PDA

Bekijk Volledige Versie : Grote Beurs Zwolle! 24 September.

jeffrey siemerink
17-07-2011, 19:33
grote beurs in zwolle 24 september!!

ijsselhallen zwolle intree 6 euro als het goed is. kinderen gratis.
ze komen uit italie,duitsland,engeland,belgie,nederland.

wie gaat ook naar deze beurs??

ik woon zelf namelijk in zwolle en ben er nog nooit geweest..

hoe is het hier , valt er te onderthandelen? goede prijzen voor vogels?

ik hoor graag van jullie!:D :D

andre 44
17-07-2011, 19:40
ik vind zwolle en ramp veel te druk en te duur ik kom er al een paar jaar niet meer

gerard 6
17-07-2011, 19:55
Zeer zeker niet mijn favo. Druk drukker drukst. Roken in de zaal. 30 kanarie´s in een kooitje en veel zieke of slecht in de conditie vogels (ook wel goeie vogels natuurlijk).

jeffrey siemerink
17-07-2011, 20:19
oo dan is het anders , dan dat ik er van verwachte.

omdat ik in zwolle woon dacht ik van dan koop ik daar mijn vogels... ik heb heel veel op internet gekeken meer alles is verderden dan 40 km rijden voor een spannetje.. waar kopen jullie altijd jullie vogels inplaats van een grote beurz?

andre 44
17-07-2011, 20:21
ik op een kleine beurs of bij de kweker zelf heb wel wat adressen doe maar even een pb :)

jeffrey siemerink
17-07-2011, 20:42
ontvangen?

andre 44
17-07-2011, 20:50
zeker je hebt als het goed is al een mail terug

Saab
18-07-2011, 14:27
Hoi hoi,

Ik vindt Zwolle best leuk! Je ziet nergens zo veel soorten, en de prijzen variëren van veel te duur tot een fatsoenlijke prijs. Er zijn ook gewoon veel particulieren en verenigingen welke vogels aanbieden.

JE MOET JE ALLEEN NIET GEK LATEN MAKEN OM IETS TE KOPEN, ER ZIJN DAAR VEEL SLECHTE VOGELS MAAR OOK HEEL VEEL GOEDE!

Wat ik wel tegen vind vallen is de wachttijd om naar binnen te gaan, en de drukte in de zaal.

Zelf ga ik minimaal 1 x per jaar.

Let wel op: EEN GEWAARSCHUWD MENS TELT VOOR 2!
- zakkenrollers
- europese cultuurvogels uit de "grote buitenvlucht", dus goed vooraf weten met welke ring(maat) welke vogel geringd moet zijn.

Groetjes Saab:;)

jeffrey siemerink
18-07-2011, 14:56
oo oke , ja ik ben toch vanplan er heen te gaan om gewoon even een kijkje te nemen , ik denk dat ik 150/200 euro mee neem om even te kijken wat er allemaal is als ik er dan zeker van ben om iets te kopen heb ik altijd geld achter de hand.

het lijkt me zowieso een mooie beleefenis..

ik ben voornamelijk op zoek naar kapoets,mozambique,mex. roodmus, timborado,waterslager witstuitbarmsijsen, ehhhm ja distelvinken.:p
dit is zoon beetje het soort waar ik achteraanzit. voor een redelijke prijs.

maarja you will never know. ik wil het toch een keer mee maken.:D

gaan er nog meer mensen ??? geef even een sijntje

jeffrey rahoens
18-07-2011, 17:59
GEwoon je portefeuille goed wegstoppen. Op elke beurs moet je voor die dingne oppassen. Als je niet overtuigd bent van de eerlijkheid van de verkoper of de vogels ben je beter om NIET te kopen. Je bent ook beter eerst eens bij iedereen te gaan kijken vooralleer je overgaat tot kopen. Wieweet wat voor moois je nog allemaal tegenkomt (Behalve als je ze écht goed vind). Ook even kijken naar de andere vogels die de verkoper meeheeft, als ze bijna allemaal slecht zitten en dan denk ik toch dat je beter die enkele mooie vogels niet koopt.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Zelf ga ik niet naar Nederlandse beurzen, maar ik ga wel enkele kleinere beurzen in de buurt bezoeken en soms ook grotere (hangt af van wat ik nodig heb)

gast 1
18-07-2011, 20:34
je kan voor het bedrag dat je uit wil geven veel beter naar een kweker thuis gaan, de meeste vogels die jij wil kopen zijn stress gevoelig en hebben dus door aan geboden te worden op een beurs al een hoop stress mee gemaakt bovendien kunnen die vogels duurder uit vallen dan wanneer je ze thuis koopt bij de kweker.

