Mededeling

Collapse
No announcement yet.

turquoisine man weghalen bij pop

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • turquoisine man weghalen bij pop

    Hallo,

    Ik heb een koppel turquoisines met vier jongen, die al een beetje in de veren zitten.

    Nu reageert de turquoisineman de laatste tijd vrij aggressief tegenover de andere vogels in de voliere, voornamelijk goulds en binsen. gedrag is oa, steeds met de kop in de nestkastjes van de andere vogels, en hierdoor zijn ook al twee nesten verstoord. verder jaft hij in het nachthok de andere vogels steeds op.

    De vraag is, als ik de man weghaal uit de voliere, kan die pop dan zonder moeite de jongen grootbrengen?

  • #2
    Ik ben van mening dat je beter geen parkieten bij exoten etc. zet, maarja wie ben ik om zoiets te zeggen...
    Je zou het kunnen proberen, maar let op het vangen moet heel snel gaan, ze kunnen snel sterven bij stress. Normaal zouden de jongen bij de moeder kunnen overleven maar 4 jongen voor 1 vogeltje vind ik persoonlijk te zwaar.
    Als ik je een tip mag geven, houd geen parkieten (neophema's) meer bij exoten, vinken,...
    zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

    Opmerking


    • #3
      ik weet nu ook dat parkieten en tropen niet echt fijn samengaat, maar vorig jaar had ik ze samen met zebravinken, en toen was het veel rustiger.

      Andere mensen nog een mening hierover, of ervaring hiermee?

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey rahoens
        Ik ben van mening dat je beter geen parkieten bij exoten etc. zet, maarja wie ben ik om zoiets te zeggen...
        Je zou het kunnen proberen, maar let op het vangen moet heel snel gaan, ze kunnen snel sterven bij stress. Normaal zouden de jongen bij de moeder kunnen overleven maar 4 jongen voor 1 vogeltje vind ik persoonlijk te zwaar.
        Als ik je een tip mag geven, houd geen parkieten (neophema's) meer bij exoten, vinken,...
        nou zet je het weer een parkiet gaat niet dood door vangen maar de manier hoe! Je brengt iedereen op het verkeerde been als je gewoon rustig een vogel uit je kooi vangt geef dit totaal geen problemen!

        En de pop kan zonder problemen de jongen groot brengen. Je kan ook het complete gezin eruit vangen en even ergens anders zetten als je die mogelijkheid heb, de jongen zijn nieuwsgierig en die gaan straks ook bij de andere vogels allemaal kijken.

        Opmerking


        • #5
          smie, een neophema heeft sneller last van stress dan een andere parkiet waardoor ze sneller sterven, gewoon snel vangen is de boodschap, maar als je ze als gezinnetje kan verhuizen is het natuurlijk nog beter!
          zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

          Opmerking


          • #6
            Allen,

            Ik heb inderdaad nu het complete gezin in een ruime broedkooi van 1,20 breed geplaatst. Blok los erin gezet.

            Ik hoop dat dit zo goed gaat, dat is afwachten. ik laat het jullie weten.

            Opmerking


            • #7
              Nou zal het wel in orde komen

              Opmerking


              • #8
                zijn de jongen nog niet uitgevlogen?
                zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                Opmerking


                • #9
                  jongen zijn nog niet uitgevolgen, maar ik zag wel dat de man alweer in het blok zat en het lijkt erop dat ze gevoerd worden.

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey rahoens
                    Als ik je een tip mag geven, houd geen parkieten (neophema's) meer bij exoten, vinken,...
                    Ben ik het totaal niet mee eens. Er zal ongetwijfeld eens een exemplaar tussen zit die wat agressief is, maar over het algemeen gaan (zo is mijn ervaring, iedereen mag hier uiteraard zijn eigen mening over hebben) Neophema's prima samen met tropen enz.
                    Groeten,
                    Johan

                    http://johanhendriks.webklik.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door JohanPG
                      Ben ik het totaal niet mee eens. Er zal ongetwijfeld eens een exemplaar tussen zit die wat agressief is, maar over het algemeen gaan (zo is mijn ervaring, iedereen mag hier uiteraard zijn eigen mening over hebben) Neophema's prima samen met tropen enz.


                      Ook ik ben het hier niet mee eens. Ik heb een voliere met Neophema's en tropen en dit gaat perfect. Ze bijten elkaar niet, tijdens de broed gaat het ook heel goed...en daarnaast heb ik ook nog drie verschillende soorten neophema's erin zitten en dan zou je kans maken op ruzie of anders...maar niets van dat alles...perfecte en mooie combi.
                      http://www.grotode.com

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey rahoens
                        smie, een neophema heeft sneller last van stress dan een andere parkiet waardoor ze sneller sterven, gewoon snel vangen is de boodschap, maar als je ze als gezinnetje kan verhuizen is het natuurlijk nog beter!
                        Nou , als iemand gestrest raakt weet ik wel hoe dat komt.

                        Opmerking

                        Working...
                        X