Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kanaries met nest verhuisd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kanaries met nest verhuisd

    hallo ik heb van de week een grotere kooi gekocht dan ik had.
    nu heb ik deze kooi grondig schoon gemaakt.
    ik heb nu gisteren mij koppel kanaries met een nest verhuisd naar die kooi.
    het eerst wat mij nu opvalt is dat de pop vanaf dat ze verhuisd is niet meer op het nest is gaan zitten.
    wat moet ik doen?
    paul

  • #2
    Met nest en al verhuisd, betekent dat met eieren of met jongen of alleen maar een leeg nestje?, iets meer info graag.
    Groeten Michael

    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

    Opmerking


    • #3
      het nest bevat eieren 5 stuks

      Opmerking


      • #4
        laatste ei?

        Kun je ook nog aangeven wanneer laatste ei is gelegd?, denk dat dit namelijk niet meer goed gaat komen..... maar even wachten op reacties van iets meer ervaring hier, vanmiddag.
        Wellicht kun je namelijk e.e.a. nog 'redden' door naar de oorspronkelijke situatie terug te gaan.

        Peer

        Opmerking


        • #5
          laatste ei is ongeveer 20 mei gelegd
          kan een dag schelen
          heb het niet precies bij gehouden

          Opmerking


          • #6
            hmmm

            Ik weet het niet zeker maar ik denk dat je wel IETS moet doen. Omdat niemand tot op heden reageert....

            mijn advies ; indien mogelijk oude situatie weer voorbereiden, dus kooi in orde maken en nog klein uurtje wachten, misschien nog beter advies.
            De pop is dus nu op 3/4 van periode dus je moet wel iets doen, vandaar.

            Peer

            Opmerking


            • #7
              nooit vogels verhuizen met nest en al met eieren kans is groot dat die er niet meer erop gaat zitten .
              en dat je dit nest als verloren kunt beschouwen misschien de oude situatie terug te brengen de kooi waar ze in zaten .
              dit geef ik weinig kans op slagen

              Opmerking


              • #8
                kan niet meer terug brengen in de oude situatie
                omdat ik de andere kooi weg heb gegeven.
                kan ik nu nog even wachten of kan ik dit nest
                als verloren beschouwen en opnieuw beginnen
                door de kanarie een nieuw nest te laten bouwen.
                of moet ik gewoon de eieren er uit halen en maar kijken of de pop andere eitjes gaat leggen

                Opmerking


                • #9
                  ik ben het volledig eens met natuurkweker. zelfs met jongen zou ik dat niet doen... Al zou je ze nog in de oude kooi zetten, haalt niets meer uit
                  zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                  Opmerking


                  • #10
                    mijn vorige vraag nest leeg maken en hopen dat ze weer eieren gaat liggen.
                    of moet ik ze een nieuw nest laten bouwen?

                    Opmerking


                    • #11
                      situatie laten zo als hij is

                      Omdat je oude situatie niet kunt herstellen even nix doen, dus eitjes laten liggen. Kijk wat de pop de komende dagen allemaal aan beweging geeft en op basis daarvan verdere actie ondernemen.

                      Misschien kun je de pop nog 'triggeren' door vogelmuur - blaadje sla of iets dergelijk in het nest te leggen. You never know?!

                      Peer

                      Opmerking


                      • #12
                        Vergeet het maar, eieren verhuizen gaat haast niet, jongen vaak nog wel die 'triggeren' de ouders om door te gaan met voeren.

                        Eieren weghalen en opnieuw beginnen in de nieuwe kooi, weer een leermomentje om dus nooit je eieren te verhuizen.
                        Groeten Michael

                        https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                        Opmerking


                        • #13
                          ik zal proberen de pop te stimuleren door wat lekkers bij de eitjes te leggen.
                          mocht dit binnen afzienbare tijd niet lukken ,moet ik ze dan een nieuw nest laten bouwen of kan ik alleen de eitjes eruit halen.
                          zodat ze in het zelfde nest weer eitjes gaat leggen?

                          Opmerking


                          • #14

                            Opmerking


                            • #15
                              sorry hoor rob
                              maar ik ben net bezig met vogels
                              en maak daar fouten in
                              als jij daar zo moedeloos van wordt dan moet je geen antwoord geven op vragen van mensen die iets willen leren

                              Opmerking

                              Working...
                              X