Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Uitgevlogen jongen!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Uitgevlogen jongen!

    Sinds een dag of twee zijn mijn jongen uitgevlogen. 2 nestjes - 1 nest van koppel wildgrijze en 1 nest bruine - hebben 7 jongen opgeleverd. Wel mooi die zwarte bekjes..

    Mijn vraag is nu: na hoeveel weken halen jullie de jongen weg van de ouders en zetten jullie ze apart?

    In bijlage een foto van bijna alle vogels op 1 stokje!

  • #2
    zwartbekjes?
    is dat niet gewoon een nog niet op kleur gekomen snavel?
    hoeveel koppels zitten er in de voliere of zitten ze in de broedkooi?

    groetjes luit
    zebravinken
    santpoort-noord

    Opmerking


    • #3
      ... foto's vergeten daarnet...
      Bijgevoegde Bestanden

      Opmerking


      • #4
        In het begin hebben de jongen een zwarte bek.
        Ik haal ze weg na 5 a 6 weken.

        Opmerking


        • #5
          als ik het goed voor heb zitten op de eerste foto van links nr rechts, in het nest wildbruine pop, op het stokje 2 jongen, wildgrijze pop, "lichtbruine pop" (weet niet welke naam), wildgrijze man, jong, zwartwang grijs en wildbruine man?

          Heb ik dat goed?

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              3 weken na het uitvliegen zou ik ze weghalen
              zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

              Opmerking


              • #8
                In een volliere kun je ze gewoon bij de ouders laten zitten .
                Ik haal ze meestal pas weg als het volgende broedseizoen begint.
                Witte of bont met veel witte jongen hebben geen zwarte bekjes maar wit.

                Opmerking


                • #9
                  wildkleur vliegt in het wild wij zeggen gewoon grijs en bruin.
                  onder grijs zitten een aantal mutatie,s en onder bruin ook.
                  je zegt dan masker grijs of masker bruin.
                  of bleekrug grijs of bleekrug bruin
                  isabel grijs of isabel bruin.
                  enz enz
                  met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

                  Opmerking


                  • #10
                    Zwartwang heeft wel gelijk hoor.
                    De zebravink (Poephila guttata) die in het wild rondvliegt kennen we als grijs.
                    de mutaties zien we in zowel grijs als bruin.
                    Ruud.
                    www.strekervogelvrienden.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Josly
                      hallo zwartwang,

                      klopt niet wat je aanhaalt,
                      wat is de wetenschappelijke benaming van zebravink,
                      hoe zo klopt niet en wat heeft wetenschapelijke naam met kleurslagen te maken.

                      zou voor je gaat roepen eerst maar eens kijken in de boeken
                      met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Josly
                        hallo Ruud,

                        sorry dat ik het kort houd,
                        dan spreken we wel over de kleinere soort, timor zebravink, maximum grote 8,5 cm,
                        timor komt alleen in het grijs voor daar zijn nog geen mutatie,s in voorgekomen en worden op de tt ook niet gevraagt.
                        met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

                        Opmerking


                        • #13
                          Er kan wat verwarring zijn over de naam, de timor en de "gewone".

                          De "gewone" heet Taeniopygia guttata castanotis. De wildkleur is grijs. Deze soort wordt in allerlei kleuren gekweekt met als eerste muatie bruin.

                          De Timor zebravink heetTaeniopygia guttata guttata, da's dus de nominaatvorm. Behalvre aan de maat is deze ook te herkennen aan het ontbreken van de typerende zebratekening.
                          Deze vogetljes zijn altijd grijs inderdaad.
                          Groet Ton,
                          www.allevogels.nl

                          Opmerking


                          • #14
                            Ben even zo vrij geweest de literatuur erbij te pakken en ...

                            De timor zebravink (Poephila guttata guttata) is inderdaad de nominaatvormeerste wetenschappelijk is benoemd en beschreven. De timor zebravink komt in het wild alleen voor op het eiland Timor.

                            De australische of 'gewone' zebravink (Poephila guttata castanotis) is wetenschappelijk een ondersoort
                            "Wie geluk wil oogsten, moet humor zaaien ... "

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door ErikH
                              Ben even zo vrij geweest de literatuur erbij te pakken en ...

                              De timor zebravink (Poephila guttata guttata) is inderdaad de nominaatvormeerste wetenschappelijk is benoemd en beschreven. De timor zebravink komt in het wild alleen voor op het eiland Timor.

                              De australische of 'gewone' zebravink (Poephila guttata castanotis) is wetenschappelijk een ondersoort


                              Dus hoort de zebravink gekeurd te worden op het blauwe keurbriefje en de Timor op het gele........
                              Maar dit is slechts mijn mening......

                              Hans.
                              Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                              Opmerking

                              Working...
                              X