Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eitjes rapen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Eitjes rapen.

    Hallo Vogelvrienden.

    Als ik eitjes wil rapen kan ik dat vanwege mijn werk pas in de avond doen ,terwijl ze meestal zo rond 09.00 uur hun eitjes leggen.
    Is dat een probleem daar sommige al ( na het derde ei) op de eitjes zitten te broeden, en dus zo al een uurtje of 8 op de eitjes zitten voordat ik ze weghaal.

    bvd Karel

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door karel8
    Hallo Vogelvrienden.

    Als ik eitjes wil rapen kan ik dat vanwege mijn werk pas in de avond doen ,terwijl ze meestal zo rond 09.00 uur hun eitjes leggen.
    Is dat een probleem daar sommige al ( na het derde ei) op de eitjes zitten te broeden, en dus zo al een uurtje of 8 op de eitjes zitten voordat ik ze weghaal.

    bvd Karel
    Dan gewoon laten liggen en de vogels het werk zelf laten doen,zal ze best wel lukken.
    Ik raap in principe nooit eieren,alleen als ik van een pop weet dat ze ze wel eens beschadigd dan haal ik ze weg maar verder nooit.
    En eigenlijk komen alle jongen groot.
    Mvg,
    Kingfisher.

    Opmerking


    • #3
      Bedankt voor u reactie.

      Mijn vraag was eigenlijk of 8 uur op het ei zitten, het ei al is begonnen met de ontwikkeling van een embryo.
      Ik heb nl met kapoetsensijsjes het probleem daar de laatste 2 jongen het niet hebben gered daar ze achterbleven .

      bvd voor de reactie.

      Opmerking

      Working...
      X