jeffrey siemerink
19-07-2011, 16:42
oooja .. ja dat benik ook van plan. ik ben bang dat het daar aardig in de prijzen gaat lopen.

jeffrey rahoens
19-07-2011, 19:39
Je kan daar ook kwekers uit de buurt ontmoeten en hun kaartje vragen

jeffrey siemerink
20-07-2011, 23:33
Ja oke ik ga er toch zowieso heen. Ik ha hier in de buurt al een paar roodmussen en kneutjes enz gezien op mplaats

romain
20-07-2011, 23:54
Als je van Zwolle bent zou het zonde zijn om niet te gaan. Zelf moet ik er een goede 300 km voor rijden, maar dit heb ik er graag voor over.
Je moet er niet absoluut vogels gaan kopen doch als je vogels vind die je aanstaan zou ik ze dadelijk kopen. Uit ondervinding weet ik dat je meestal geen tweede kans krijg om ze te kopen want in de meeste gevallen zijn ze al verkocht aan een ander.
Het is trouwens al een hele opgaaf om alles eenmaal te zien. Er staan namelijk zoveel standen waar je praktisch alles op vogelgebied kunt aanschouwen. Ook dit is Zwolle en hoort erbij.
Het aanbod aan vogels is gewoon geweldig en iedere keer zit er hier of daar iets verrassend tussen.
Natuurlijk zit er kaft onder het koren, maar dat heb je overal, aan jou de keus.
Dus als ik van jou was, zou ik zeker gaan. Al koop je er helemaal niets ik denk niet dat je er spijt van zal hebben.

jeffrey siemerink
21-07-2011, 17:58
ik ga er ook zeker weten heen , net wat ik al zij ik neem geld mee en kijk eens goed rond! mischien word het wel wat.

heeft u ook ervaring met de prijzen waar het daar meestal om gaat? duur/goedkoop?

voral omdat er ook tt worden gehouden zijn de vogels denk ik duurder?

leuk dat je ook gaat mischien kom ik u nog wel tegen!

ik hoor graag van u.

populier
21-07-2011, 18:08
Ik heb op de vogelbeurs van Zwolle (Ijsselhalen)nog nooit een tt gezien.:confused:

jeffrey siemerink
21-07-2011, 18:11
ze gaan toch wedstrijden doen met al die vogels omdat ze ook uit het buitenland komen?? volgensmij staat het ook op de site www.ijsselhallen.nl

andre 44
21-07-2011, 18:11
Ik heb op de vogelbeurs van Zwolle (Ijsselhalen)nog nooit een tt gezien.:confused:

misschien dat hij bedoeld dat er ook mensen zijn die de vogels in de tt kooien hebben dat hij dacht dat die voor de tt zijn :whisle:

jeffrey siemerink
21-07-2011, 18:12
oo niet ik heb het gelezen sorry hiervoor.:huh

populier
21-07-2011, 18:13
Maak niet uit joh, vergissing is menselijk:)

De mensen uit het buitenland komen alleen om vogels te kopen.

Maar veel plezier daar, duurt nog wel even voor dat het 24 September is.

andre 44
21-07-2011, 18:16
mee eens als je niet of nooit vergist dat is niet menselijk :D

simone
25-07-2011, 18:55
der is natuurlijk ook nog meer dan alleenmaar vogels.

maar ik ga der ook heen (ga der zelfs staan). maar zoals ook al eerder aan gegeven is ik zou de meeste vogels (die jij wilt hebben) bij een kweker thuis kopen.

de verkoop vogels gaan bij ons eerst ook op internet en hoop zo een groot deel te verkopen, minder stres voor de vogel.

groetjes van Simone

jeffrey siemerink
02-08-2011, 08:45
bedankt allemaal .. jaa ik weet het het durt nog wel even maar in tussen kan ik even goed rotsooien met me volliere.. proberen de planten te laten groeien .. de vlinderplant blijft een lastige kandidaat. voor de rest gaat alles prima met de planten. het is in het begin even klooien maar dan heb je ook wat?

populier?? hoe ging het in begin bij jou in de volliere met all die planten.. net een jungle nu , ik denk niet dat bij jou ook alle planten in een keer aansloegen? ofwel?:D

ik ga me plant er in zetten!

populier
02-08-2011, 09:27
Bij mij ging het met bijna alle planten meteen goed, het beste is om planten te plaatsen in het voorjaar als het nog niet te warm is, ook kan je dan makkelijk weer planten verplaatsen.

