Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke kooi voor bourke's

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Welke kooi voor bourke's

    Ik ben op zoek naar een nieuwe kooi voor mijn bourkes. Er is nu flink ruimte in mijn kamer dus ik heb nu de keuze tussen 3 montana kooien.

    Miami Montana


    Manhattan Montana, heeft een tralieafstand van 31 mm, kan dat of gaan daar hoofdjes tussen vastzitten?


    Montana Grenada, 21 mm tralieafstand, is dat ook te groot?


    Montana New Jersey, ook 21 mm tralieafstand


    Ze zijn allemaal ongeveer hetzelfde, heeft iemand enig idee welke het beste zou zijn?

    En ik weet dat bourke's volierevogels zijn, en ze zijn daarom elke dag vanaf dat ik uit school kom, en nu in de vakantie dus bijna de hele dag uit de kooi. En dat gaat echt prima!

    Alvast bedankt.

  • #2
    in mijn ogen zit er niet 1 bij die in de buurt komt met wat de vogels nodig hebben

    Opmerking


    • #3
      Wat komt er in jou ogen meer in de buurt? Een voliere in de tuin is helaas geen optie Deze past net in mijn kamer:

      Opmerking


      • #4
        dan deze vogels niet mooi zoeken naar vogels die je wel kunt houden en een mooie en gezonde leven kunt geven

        Opmerking


        • #5
          Ze zouden nog in kooi 2 en 3 kunnen. Met 1,5 meter vliegruimte komen ze wel toe, hier hebben we ze gekweekt in kooien van 1 meter. En als jij niet met je bourkes wilt kweken lijken deze kooien volgens mij toch goed te zijn. Liefst zo groot mogelijk. Kan je niet aan je vader vragen om een kooi te maken die net op die plek pas. Van de vloer tot het plafond, en de grootste breedte en lengte die je kan zetten. Maar ik denk dat je met die 3 laatste kooien wel goed zit
          zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

          Opmerking


          • #6
            Ik vind de laatste kooi van 1,5 meter ook het mooist. Mijn vader zou best zoiets kunnen bouwen, heb daar eigenlijk nooit overna gedacht.
            Misschien kan hij zelfs een kooi bouwen in de loze ruimte onder mijn hoogslapen ong 2,5 lang 1,5 breed en 1,5 hoog.

            Anders ga ik toch voorde double madeira of grenada Ik ben nu mijn vader en zus aan het overhalen dat ik de zolder krijg als mijn zus in mei het huis uit gaat. Dan past die kooi prima. En de spijlafstand van de grenada is geen probleem? Ik heb geen zin in ongelukken met hoofden en pootjes.

            Heel erg bedankt!

            Opmerking


            • #7
              ik denk niet dat dat direct een probleem kan vormen...
              De zolder moet dan wel voldoende licht hebben. Voor dieren op de kamer heb ik het niet zo, want dat stof kruipt in je lakens, en hierdoor kan je sneller ziek worden of allergisch worden...
              zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

              Opmerking


              • #8
                Dat licht is geen probleem, de zon staat vanaf 12 uur smiddags in de kamer. Alleen het kleine hoekje achterin word dan niet verlicht.

                Dat stof was ook het gene waar mijn vader en ik ons zorgen over maakten. Maar na inmiddels 2 jaar, nogsteeds nergens last van. Zelfs mijn zus met een allergie voor stof kan hier zitten zonder te hoesten of niezen. Kwestie van veel luchten, de kooi veel schoonmaken, vogels 1x per week baden en heeeeeeel veel stofzuigen. En als het dan toch rot word, gaan ze naar de woonkamer.

                Opmerking


                • #9
                  Ik zou gewoon voor een kooi in je kamer gaan, 1 zolder voor 2 vogeltjes is wat groot, en dan zitten ze vaak alleen en dan heb jij er ook niets aan
                  zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                  Opmerking


                  • #10
                    Ja daar heb je gelijk in! Dat is inderdaad het beste en dat ga ik doen! Heel erg bedankt voor alle antwoorden.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey rahoens
                      Ze zouden nog in kooi 2 en 3 kunnen. Met 1,5 meter vliegruimte komen ze wel toe, hier hebben we ze gekweekt in kooien van 1 meter. En als jij niet met je bourkes wilt kweken lijken deze kooien volgens mij toch goed te zijn. Liefst zo groot mogelijk. Kan je niet aan je vader vragen om een kooi te maken die net op die plek pas. Van de vloer tot het plafond, en de grootste breedte en lengte die je kan zetten. Maar ik denk dat je met die 3 laatste kooien wel goed zit
                      Waar haal je die 1,5 meter vliegruimte vandaan? De kooi is 1,6 hoog. Een bourkeparkiet is geen helikopter maar vliegt voornamelijk horizontaal.
                      mvrgr

                      Piet

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Piet
                        Waar haal je die 1,5 meter vliegruimte vandaan? De kooi is 1,6 hoog. Een bourkeparkiet is geen helikopter maar vliegt voornamelijk horizontaal.
                        Niet goed gekeken, maar volgens mij is een kooi van 1 meter ruim voldoede voor 2 bourkes
                        zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                        Opmerking

                        Working...
                        X