Mededeling

Collapse
No announcement yet.

lopertje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • lopertje

    Even laten zien: helemaal zelf gemaakt, een lopertje voor de vogels te vervoeren. 43,5 breed, 22 hoog en 30 diep.

    Er moet nog een handvat op en het deurtje moet nog op slot kunnen natuurlijk.
    Ik heb de hele binnenkant gevernist, zodat poep beter weg te wassen is.

    En dat van een gratis stukje afvalhout bij de Gamma, een restje gaas en spijkertjes van een 'hamertje tik' spel. (Geen zorgen: mijn kids zijn inmiddels 10 en 14 en rouwen niet meer om het verlies van dat spel.)



    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

  • #2
    Heel mooi gemaakt hoor! Dit zijn de beste lopers.

    Maar wat ben je allemaal van plan aan te schaffen als je de maten 43,5 breed, 22 hoog en 30 diep hebt gebruikt.

    Je kan hem bijna als broedkooi gebruiken voor je zebravinken.
    Groeten Michael

    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door populier
      Maar wat ben je allemaal van plan aan te schaffen als je de maten 43,5 breed, 22 hoog en 30 diep hebt gebruikt.
      een olifantvinkje

      nee, ik moet er ook mijn kwartels en mijn diamantduifjes in kunnen vervoeren en mijn hand moet erin kunnen en.... de plaat was 43,5 breed, dus dat scheelde weer zagen.
      En het stokje dat erin zit is een paar cm van de grond, dus er moet wel ruimte zijn om erop te hoppen of te fladderen, zonder de vleugeltjes te beschadigen.....


      .....ja hij is gewoon een beetje groot uitgevallen hihi. Maar goed, als ik ooit een ooievaar aanschaf issie weer te klein moet je maar denken.
      'Vliegde ik?'
      -'Nee, je valde.'

      Opmerking


      • #4
        slotje....

        Hi Troetelduifje,

        slotje kun je eventueel maken van stukje ijzerdraad.....kijk maar eens op tekening TT - kooi!

        Suc6,

        Peer,

        vakwerk!

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door peerpm
          Hi Troetelduifje,

          slotje kun je eventueel maken van stukje ijzerdraad.....kijk maar eens op tekening TT - kooi!

          Suc6,

          Peer,

          vakwerk!
          Oh slotjes en schuifjes zat hier in de schuur enzo, maar even kijken hoe te bevestigen, want de plaatjes zijn nogal dun, dus een spijkertje prikt er doorheen.

          maar komt helemaal goed.
          'Vliegde ik?'
          -'Nee, je valde.'

          Opmerking


          • #6
            Klinkt lullig maar soms kan je beter voor vervoer de vogels zo klein mogelijk zetten om dit te voorkomen.

            "dus er moet wel ruimte zijn om erop te hoppen of te fladderen, zonder de vleugeltjes te beschadigen..... "

            Maar het neemt niet weg dat het er netjes uitziet.
            Groeten Michael

            https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

            Opmerking


            • #7
              Je zou er een paar wielen onder kunnen monteren

              Met lijmkit kun je ook een slotje vast zetten.

              Serieuze tip: Maak een stukje doek langs de bovenkant van het gaas vast en onder een dun latje op het doek zodat het strak blijft hangen voor het gaas langs.

              Vogels die donker zitten blijven rustiger. Ze vliegen dan ook minder snel tegen het gaas aan.

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door ele
                Je zou er een paar wielen onder kunnen monteren

                Met lijmkit kun je ook een slotje vast zetten.

                Serieuze tip: Maak een stukje doek langs de bovenkant van het gaas vast en onder een dun latje op het doek zodat het strak blijft hangen voor het gaas langs.

                Vogels die donker zitten blijven rustiger. Ze vliegen dan ook minder snel tegen het gaas aan.
                bedankt voor de tip, maar ik was van plan een passende doek te maken die helemaal over de loper heen kan... met een gat erin voor het hengsel.

                jawel, zo handig ben ik, als je niet van dichtbij naar de afwerking kijkt.
                'Vliegde ik?'
                -'Nee, je valde.'