Alleen met een vlier had ik problemen die kan je moeilijk in de zomer plaatsen, die heeft het bijna niet gered alleen door de grond zeiknat te houden sloeg hij op eens aan.

De vlinderstruik moet wel zon hebben, ik had er ook een staan in de hele dag schaduw en die heeft het niet gered.

Maar planten plaatsen in de zomer in de volle zon willen ze het wel eens niet redden.

Maar de vlinderstruik in de volière groeit als een tierelier en moet ik zelfs steeds snoeien anders groeit hij door mijn dak gaas.

Gek dat hij het bij jou niet goed doet. Het is toch een makkelijk plant.

jeffrey siemerink
02-08-2011, 10:33
haha. dan weet ik al wat het probleemhier is .. ik heb een volliere met de bovenkant dicht. hier komt haast geen zon in ongeveer 4 uur per dag zon er in en meer niet, dit is naturlijk niet te doen voor de vlinder plant.
jammer.. zijn er nog meer mooie planten die niet perse in de zon hoeven??

ik vind het ontzettend jammer ik vind de vlinderplant zo mooi!

mischien volgend seizoen als ik me volliere uit ga breiden naar 2x de groote van wat hij nu is.

joselito
02-08-2011, 16:16
4u licht in een voliere vindt ik zeer weinig

mvg

jeffrey siemerink
02-08-2011, 19:46
zonlicht.. voor de rest is het gewoon de heledag licht hoor:D

bij jou ook:p

joselito
03-08-2011, 15:13
ja dan nog 4u zonlicht vindt ik ook weinig. Zonlicht werkt altijd positief op mens en dier.

mvg

populier
03-08-2011, 15:32
Ja dat werkt positief op mens endier, maar je kan het ook overdrijven:)

4 uur zon per dag is zat, een mens heeft bijvoorbeeld aan 2 a 3 keer per week, een kwartier zon genoeg om gezond te kunnen leven.

Het beste is een voliere die s'ochtends 4 uurtjes zon heeft en smiddags gewoon daglicht.

jeffrey siemerink
03-08-2011, 16:22
Het beste is een voliere die s'ochtends 4 uurtjes zon heeft en smiddags gewoon daglicht.

en dit is precies hoe het bij mij in ze werking gaat.:D ik heb zelfs een takje gemaakt zodat ze vol in de zon kunnen zitten.

ik denk dat bij poplier ook niet de heldag de zon er in schijnt aangezin de stand van de volliere 2kanten open toch? een tegen de schuur en 1 tegen de schutting.? het zuiden en het westen is berijkbaar voor zonlicht is het niet?

populier
03-08-2011, 16:41
en dit is precies hoe het bij mij in ze werking gaat.:D ik heb zelfs een takje gemaakt zodat ze vol in de zon kunnen zitten.

ik denk dat bij poplier ook niet de heldag de zon er in schijnt aangezin de stand van de volliere 2kanten open toch? een tegen de schuur en 1 tegen de schutting.? het zuiden en het westen is berijkbaar voor zonlicht is het niet?

Precies je heb hem helemaal door;) , ik heb idd. alleen s'ochtens zon (links)en s'avonds(rechts van de voliere) en voor de rest van de dag is de schuur de zonneblokker.

Dus ik denk dat die vlinderstruik het met 4 uurtjes zon wel had moeten doen bij jou.

Maar gewoon nog een keer proberen en anders in het voorrjaar.

jeffrey siemerink
03-08-2011, 16:55
ik heb hem er weer in staan.. de blaadjes gingen vandaag alweer hange terwijl de ondergrond zijk en zijk nat is.. ik snap het niet .. heb vandaag trouwens ook een grote stek lijster bes/boompje mee genomen. en naast de vlinder truik gezet .. ik denk als de vlinder struik weer uitvalt dat ik hem gewoon laat staan dan blijven er moie kreacties over voor de vogels over als zit plaats en dan kan hij in tussen wortelen , en dan heb ik in het voor jaar het gedonder niet dat ik hem er weer in moet planten.

