PDA

Bekijk Volledige Versie : luchtreiniger

RonWiel
06-06-2011, 13:02
ik ben er nog steeds niet uit............zie en lees veel maar ook lees ik wel eens dingen dat ik denk van "jaja" Ok, er zal best wat stof blijven natuurlijk maar het gaat mij ook over de lucht.....mijn vogels zitten binnen en ja ik weet het beste zal zijn het raam open zetten maar dit is niet altijd een optie.
Dus mijn vraag blijft..........

Welke reiniger werkt nu echt goed.........???

heeft bijv iemand ervaring met deze http://www.vogelmarktplaats.nl/add_detail.asp?ber_id=255960&rub=16 ?

populier
06-06-2011, 13:13
Een vriend van me heeft die (pr-369r) gekocht op de beurs van Barneveld.
Is er erg over te spreken, alleen schijnt hij te "brommen" en dat vond hij irritant.

Ik heb zelf 2 kleintjes staan in de kweekruimte volgens hetzelfde pricipe, (geen filters) ionisators
Doen het al drie jaar naar tevredenheid, ik heb er ook nog 3 gewoon in huis staan, tegen o.a stof.
Deze zijn bij Conrad.nl te koop.

RonWiel
06-06-2011, 13:21
zoveel??? ja niet om het een of ander maar dan heb je ook een beste stroom rekening of heb je ze maar om het uur even aan of .......???

populier
06-06-2011, 13:31
Ze staan dag en nacht aan, maar 5 watt stroomverbruik per reiniger of te wel 25 watt voor alle 5 dat valt toch mee?

Die jij op het oog hebt verbruikt 12 watt, maar die is denk ik 3 x zo groot als die ik heb.

RonWiel
06-06-2011, 13:34
yep dat klopt maar wil hem 15 minuten per uur laten doen en dan alleen de uren ook dat het licht brand dus max 14 keer een 15 minuten.

Is dat voldoende of juist af te raden en heeft dat dan geen effect meer?

populier
06-06-2011, 13:42
Eigenlijk nooit over nagedacht, om ze in etappes te laten werken.

Ik heb vogelssoorten die veel en vaak ruien, en dan moeten ze toch echt draaien die dingen.

Je zou hem in ieder geval alleen dan overdag moeten laten draaien anders zal het denk ik weinig verschil maken.

Maar het is aan jou wat te doen.:)

RonWiel
06-06-2011, 13:48
ok alvast bedankt en eens zien of er meer mensen zijn met ervaringen.....heb er 2 gehad overigens maar dat is of vond ik werkelijk niks, kon niet zeggen dat ik verschil merkte.............dus vandaar de vraag ook.

populier
06-06-2011, 13:56
Als ik die 2 uit de kweekruimte vergelijk met die 3 uit huis, dan zit hier wekelijks veel meer stof op, dus ze werken wel degelijk.

Je moet wel een goede ventilatie hebben in je ruimte.

Succes met de keuze die je gaat maken.

loodje
09-06-2011, 12:13
Ik heb mijn vogels ook binnen en ik heb twee grote luchtreinigers van Innogoods. Eentje heb ik in de woonkamer staan, ze pakken ontzettend veel stof weg. Elke week maak ik ze zuiver en als je ziet wat er dan allemaal op, rond en in de roostertjes/filter en plaatjes zit, dat is erg veel.
Omdat ik er twee heb, kan ik ze afwisselen.
Hij staat bij mij dag en nacht aan.
Ik kan niet zeggen dat mijn stroomrekening echt hoger is dan toen ik ze niet had.
Omdat mijn voliere een verlengde van mijn woonkamer is, kan en wil ik niet zonder luchtreiniger de lucht wordt er echt beter van.
Ze brommen wel behoorlijk, maar ja..

populier
09-06-2011, 12:29
Zijn ze met ionisators of hepa filters?

natuurkweker
09-06-2011, 15:29
ik heb een luchtreiniger met ionisater in
ik heb hem op een klok hij staat niet de gehele dag aan af en toe laat ik hem half uurtje uit s,nachts heb ik hem niet aanstaan
en heb ventilater na buiten toe die ook op klok regelmatig frissen lucht na binnen blaast

populier
09-06-2011, 15:33
Heel goed, die luchtreinigers met een Hepa luchtfilters kan op den duur prijzig worden om die steeds aan te moeten aanschaffen, ionisator is ook makkelijker. bedankt voor het antwoord.:)

natuurkweker
09-06-2011, 17:19
ik heb mijn luchtreiniger bij media markt gekocht betaalbaar en ben er zeeer tevreden over .
wat je moet vevangen van filters wil ik niet dat kost handen vol geld waarom de filters zijn vaker net zo duur als apparaat zelf
mijn filter lekker onder de kraan en is weer schoon ik wil niks anders meer

populier
09-06-2011, 17:29
Medica Markt is dat zo iets als de Media Markt, maar dan voor zieke mensen?:D

Die van mij kan niet onder de kraan dan gaan de messen waar het stof op slaat roesten, dus die van jou is nog handiger.

