PDA

Bekijk Volledige Versie : Nieuwe fronten Gehu

Rob2503
03-07-2011, 15:31
Via marktplaats heb ik een blok van zes Gehu kooien (oud type) gekocht. Nu wil ik de fronten vernieuwen. De fronten voor mijn kooien zijn 120 x 40. De vorige eigenaar heeft ze door midden gedaan, is dat wel zo slim ???

Ik heb zoiets van wil ik de hokken een keer grondig reinigen dan vang je toch de vogels er even uit. Of zie ik het te simpel ???

kingfisher
03-07-2011, 16:04
Via marktplaats heb ik een blok van zes Gehu kooien (oud type) gekocht. Nu wil ik de fronten vernieuwen. De fronten voor mijn kooien zijn 120 x 40. De vorige eigenaar heeft ze door midden gedaan, is dat wel zo slim ???

Ik heb zoiets van wil ik de hokken een keer grondig reinigen dan vang je toch de vogels er even uit. Of zie ik het te simpel ???

Waarom uitvangen?
Geeft alleen maar onnodige stress als je ze elke week uitvangt.
Gewoon een schotje ertussen schuiven en je kunt elk gedeelte grondig schoonmaken.
Daarom zijn de frontjes ook 40x40 om die tussen wanden ertussen te zetten of schuiven.:D
Ik heb meerendeels kooien van 120 en de vogels blijven er gewoon in zitten ook met schoonmaken,en ik bedoel dan niet alleen de zandlades,ik sop ook gewoon de wanden en ze wennen er snel genoeg aan en bij mij blijven de meeste gewoon zitten en zelfs op hun gemak zingen alsof ik er niet eens ben
Je kunt wel na elk broedseizoen het hok in zijn geheel uitelkaar halen en dan van onder tot boven schoonmaken.
Al mijn frontjes zijn 40x40 of 60x40 ,behalve de vluchtkooien van 120x80 die zijn in èèn geheel.
Wel jammer dat je oud model gekocht hebt,hebben nl nog houten lades met veel naden.
Alles goed schoonmaken en afkitten en ik heb ook de kunststofprofielen afgekit op de aansluitingen met de wanden.
Ik heb wel allemaal nieuw model dus met dikke achterwanden en kunststoflades.

Rob2503
03-07-2011, 16:33
De laden zijn al vervangen door kunststof

kingfisher
04-07-2011, 21:03
De laden zijn al vervangen door kunststof

Is beter en veel succes met je kooien.:)