:D :D

populier
03-08-2011, 17:06
Goed, gewoon nat blijven houden, hij moet idd. weer even wortelen, ik denk dat hij op een geven moment wel weer aanslaat, even geduld:)

jeffrey siemerink
03-08-2011, 17:10
Goed, gewoon nat blijven houden, hij moet idd. weer even wortelen, ik denk dat hij op een geven moment wel weer aanslaat, even geduld:)

jaa precies, en er staat een lijsterboompje bij hier komen lijsterbessen aan dan kunnen ze er lekker aan knabbelen men zegt dat hij giftig is , maar de vogels eten het omdat er zoveel vitaminnen in zitten.

jeffrey siemerink
03-08-2011, 23:30
wie heet nog meer een lijster bes in de volliere??:rolleyes:

jeffrey siemerink
05-08-2011, 11:47
heeft er niemand en lijsterbesin de volliere?:)

populier
05-08-2011, 12:34
Volgens deze site mag de Lijsterbes gewoon in je voliere geplant worden.

http://www.vogelproblemen.nl/Volierebeplanting.html

Tenzi
05-08-2011, 12:44
Ja, ik heb een lijsterbes in de voliere staan.
Ik heb alleen nooit lijsterbessen eraan.
Dit komt enerzijds omdat ik 'm elk jaar een paar keer snoei en anderzijds omdat naast parkieten, kanaries ook andere vogels (o.a. wevers) graag een bloemknop lusten.
Op de foto's mijn grote voliere. Een beetje erg vol gegroeid. Ik moet zeker twee of drie keer per jaar flink snoeien.

Lijsterbes in voliere
http://i635.photobucket.com/albums/uu80/Gyatso/DSCN7857.jpg

De gehele voliere.
http://i635.photobucket.com/albums/uu80/Gyatso/DSCN7865.jpg

http://i635.photobucket.com/albums/uu80/Gyatso/DSCN7867.jpg

jeffrey siemerink
07-08-2011, 15:25
oldermachtig.. tjonge jonge nog zo een mooie volliere!!

hoe heb jij de beplanting er in staan eigenlijk?? ik heb onder bij blokken waar de volliere op staat dat maakt het beplanten van mijn volliere een moeilijker.. ik neem aajij de planten gewoon in de grond hebt staan , heb je dan geen last van ongedierte??

tjonge wat heb je allemaal in de volliere zitten ?? en de afmetingr 10m bij 10m

ik heb de lijsterbes er weeddeze viel al he , ik denk dat ik de tegels er gewoon onderuit moet slopen.

Tenzi
07-08-2011, 17:06
De voliere is 7x4 meter. Hierin heb ik een sluis (1x1 mtr) en een nachthok (3x1 mtr).

In de voliere staan heel veel planten: verschillende soorten grassen (o.a. glyceria, zegge en straatgras in pollen), lijsterbes, conferen, els, hulst, denneboompjes, liguster, klimop (zowel struik als klim), hortensia (zowel struik als klim), bamboe, mahoniastruik, vlinderstruik, een grote boom die spontaan opgekomen is (ik denk een vogelkers), brandnetel, appelboom, sorbaria en dan nog wat verschillende kleine struikjes, waarvan ik de naam niet weet.
Alles staat in de volle grond.
Ik heb soms last van muzien (vooral toen in nog kwartels had). Ze hebben dan vaak hun nest onder het nachthok (staat op paaltjes). In de sluis heb ik dan ook altijd gifkorrels staan. Hier kunnen ze in komen vanuit hun nesten.

Ik moet vaak en veel snoeien. Het groeit erg hard. In februari strooi ik kalk (door de uitwerpselen verzuurd de grond) en in maart koemestkorrels.
De voliere is half overdekt. De planten onder het dak geef ik water via een druppelsysteem (gardena) dat ik over de bodem heb liggen.

jeffrey siemerink
07-08-2011, 17:46
hoe heeft dit allemaal kunne groeien zonder dat het opgegeten werd door de vogels , bij mij begonnen ze vrolijk aan de vlinderplant toen ik hem er pas in gezet had ik heb heb nu zelfs alle planten er uit gehaald omdat het niet goed wilt groeien heb nu 2 grote pollen gras er in en 2 kleine boompjes.:o

wat van vogels heb je er in???

Tenzi
07-08-2011, 18:20
Er zitten in: blauwkopblauwfazantjes, goulds, st. helena's, driekleurpapagaaiamadines, bruinruggoudmussen, splendids, napoleonwevers, japanse meeuwen en sinds kort koppel kanaries (maar die zitten tot op heden alleen nog in het nachthok).
Voorheen zaten er ook in (niet allemaal tegelijk) binsen, spitstaartamadines, roodkopamadines, roodkoppapagaaiamadines, maskeramadines en bourken.

