Mededeling

Collapse
No announcement yet.

fritske

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • fritske

    goedemiddag allemaal

    wie kan mij advies geven n.l eergisteren is een jong van roodkuifkardinaal uit het nest gegooid was net uit het ei kopje was wel kapot andere ei heb ik eruit gehaald en onder broedend groenkuifkardinaal gelegd is vanmorgen uitgekomen samen met groenkuifjong kan ik deze laten liggen of terugplaatsen bij roodkuif en waarom gooien ze de jongen uit het nest
    alvast bedankt voor de reacties

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door fritske
    goedemiddag allemaal

    wie kan mij advies geven n.l eergisteren is een jong van roodkuifkardinaal uit het nest gegooid was net uit het ei kopje was wel kapot andere ei heb ik eruit gehaald en onder broedend groenkuifkardinaal gelegd is vanmorgen uitgekomen samen met groenkuifjong kan ik deze laten liggen of terugplaatsen bij roodkuif en waarom gooien ze de jongen uit het nest
    alvast bedankt voor de reacties
    Dat jong moet je gewoon bij de groene kardinalen laten liggen, vooral als ze even oud zijn. Terugleggen onder de roodkuiven heeft geen zin. Haal daar het nest maar weg of maak het schoon, over een week of zo gaat ze wel weer opnieuw eieren leggen.

    Het uitgooien van de jongen is een probleem waar ik geen antwoord op kan geven, ik heb het zelf ook regelmatig. Ik denk dat inteelt een grote rol speelt en dan bedoel ik niet de koppels waar het nu het probleem mee is maar in het verleden gekweekte vogels.
    Ik neem aan dat er genoeg levend voer gegeven wordt al weet ik uit ervaring dat dat verder weinig invloed heeft op het uitgooien van de jongen.

    Misschien doen ze het de volgende keer wel goed. Vang de man uit na het tweede of derde ei en laat hem in een TT-kooi in de voliere, misschien is dat een mogelijkheid. de man er weer bij laten als de jongen enkele dagen uitgevlogen zijn.

    groet en succes

    rob

    Opmerking


    • #3
      fritske

      sorry voor late reactie bedankt rob

      Opmerking

      Working...
      X