                Opmerking


                • #9
                  Ziet er mooi uit... Ben vanplan ook een loopbak te kopen maar een platte lange met drie stukken
                  zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                  Opmerking


                  • #10
                    Bijgevoegde Bestanden

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Teunie Zwolle
                      Hallo senior TD,
                      Zeg, gaan we schelden? Ik ben pas 37!!!




                      Oorspronkelijk geplaatst door Teunie Zwolle
                      Ik doe er een foto van de uitbreiding bij
                      Veeet! Hoe heb je dat gedaan? leuk hoor! Kiept dat niet om? ik ken die originele kooien goed, heb ze vaak voor ratten gebruikt.... maar wat heb je eraan gehangen? Erg leuk; jij hebt mijn hulp helemaal niet nodig.... En inderdaad; het lopertje (nou ja -tje) is een beetje groot uitgevallen... maar ik heb momenteel 12 zebravinken... Kunnen er wel tegelijk in. Misshchen iets maken om het in 2 te splitsen voor minder passagiers??? En zo blijven we creatief; het maken was het allerleukst en ik maak wel meer dat achteraf minder praktisch blijkt dan gedacht hahaha.
                      'Vliegde ik?'
                      -'Nee, je valde.'

                      Opmerking


                      • #12
                        rustig nou TD

                        Hahaha TD, onder je naam staat toch echt senior lid hoor, LOL

                        Ja het zijn bekende kooien he.
                        Even een kant naar rechts doen en dan nieuw gaas aan drie kanten er tussen plaatsen. En dan zitstokken als steun. Hoe moeilijk kan het zijn? En ik heb nu een bak van een kooi als bodem voor de poepsels.
                        Met heel dun binddraad kun je de boel aan elkaar rijgen.
                        Mocht het nodig zijn kan ik ook nog naar links uitbreiden.
                        Dan wordt het 1.80 x 60 x 1.50
                        Maar met standaard 3 koppels lijkt me dat niet nodig.
                        Ben je nu nog boooooooooos??????

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Teunie Zwolle
                          Hahaha TD, onder je naam staat toch echt senior lid hoor, LOL

                          Ja het zijn bekende kooien he.
                          Even een kant naar rechts doen en dan nieuw gaas aan drie kanten er tussen plaatsen. En dan zitstokken als steun. Hoe moeilijk kan het zijn? En ik heb nu een bak van een kooi als bodem voor de poepsels.
                          Met heel dun binddraad kun je de boel aan elkaar rijgen.
                          Mocht het nodig zijn kan ik ook nog naar links uitbreiden.
                          Dan wordt het 1.80 x 60 x 1.50
                          Maar met standaard 3 koppels lijkt me dat niet nodig.
                          Ben je nu nog boooooooooos??????
                          Nee, hoor. Zolang ik in positie maar senior ben, niet in leeftijd.
                          Mischien is dat trouwens wel verwarrend, want nu denkt iemand die hier pas op komt dat ik heel veel verstand heb van vogels... terwijl ik dus nog echt een leek ben.

                          Over je kooi: je zou ook nog naar achteren kunnen uitbreiden; dan heb je een grote T-vormige kooi.

                          maarja.... meer kooi verleidt naar meer vogels.
                          'Vliegde ik?'
                          -'Nee, je valde.'

                          Opmerking


                          • #14
                            Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                            Opmerking


                            • #15
                              Bedankt voor je punten... dat maakt de minpunten voor het verwarren van een mannetje voor een popje weer goed hahaha. (zie topic bij zebravinken 'nieuwe aanwinsten')

                              Mijn man vind het kastje ook te groot. Volgens mij gewoon kift dat ik niet op hem heb gewacht en zelf aan de slag ben gegaan.
                              Hij wil het dus wat verkleinen, maar wel de breedte behouden en dan een dwarsschot maken, zodat we dames en heren apart kunnen vervoeren....

                              Dus dit verhaal krijgt nog een staartje en dan laat ik uiteraard weer het eindresultaat zien.
                              'Vliegde ik?'
                              -'Nee, je valde.'

                              Opmerking

                              Working...
                              X