Er wordt wel van de knoppen (en bloemen) gegeten, maar omdat er veel planten in staan, en niet zo heel veel vogels, redden ze het altijd weer.
De appelboom heeft nog het meeste te lijden. Misschien wel erg lekkere knoppen.
Laatste heb ik er een bruidssluer in gezet, maar die is helemaal kaal gevreten.
Ook de knoppen en balderen van de akebia (was ik nog vergeten) schijnen favoriet te zijn. Deze groeit nauwelijks.

jeffrey siemerink
07-08-2011, 21:28
zo wat een boel vogels , ja altijd weer jammer als de mooie planten helemaal worden kaalgevreten. het opvreten gaat sneller dan groeien .. ik denk als ik me volliere ga uitbreiden dan ik in het open gedeelte ook gewoon snel groeiende planten zet.

verder mooie volliere tjonge jonge.

romain
07-08-2011, 22:23
Dat opeten van de planten hangt voornamelijk af van het soort vogels dat in de voliere zit.
Zo staan kanaries, vinkachtigen, sijzen, putters, goudvinken.... ervoor bekent dat ze planten vernielers zijn.
Daarentegen zijn de meeste tropen ten op zichte van de plantengroei in het geheel niet moeilijk.
Ook wilde duiven zoals vredes, timor, dolksteek, groenvleugelduiven ...... laten de beplanting met rust.

jeffrey siemerink
08-08-2011, 00:08
dat zijn nou juist de vogels die ik wil hebben:D achja dan moet ik er maar mee leren leven.

Treursijs
02-09-2011, 23:46
wel als ik zo alles even na lees, valt het me op dat het blijkbaar even de moeite moet zijn om daar heen te gaan.

Ikzelf moet alsook 300 km rijden, maar ga er nu eens goed over denken om daar toch even op af te stormen ;)

populier
03-09-2011, 08:13
Ik zeg altijd maar zo, je moet er 1 keer geweest zijn om er over te kunnen oordelen of het wel of niet iets voor je is.

Ik ben er denk ik 4 keer geweest en ik ben er achter dat ik niet meer ga:D

jeffrey siemerink
03-09-2011, 11:33
daar heb je een punt. als je even op de site www.ijsselhallen.nl kijkt kan je kijken wat er te verwachten is.. ze verwachten 10 duizende vogels. hmmm ik zie het vanzelf wel , ik stap mooi op de fiets en ben er in 10 min haha! dat is toch heel wat anders dan 300km. valt trouwens wel af te lezen dat je een groot vogel liefhebber bent,anders rij je ook niet zo ver voor een beurs!

maarja dat zijn we allemaal :p ik ga er gewoon heen er zijn 4 beurzen bij mij om de hoek rond deze tijd dus daar ga ik mooi heen!

heavyfeeder
03-09-2011, 13:18
welke beurzen zijn dat?
en waar worden deze gehouden en wanneer.
woon zelf ook in de beurt 15 min vanaf zwolle.

populier
03-09-2011, 16:27
welke beurzen zijn dat?
en waar worden deze gehouden en wanneer.
woon zelf ook in de beurt 15 min vanaf zwolle.

Goeiemorgen! onder welke steen kom jij vandaan:D

De grootse beurs van Europa!

heavyfeeder
03-09-2011, 20:06
als je commentaar geeft wil je dan wel goed lezen.
het bericht hier voor had het over nog 3 beurzen dus ik vroeg welke deze zijn .
maar voor de duidelijkheid welke andere 3 beurzen zijn dit en waar?

populier
03-09-2011, 21:47
Sorry iets te snel gelezen:o maar hier staan wat andere beurzen Misschien is het in de buurt bij jou:http://www.anbvv.nl/markten.htm

jeffrey siemerink
05-09-2011, 12:47
ik dacht meppel, staphorst ,zwolle en ehhhm nog eentje maar die ben ik helaas vergeten. kom er wel weer op , ik ga eert naar zwolle en dan ga ik pas kijken naar de rest ,want mischien neem ik hierbij wel wat mee en hoef ik helemaal niet naar de andere beurzen om te kijken.:p

Henk3
05-09-2011, 12:49
ik dacht meppel, staphorst ,zwolle en ehhhm nog eentje maar die ben ik helaas vergeten. kom er wel weer op , ik ga eert naar zwolle en dan ga ik pas kijken naar de rest ,want mischien neem ik hierbij wel wat mee en hoef ik helemaal niet naar de andere beurzen om te kijken.:p

Meppelmarkt is nu staphorstmarkt. Meppelmarkt is niet meer.

jeffrey siemerink
06-09-2011, 00:54
oo oke goed dat je het even zegt! , bedankt!:)

carolina
06-09-2011, 20:34
in zwolle heb je 2 beurzen. 1 in de ijsselhallen en de andere [veel kleiner] in de wrzv hallen. op loop afstand van de ijsselhallen. ik ga nooit meer naar de ijsselhallen. veel te duur. te veel vogels in te kleine hokjes. en ongelevelijk druk.

