Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kruising met suskewiet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kruising met suskewiet

    http://www.youtube.com/watch?v=ES_Z_...eature=related

  • #2
    Nee toch niet.

    Dit lijkt me een distelvink x kanarie. Zoals de maker van het filmpje al aangaf is dit een kruising met distelvink die de zang combineert van een distelvink en een vink.

    Een distelvink x vink zal ook nooit zulke flanken tonen.

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door barmsijscabaret
      Nee toch niet.

      Dit lijkt me een distelvink x kanarie. Zoals de maker van het filmpje al aangaf is dit een kruising met distelvink die de zang combineert van een distelvink en een vink.

      Een distelvink x vink zal ook nooit zulke flanken tonen.
      Kruising met suskewiet =

      Suskewiet is een vlaamse zang stijl . Hiermee wouw ik niet de indruk geven dat het om een kruising distelvink x botvink gaat , voor alle duidelijkheid .

      Dit is een kruising die het liedje suskewiet heeft opgenomen in zijn zang .

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Chardonnert.BE
        Suskewiet is een vlaamse zang stijl
        Chardonnert heeft daarin gelijk. Mischien moeilijk om te begrijpen in Nederland, maar hier in Vlaanderen heb je twee soorten vinken: Walen en Vlamingen (de Vlaamse zijn vinken die "suskewiet" in hun zang hebben).
        De Waalse tegenhangers (zonder "suskewiet") zijn niet geschikt voor de vinkensport.
        Zonder "suskewiet" geen punten bij het vinkenzetten (een aloude sport hier in Vlaanderen)

        mvg
        Xavier

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Xavier
          Chardonnert heeft daarin gelijk. Mischien moeilijk om te begrijpen in Nederland, maar hier in Vlaanderen heb je twee soorten vinken: Walen en Vlamingen (de Vlaamse zijn vinken die "suskewiet" in hun zang hebben).
          De Waalse tegenhangers (zonder "suskewiet") zijn niet geschikt voor de vinkensport.
          Zonder "suskewiet" geen punten bij het vinkenzetten (een aloude sport hier in Vlaanderen)

          mvg
          Xavier
          Bedankt voor de extra uitleg .

          Opmerking


          • #6
            Dat zal dan wel een lokale (West)Vlaamse uitleg zijn

            Op deze plaats: http://www.vlaamswoordenboek.be/defi...term/suskewiet

            vond ik deze uitleg:

            suskewiet(de ~ (m.), ~en)
            benaming voor zowel de vink, als zijn zang (aan het eind van elke reguliere vinkenslag lijk je wel het woordje “suskewiet”te horen, althans in onze streken)

            zie ook: botvink

            In Vlaanderen wordt zowel de vink zelf als zijn liedje ook wel "suskewiet" genoemd. (www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door barmsijscabaret
              Dat zal dan wel een lokale (West)Vlaamse uitleg zijn

              Op deze plaats: http://www.vlaamswoordenboek.be/defi...term/suskewiet. (www.allevogels.nl
              Jah en ik ben een Westvloaming en suskewiet is de zang , en hier word zelden of nooit het woord "botvink" in de volksmond gebruikt maar enkel "vinke" of "speelvinke" , en suskewiet , wietjewiet , rustkewiet , boomgaard , verstraete enz zijn de zangen van die "vinke" .

              Jah waarom denk je dat belgie het record "regerings-clinch" gebroken heeft , te veel verdeeldheid he ...

              Opmerking


              • #8

                Opmerking


                • #9
                  Verstandhouding gaat gepaard met kennis , en als sommige mensen onwetend zijn over een bepaalde zaak kan dit hun enkel bijgebracht worden door middel van communicatie .
                  En bedankt voor de uitleg ivm het woord suskewiet taalkundig gezien .

                  Opmerking

                  Working...
                  X