Mededeling

Collapse
No announcement yet.

trosgierst

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • trosgierst

    Heeft iemand ook ervaring met het zelf opkweken van torsgierst.
    Ik heb wat laten kiemen en in potgrond gezaaid maar weet eigenlijk hoe het verder moet.
    alle tips zijn welkom bv dank.

    Oehoe.

  • #2

    Opmerking


    • #3
      Bedankt ik heb het met belangstelling gelezen.
      Nooit gedacht dat het zo hoog zou worden ga het zeker proberen.

      Opmerking


      • #4
        Graag gedaan.

        Opmerking


        • #5
          het zaad

          hallo van waar hallen jullie dat zaad is dat dat zaad wat je aan de vogel geeft

          Opmerking


          • #6
            trosgierst

            Helemaal goed hobie, het is het zaad wat aan de stengels zit. Je kunt het in een bakje met tuinaarde zaaien, vochtig houden en het mooiste is het bakje de eerste dagen met doorzichtig plastic of een stukje plexiglas af te dekken.
            Het zaad kiemt dan door de temperatuur sneller. Wanneer de plantjes wat groter zijn, kan je ze het beste in de volle grond zetten. Het rijpen van de stengels is wel afhankelijk van de weersomstandigheden (vooral zon), maar ik heb al vele malen op deze manier trosgierst uit eigen kweek geoogst en het is leuk om te doen.

            Opmerking


            • #7
              Zaaien

              Kan ik het ook drek in de volle grond zaaien ?

              Opmerking


              • #8
                volle grond

                Absoluut hobie, maar dan hebben de mussen er meer plezier van dan jij en kan jij naar je trosgierst fluiten.

                Opmerking


                • #9

                  Opmerking


                  • #10
                    leuk !!!

                    erg leuk dat je zelf je trosgierst kunt zaaien en oogsten natuurlijk,heb met verwondering naar de foto's zitten kijken.nooit zelf op het idee gekomen,maar ga het zeker zelf ook proberen
                    Leer van andermans fouten want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken
                    have a nice day

                    Opmerking

                    Working...
                    X