Treursijs
13-09-2011, 15:11
Ben echt geintreseerd aan het geraken ;-)
Nog motiverende woorden voor te zorgen dat ik zou gaan?

Je hebt nog tien dagen :P

jeffrey siemerink
13-09-2011, 15:16
eehhmm treursijs , gewoon gaan ! ik ga ook het is me eerste keer , alles moet je een keer mee maken.:D heb nog nooit zoiets meegemaakt maar dat gaat nu aan bod komen , mischien kunnen we elkaar is in real life ontmoeten!!

weet niet wie er nog meer gaan van het forum anders kunnen we wel ergens afspreken? lijkt me wel lachen.

Treursijs
13-09-2011, 19:12
wie weet zijn er nog mensen die gaan naar zwolle?

jeffrey siemerink
21-09-2011, 22:54
nou jongens gaat het nog gebeuren??:D :D

Hans de Vries
22-09-2011, 10:26
Heb het wel een beetje gehad met grote vogelmarkten.... bovendien, ik heb er niets te zoeken.

gr
Hans.

Animal
22-09-2011, 14:19
Ik ga om de 2 weken naar "de Bosruiter" in Sprundel.
Daar zie ik hetzelfde voor dezelde prijzen (of lager).
Daar parkeer ik gratis en de koffie is er beter en goedkoper.

jeffrey siemerink
23-09-2011, 16:53
nou ik ben er morgen wel eens kijken wat het is.:)

Treursijs
24-09-2011, 21:33
jaja, ik ben geweest naar zwolle vandaag ;)
leuk dagje uit ;)

Moet wel toegeven, vrij veel volk :P

andre 44
24-09-2011, 22:21
ik ben er niet geweest kom er nooit weer veel te druk en te duur

Zwartkopje
24-09-2011, 22:30
ik ben er niet geweest kom er nooit weer veel te druk en te duur

Als je er niet bent geweest hoe kun je dan oordelen?

andre 44
24-09-2011, 22:39
ben er deze keer niet geweest oke maar heb deze markt al 5 of 6 x bezocht en ik vind het dus te druk te vol en te duur

Zwartkopje
24-09-2011, 22:49
ben er deze keer niet geweest oke maar heb deze markt al 5 of 6 x bezocht en ik vind het dus te druk te vol en te duur

Ik vond de kwaliteit over het algemeen goed, en prijzen redelijk(is ook maar wie je vraagt en hoe vaak).Is wel afhankelijk mogelijk van de soort die je zoekt.
Vond de drukte wel meevallen, kon 'smorgens gewoon doorrijden en het verloop was veel meer verspreid door de vroegere opening voor het publiek.
Had het idee dat er veel minder al voor de opening voor het publiek was verkocht dus meer beschikbaar voor het publiek.

andre 44
24-09-2011, 22:55
dat is heel wat anders dan het was als ik je zo hoor moet ik dan toch maar eens een keer weer kijken maar ij bent er dus geweest hoe zit het daar qwa verkoop alles in tt kooien of ook nog in lopers

Uiltje
25-09-2011, 08:21
10 voor negen was ik binnen (stond 10 over 8 al in de rij en half 9 ging alles open.

!e wat ik heb gedaan is achterin beginnen, daar was het over het algemeen tot daar het rustigs, heb zeer mooie vogels gezien en de kwaliteit loog er ook niet om, wat me wel opviel is dat ik bij sommige veel 'happende'vogels zag, deze nam ik dus ook niet mee.
Mijn vriendin heeft een koppel Pyrruha's pineapple gekocht met dna bewijs.
Zeer mooi koppel,waar ze dan ook 175 euro voor heeft moeten betalen.
Zelf heb ik mijn losse mannen en poppen aangevuld.
na geduldig te zoeken vind je de vogels wel voor de juiste prijs denk ik.
Binchenow pop bruin 15 euro
Koppel geelkop binsen voor 35 euro
ceres pop 17,50
engelse poppen, zeer mooi formaat voor 15 euro per stuk (grappige was dat ze 3 kramen verderop 35 per stuk vroegen en ze er duidelijk minder uit zagen)

