PDA

Bekijk Volledige Versie : komkommer

plopkop
29-05-2011, 17:10
Zou de komkommer en de rest van de groeten ook gevaarlijk kunnen zijn voor de vogels

Groetjes Henk

RobK
29-05-2011, 17:13
Volgens minister Visser zijn komkommers (mits geschild) veilig. Ook voor de vogels zou ik me (en ik doe dat al) aan de waarschuwingen houden.

Groet,

Rob.

populier
29-05-2011, 19:24
Komkommers nemen van de Greenery , de zijn made in Holland.

Hans de Vries
30-05-2011, 14:18
Volgens minister Visser zijn komkommers (mits geschild) veilig. Ook voor de vogels zou ik me (en ik doe dat al) aan de waarschuwingen houden.

Groet,

Rob.

Visser heeft er geen verstand van... ;)

Antoni Hopmann
30-05-2011, 17:06
Mijn Spaanse Timbrado's krijgen nooit komkommer.
Zelf zie ik voorlopig maar even af van de consumptie.
Niet bang ,maar wel voorzichtig. Is een helse bacterie.

Leffe
30-05-2011, 21:20
Wacht wel even tot mijn vader er van eigen kweek heeft;)

Ton Koek
30-05-2011, 23:33
De oorsprong van die bacterie is de darm van gezonde runderen. Die bacteriestammen horen daar gewoon, wij mensen hebben ze ook, alleen net andere stammen.
Iemand heeft denk ik te verse mest gebruikt om de groenten te bemesten. Goede telers gebruiken alleen oude stalmest.

In Nederlandse groenten is deze stam niet aangetroffen, (nog) geen enkele reden voor paniek dus.
Wij exporteren vooral komkommers in deze tijd van het jaar.

Hans de Vries
31-05-2011, 09:59
Net zoals je zegt Ton, amateurtuinders geven meestal gedroogde koemest.
Maar bij de komkommers die in de supermarkt liggen en voor de export gaan komt geen organische mest aan te pas.
Ze worden in kassen gekweekt en van water voorzien door een systeem waar meteen voeding in zit.
Allemaal erg schoon, ik blijf dus - net als m'n vogels - lekker dooreten, met schil.
Dat hij eerst goed gewassen moet worden is vanzelfsprekend.

gr.
Hans

Antoni Hopmann
31-05-2011, 16:13
"Voorzichtigheid is de moeder van de porseleinkast".