Mededeling

Collapse
No announcement yet.

jonge gaan dood- bloedluis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • jonge gaan dood- bloedluis

    hoi,

    mijn kanaries hebben januari februari. bloedmijt gehad het is nu over sins maart kweken ze weer maar elke keer gaan de jonge dood.

    zal het komen omdat ze zo veel keer behandelt zijn?
    weet iemand wat ik er tegen kan doen of..

    ik heb 5 koppels en 2 jonge kanaries
    waarvan 2 koppels kuif.

    maar mijn bloedluis is over dat weet ik zeker want de bekjes zijn vuur rood van de jonge en in de andere voliere komen er ook steeds jonge!
    met veel succes.
    gr.pieter

  • #2
    Je hebt gewoon nog bloedluis...
    ze zijn er wel maar soms zie je ze moeilijk

    Ik heb ook al eens bloedluis gehad
    maar ik heb de strijd er van gewonnen

    ik heb rode bakjes waar de kanaries in nestelen
    Je kan in de vogelswinkel een bus kopen om te nevelen, uit die nevel komt wit poeder. je broedbakjes spuit je daar volledig mee in (maar dan echt volledige he)

    Het broedstroo neem je weg en je maakt het zelf na met een tennisbal (jongen en eieren in luizenvrij nest leggen)
    want in het witte nestmateriaal zitten echtwaar veel luizen hoor

    stokken ook goed inspuiten, kieren, schuiven alles gewoon spuiten

    zo heb ik het ook gedaag en nu zal je bij mij geen enkel meer vinden!

    Je kan denken dat al de luizen weg zijn, maar het zijn kleine smerige beesten.

    grtjs en veel succes
    Kanarie's en Botvinken!

    Opmerking


    • #3
      Wat Jens zegt was ook mijn gedachte.

      Vriendelijk verzoek aan Pieter om topics te starten in de juiste rubriek, dit voor een beetje overzichtelijkheid op het forum.

      bvd.

      Opmerking


      • #4
        geen bloedluis

        ik heb geen bleodluis hoor want in de voliere er naast met zebravinken die blijven ook steeds leven en de bekjes van de jonge kanaries zijn vuurrood alzou ik bloedluis hebben zouden ze roze zijn.

        maar bedankt voor jullie reactie

        Opmerking


        • #5
          nooit van gehoord dat de snavel kunt zien dat ze geen bloedluis hebben.
          gisteren heb je bericht geplaats en nu zou je ervan zijn ik zou je een knappe vinden binnen een dag van alles af te zijn bloed luis bestrijden heeft wel degelijk langer tijd nodig voordat het uit geroeit is.
          kooien goed onsmetten en wat mijn ervaring is pak 2 verschillende produkten ze worden namelijk snel imuum voor voor wat je gebruikt .
          plak papieren plakband voor aan je gaas en laat dit tot de volgende dag zitten zo zie je vrijsnel als er niet wat op plakt .
          succes

          Opmerking


          • #6
            ant

            ik weet niet presies in welke maand ik bloedluis had. maar ik heb belgische middelen gebruikt en 404 up u2op heel veel dingen ik heb er 4 weken over gedaan elke dag een ander middel

            Opmerking


            • #7
              als je jongen dood gaan is er wel degelijk iets aan de hand wat mis is
              iedere dag is ook een beetje veel ook daar kunnen jongen aan dood gaan .
              is niet alleen het spuiten het is ook schoonmaken dat moet je meer doen vooral als je bloedluis hebt die krengen verstoppen zich overal

              Opmerking

              Working...
              X