Zwartkopje
25-09-2011, 09:54
dat is heel wat anders dan het was als ik je zo hoor moet ik dan toch maar eens een keer weer kijken maar ij bent er dus geweest hoe zit het daar qwa verkoop alles in tt kooien of ook nog in lopers

Ik heb geen lopers gezien, maar heb wel gehoord dat sommige tt kooien daaruit wel gevuld werden. Denk een puntje van aandacht. Natuurlijk blijft het een samensmelting van mensen dus denk ik ook wel moeilijk om het 100% te krijgen. Zag trouwens wel complete open kooien (gemaakt van alu. profiel en gaas) ben daar niet zo weg van. Doel juist van 1 kant open alle kanen dicht is da de vogel alleen maar 1 kant onrustig worden benaderd cq. in de gaten hoeven te houden.

bonkje
25-09-2011, 10:40
het viel mij dit keer echt mee...vogels in tt-kooien zoveel beter
heb oa. de kleine plevier,draaihals, en nog wel enkele mooie soortje,s gezien

mvg klaas

jeffrey siemerink
25-09-2011, 14:46
hier dan ook even een filmpje om even te genieten , handig voor de personen die hier niet zijn geweest , zelf heb ik 2 groene kanarie popjes gekocht uit 2011 en een intensiefe knal en knal gele man uit 2009 ,deze begon vandaag erg erg mooi te zingen!

geluk allen.

http://www.youtube.com/watch?v=yL55x7PCydM&feature=related

girlits
25-09-2011, 15:36
Weet niet hoeveel pleviertjes er zaten.Heb alleen mijne gezien,heb ze voor de opening al verkocht met sexebewijs.Twee mannen die even later al werden aangeboden als koppel omdat er iets kleurverschil in zat,zonder papieren en €100,00 duurder.
Het blijft oppassen op beurzen.Er werd niet uit lopers verkocht maar wel uit ttkooien waar soms heel veel vogels in zaten.
Ook weer zakkenrollers, en opengebroken auto,s op de parkeerplaats.
Ondanks bovenstaand toch een mooie dag gehad en weer veel mensen gezien/gesproken die normaalgesproken net te ver weg wonen.
Wat mij betrefd mag het beursgebeuren nog jaren door gaan.

mvg eddie

barraband
25-09-2011, 16:04
was een mooie rustige markt vond ik

ele
25-09-2011, 16:26
Leuk filmpje om te zien, maar geeft niet een juist / werkelijk beeld van de markt van 25 september.
Er was een zeer duidelijk en groot verschil wat betreft de huisvesting van de aangeboden vogels op 19-2 en gister.
Mijn complimenten voor de organisatie.

Treursijs
25-09-2011, 17:16
jaja, ik vond het een zeer goed markt ;)
mss ga ik er ooit terug

greetz

Antoni Hopmann
25-09-2011, 19:40
"wat me wel opviel is dat ik bij sommige veel 'happende'vogels zag, deze nam ik dus ook niet mee".

Waarom niet?

Animal
25-09-2011, 20:36
hier dan ook even een filmpje om even te genieten , handig voor de personen die hier niet zijn geweest , zelf heb ik 2 groene kanarie popjes gekocht uit 2011 en een intensiefe knal en knal gele man uit 2009 ,deze begon vandaag erg erg mooi te zingen!

geluk allen.

http://www.youtube.com/watch?v=yL55x7PCydM&feature=related

Een oud filmpje ,,en heb je ook het commentaar er onder gelezen !

"Die Holländer behandeln die Tiere wie ,, Ware ,, und nicht wie Lebewesen !"

Dat zegt toch wel wat.

jeffrey siemerink
25-09-2011, 20:38
onder andere , 2 jonge groene poppen ,en 1 mooie intensieve man.

ook post ik even de man die ik straks aan de poppen ga koppelen.
heb ook even mijn grijze (wie weet de naam) en de bruine( wie weet de naam) gepost

jeffrey siemerink
25-09-2011, 20:41
nog even een paar , graag zal ik de namen horen! heb ze bij een opkoper gekocht er stond geen naam bij helaas.. zelf denk ik zwarte onyx en de bruin wit schimmel.

jeffrey siemerink
26-09-2011, 15:27
niemand??:D

Treursijs
26-09-2011, 20:13
niemand??:D

Mocht ik van jou zin jeffrey.
Zou ik even een mailtje sturen met de foto's naar Robk
Deze man gaat je direct kunnen vertellen wat het is,
en of ze iets waard zijn, wat er fout aan is enz enz.

succes!

carolina
26-09-2011, 20:29
je kan ze ook vrijdag meenemen. of foto's

goulds71
26-09-2011, 23:38
niet aleen in zwolle maar ook in hoogeveen 2 oktober als in meppel 22 oktober is de verkoop uit lopers verboden je mag wel aanvullen en opkopen maar verkopen NIET meer .

