit een Bont Boertje gehad maar ik zou wel weten wat te doen.

            Je kunt natuurlijk googelen of vragen op forums stellen als je dat nog durft en / of een boek over je Senegal Papegaai kopen.

            Dree

            Opmerking


            • #7
              Maar dat is nou waar het gevaar in schuilt n.l. impuls-aankopen met de beste bedoelingen overigens, maar vaak eindigend in een teleurstelling.

              Opmerking


              • #8
                wat een commentaar weer. Je kan jezelf redelijk ingelezen hebben en loopt zo een zaak binnen en ze zeggen tja dit is een bont boertje nog niet zelfstandig maar dat is heel makkelijk. blablabla hebben ze bij mij ook geprobeerd.

                laat ik je alvast een tip geven als je met een naald voer probeer daar mee te stoppen en met een beker te voeren vraag aan een ervaren papegaaienkweker maar hoe. vaak gebruiken ze een plastic beker die ze wat knijpen zodat de papegaai het op kan drinken.

                Bel nog even naar de verkoper en vraag naar een uitgebreide email. en voor de volgende keer geen handopfok kopen alleen zelfstandig.

                heb hier een roze kaketoe op mijn broek zitten van 14 weken oud en die heb ik ook pas gehaald toen die zelfstandig was En ja je zult altijd commentaar krijgen van ahh die moet je niet alleen houden. ahh die is gekortwiekt... luister alleen naar de professionals kwekers of echte goede handelaren. Ik ben een beginnertje dus ik kan je niet verder helpen maar ik stamp je in elk geval niet de grond in

                Opmerking


                • #9
                  Helemaal eens met bloempot!!!
                  zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                  Opmerking


                  • #10
                    commentaar

                    [QUOTE=bloempot]wat een commentaar weer. Ik ben een beginnertje QUOTE]

                    Maar geen negatief commentaar bloempot, gewoon de spijker op de kop slaan. En dat is vaak niet leuk. Ik heb al 55 jaar vogels en ben dus geen beginnertje meer, maar als ik dit lees dan wordt het paard achter de wagen gespannen en daar reageer ik op. Ik misgun niemand zijn plezier.

                    Opmerking


                    • #11
                      [QUOTE=Drum;142182]
                      Oorspronkelijk geplaatst door bloempot
                      wat een commentaar weer. Ik ben een beginnertje QUOTE]

                      Maar geen negatief commentaar bloempot, gewoon de spijker op de kop slaan. En dat is vaak niet leuk. Ik heb al 55 jaar vogels en ben dus geen beginnertje meer, maar als ik dit lees dan wordt het paard achter de wagen gespannen en daar reageer ik op. Ik misgun niemand zijn plezier.
                      kan ik mij helemaal in vinden

                      Opmerking


                      • #12
                        prima

                        [QUOTE=bloempot]luister alleen naar de professionals kwekers of echte goede handelaren.QUOTE]

                        Prima wat mij betreft, maar stel dan geen vragen aan de forumleden als men niet weet hoe verder te handelen bij verdere opfok. Is ie goed of is ie goed

                        Opmerking


                        • #13
                          Dat zou ik ten zeerste betreuren Josly, maar ik kreeg daarentegen wel flink onder uit de zak, nadat ik erop gewezen had, dat ik dit niet de juiste wijze van vogels opkweken vond zonder de juiste informatie. Kwetsen wil ik mijn medemensen niet , maar een eerlijk goedbedoeld commentaar moet toch wel kunnen.

                          Opmerking

                          Working...
                          X