Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kanarie man volwassen,ontstoken pootje begon met rood bultje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kanarie man volwassen,ontstoken pootje begon met rood bultje

    Hallo
    Mijn kanarie man hebben we na het overlijden van de pop apart gezet,begon ook raar te doen.
    Nu blijkt dat hij eerst een rood bultje boven zijn enkelgewrichtje had en steeds erger wordt.
    We zijn er mee naar de dierenarts geweest(wist er ook niet veel van)maar die gaf een ontstekingsremmer mee (nadat ze de kanarie goed bekeken had) die we in het water moesten doen.Enrofloxoral Druppels.
    Mischien gaan jullie nu lachen en zeggen dat helpt niet.
    In ieder geval hij drinkt er wel van ,maar de poot is zo dik geworden ,gewoon zielig.
    Nu zag ik al wel dat er iemand was die ook een ontstoken pootje had bij een jonge kanarie,maar ik weet niet of dit hezelfde is.
    De volliere wordt goed schoongehouden en ontsmet,de zitstokjes ook(niet met schuurpapier)
    Hij heeft het in de woonkamer gekregen,en in het kooitje zitten plastik stokjes.
    Verder eet en drinkt hij goed en zijn oogjes staan helder.
    Als we bij hem komen en tegen hem gaan praten reageerd hij wel en is nieuwschierig.
    Heeft af en toe een wilde adem en blaast zich veel op,en trekt zijn pootje ook op.
    Kan ook niet anders is echt dik.
    Oh ja hij is ook nog in de rui.
    Heeft dit er mischien extra invloed op?
    Ik hoop dat er iemand een goed antwoord op heeft,want ik vind het jammer als hij ook nog dood gaat.
    Bedankt.
    Tonny

  • #2
    Een foto zegt meer dan duizend woorden.
    Groeten Michael

    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

    Opmerking


    • #3
      Een foto zegt meer dan duizend woorden.
      Volgens mij ben jij niet de enige die dat heeft gezegt

      Maargoed, het is wel handig om een foto te plaatsen

      Opmerking


      • #4
        Opgezollen poot, knobbel bij het gewricht

        Hallo,

        Heb je nog ooit een antwoord gekregen waar je iets aan hebt gehad?
        Ik heb nu een vogel met exact hetzelfde probleem, opgezwollen poot en kan er nie op zitten, is ook in de rui gegaan. Is hee erg vitaal maar ben bang dat hij het op den duur niet zal redden?

        Gr. Jack

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door JackDaniels
          Hallo,

          Heb je nog ooit een antwoord gekregen waar je iets aan hebt gehad?
          Ik heb nu een vogel met exact hetzelfde probleem, opgezwollen poot en kan er nie op zitten, is ook in de rui gegaan. Is hee erg vitaal maar ben bang dat hij het op den duur niet zal redden?

          Gr. Jack
          Mss ook handig om even een foto's erin te gooien.
          Kunnen wij op zijn minst zien hoe het gezwel eruit ziet en dergelijke
          http://dewittn17.skyrock.com/

          Opmerking


          • #6
            Moeilijk als niet-dierenarts zijnde een diagnose te stellen en al helemaal zonder een goede foto.... Maar uit ervaring zeg ik vogelpokken...

            Zie ook http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=171 bericht 3

            gr
            Hans
            Tomorrow is the first day of the rest of your life...

            Opmerking


            • #7
              Enrofloxacine (Baytril) is een antibioticum. Prima om daarmee te proberen een ontsteking (Gram neg + pos bacterie!) tegen te gaan. Standaard middel voor de dierenarts. Ik neem aan dat de dierenarts ook naar de poot gekeken heeft en geconstateerd heeft dat er geen vuil in de wond zat (wat de ontsteking in gang houdt). Behalve de kuur afmaken kun je helaas niet zoveel doen. Is het kanariepok dan heb je pech. Ook dan wordt een antibioticum aangeraden omdat je daarmee een secundaire (extra) infectie door een bacterie tegengaat. De pok is een virus, daar helpt geen antibioticum tegen, maar door het virus gaat ie of dood of hij verzwakt. Verzwakt ie dan krijgt een op de loer liggende bacterie mooi de kans om hem alsnog te grazen te nemen. Dit wordt dan echter door Baytril tegen gegaan.

              Opmerking

              Working...
              X