Hans de Vries
27-09-2011, 09:41
Heb je dat wel goed begrepen?

Verkopen uit een loper mag niet.... maar inkopen en in een loper stoppen wel?
Dan zijn we nog niet van die dingen af.

gr
Hans.

goulds71
27-09-2011, 09:51
hans
laten we zeggen dat dit al een grote stap in de goede richting is.
de lopers mochten in Zwolle voor zover ik gehoord heb ook niet zichtbaar onder tafels liggen. laten we hopen dat deze ingezette weg een goed vervolg krijgt

arjan

Animal
27-09-2011, 09:51
De lopers mogen alleen als vervoers kooi worden gebruikt.
De nieuwe regels staan op de site van de vereniging die de markt organiseert.
http://www.volierevriend.nl/

Antoni Hopmann
27-09-2011, 14:19
Lopers dus op de grond en de vogels vandaar uit in een
TT-kooi.

jeffrey siemerink
27-09-2011, 17:51
je kan ze ook vrijdag meenemen. of foto's

heeej , dat kan ik ook wel eens doen ik heb toevallig een tt kooi , dan neem ik van allebij de koppels er een mee.

zien de vogels er trouwens een beetje goed uit??

ik hoor graag van u als er wat mis mee lijkt te zijn.:)

vandurenj
27-09-2011, 20:05
of nog erger ;in de warme auto tot de tt -kooi leeg is

ele
27-09-2011, 20:16
Misschien is het een idee om voor de handelaren met veel vogels een extra ruimte in te richten waar geen publiek mag komen om de vogels "op te slaan"?

jeffrey siemerink
27-09-2011, 20:37
Misschien is het een idee om voor de handelaren met veel vogels een extra ruimte in te richten waar geen publiek mag komen om de vogels "op te slaan"?

hoe bedoel je eigenlijk opslaan? voor de verkoop of echt foto;s met de namen er bij? de soort enz... waar je op moet letten als je ze aanschaft op, welke eissen ze aan de vogel stellen als je met ze naar de tt gaat.?

ik denk dat het aan mij ligt maar ik snap het niet echt.:help

jeffrey siemerink
27-09-2011, 20:50
wie weet trouwens hoe ik foto;s naar robk kan sturen om ze te laten checken , welke soort het is en of ze er goed uit zien?

als vast bedankt !

Treursijs
27-09-2011, 20:51
hoe bedoel je eigenlijk opslaan? voor de verkoop of echt foto;s met de namen er bij? de soort enz... waar je op moet letten als je ze aanschaft op, welke eissen ze aan de vogel stellen als je met ze naar de tt gaat.?

ik denk dat het aan mij ligt maar ik snap het niet echt.:help

Ze bedoelt dat mensen die een grote groep vogels te koop aanbieden. Dus bv Ele neemt 100 vogels mee naar zwolle om te verkopen. Helaas kunnen er maar 50 vogels op de tafel staan.

Dus ele stelt voor om de andere 50 vogels in een afgezonderde ruimte te plaatsen zodat ze niet onder de tafel moeten staan waar al deze mensen voorbij lopen.

@ ele, ja maar jah.
Stel dat je alleen op je stand staat. En je moet je vogels achter laten om ze zogezegd bij te gaan vullen. Dan kan je stand letterlijk leeggeroofd worden he.
Of wil je ze laten aanvoeren op basis van een nr?

mvg

andre 44
27-09-2011, 20:54

dat is misschien wel een goed idee ze zitten wel met ver voer van de vogels en om alles in tt kooien te ver voeren krijgen ze niet genoeg vogels mee om de kosten te dekken laat staan iets te verdienen

jeffrey siemerink
03-10-2011, 18:44
weet een van jullie ook de benaming van de vogels die ik gepost heb??

het gaat voornamelijk om de bruinen en de grijzen.. diegene die het weet zal ik erg dankbaar zijn , omdat ik dan weet wat van man ik moet kopen voor mijn 2 bruine poppen.

al vast bedankt!

jeffrey siemerink
04-10-2011, 15:48
is er dan niemand die het weet ?:(

joselito
04-10-2011, 17:52
Mail hem via het forum, mij is het alleszins gelukt.

mvg