Xavier
09-06-2011, 18:11
Iets meer dan een week geleden een luchtzuiveraar met ionisator en uv-filter gekocht (PR-139UV) voor de kamer waar de vogels staan.
Stroomverbruik 13 watt (zonder UV-filter functie), Filtering tot 40m≤
Werkt zowel met als zonder ventilator (is er extra vieze lucht, dan schakel je gewoon de ventilatorfunctie in die zorgt voor snelle filtering).
De UV-filter (UV-lamp van 8 watt) vernietigt de micro-organismen en bacteriŽn en haalt daarnaast allergenen, pollen en stof uit de lucht.
Het toestel heeft naast de "Off" stand, een "ionisator" stand, verder "ionisator + UV" en "ionisator + UV + ventilator".

De luchtzuiveraar staat bij mooi weer niet altijd aan. Pas wanneer het raam dicht moet, zet ik het toestel op de stand "ionisator". Soms een paar uur op de ionisator + UV-stand. De ventilatorfunctie nog niet gebruikt. Maar in de winter, wanneer het raam dicht blijft, zal deze dan wel van pas komen.
Ben er in ieder geval tevreden over, de elektrostatische filter om de week met een zachte, natte doek zuiveren is vijf minuutjes werk.

De belangrijkste reden om zo'n luchtzuiveraar aan te kopen was omdat de kamer waar de vogels (kanaries) staan, net naast de keuken gelegen is. Net zoals vergeuren zijn keukengeuren heel hinderlijk voor vogels, en kunnen er erg ziek van worden.

mvg
Xavier

populier
09-06-2011, 18:26
Zo te horen is die van jou de Rolls Royce onder de luchtreinigers.:)

En qua geluid, is hij stil, of hoor je hem brommen?

Xavier
09-06-2011, 19:59
Met het oor vlak tegen de rooster hoor je een heel licht gebrom, op 10 cm afstand echt helemaal niks meer.
Met de extra ventilator ingeschakeld, valt het geluid ook nog wel mee. Is niet echt storend, zoals een ventilator meestal toch is.
De Rolls Royce onder de luchtreinigers zal het wel niet zijn. Maar qua prijs/kwaliteit vond ik dit toestel het beste voor wat het zou moeten dienen.

mvg
Xavier

natuurkweker
09-06-2011, 23:41
deze heb ik ben er zeeer tevreden over hij bromt niet
maakt enkel blazend geluid natuurlijk verder geen gebrom helemaal niks

loodje
11-06-2011, 09:16
Deze heb ik ook, van Innogoods. Ik heb hem op mijn werk gekocht. Ik werk in een bedrijf waar medische hulpmiddelen worden verkocht en deze luchtreiniger is speciaal voor cara/asma patienten.
Zeer goed aparaat.

Lydianna
12-06-2011, 19:56
Hoi Ron, ik heb een CA 288. al enkele jaren.
Gekocht toen ik nog geen vogels had maar omdat mijn man rookt.
Er zit nog een UV lamp in die bacteriŽn dood. Wij zijn nooit ziek, of het door dat ding komt durf ik natuurlijk niet te zeggen.
Ik ben er erg tevreden over alleen moet ik wel denken aan schoonmaken anders gaat hij irritant sissen .Vriendelijke groet Lydia

populier
13-06-2011, 09:19
Rookt je man ook in het bijzijn van de vogels?

Ik ben zelf ook een stevige roker maar nooit in bijzijn van de vogels.

Je moet niet vergeten dat de longen van een vogel een stuk kleiner zijn als van de mens;)

RonWiel
14-06-2011, 08:29
bedankt voor al jullie reacties........

het wordt of http://www.vogelmarktplaats.nl/add_d...=255960&rub=16 ?

of de lr310............zit te duppen.......prijsverschil is maar 10 euro.

waar de lr 310 te koop is is wat lastiger te vinden......

Mp??

populier
14-06-2011, 09:53
Hier staat hij te koop:http://www.domidion.nl/shop/assets/s2dmain.html?http://www.domidion.nl/shop/1000009d7f0b2eb11/1000009d7f0bdee22.html

natuurkweker
14-06-2011, 09:55
bedankt voor al jullie reacties........

het wordt of http://www.vogelmarktplaats.nl/add_d...=255960&rub=16 ?

of de lr310............zit te duppen.......prijsverschil is maar 10 euro.

waar de lr 310 te koop is is wat lastiger te vinden......

Mp??

is bij media markt te koop daar heb ik hem ook gekocht die populier bedoeld