Mededeling

Collapse
No announcement yet.

JM als pleegouders

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • JM als pleegouders

    Ik heb gelezen en gehoord dat JM prima als pleegouders kunnen dienen. Nu zei pas iemand - en die had daar ervaring mee met goulds die uitgebroed en opgeveod werden door JM - dat de jongen die de Jm groot brengen zelf niet broeds worden en geen nest gaan maken. Is dat zo?
    Groeten,

    Henry
    zebravinken, japanse meeuwtjes, diamantduifjes, chinese dwergkwartels, gouldamadines, cubavinken en roodkopamadines.

  • #2
    Flauwekul.... mijn ervaring is dat vogels welke door pleegouders waren grootgebracht op prima een eigen broedsel kunnen verzorgen. Maar, ook hier bevestigen uitzonderingen de regel. En grootbrengen door eigen ouders geniet uiteraard de voorkeur!

    gr

    Hans
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

    Opmerking


    • #3
      Vergeet niet dat japanse meeuwen ziektes bij zich kunnen dragen waar de door hen grootgebrachte vogel last van kan krijgen.

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door ele
        Vergeet niet dat japanse meeuwen ziektes bij zich kunnen dragen waar de door hen grootgebrachte vogel last van kan krijgen.
        Waar heb je dat gehaald?
        Elke vogel kan een ziekte hebben.Mits goede verzorging is er geen probleem en dit geld voor elke vogel.

        Opmerking


        • #5
          Eigen ervaring.

          Opmerking


          • #6
            Je bedoelt flagelaten?
            Tomorrow is the first day of the rest of your life...

            Opmerking


            • #7
              Ja dat bedoel ik. Een hoop geklooi met aangekochte vogels welke niet natuurbroed waren en de pleegouders dus niet vrij van die zooi.

              Opmerking


              • #8
                ik vind het onzin waarom worden japanse meeuwen gebruikt om meer nesten uit een koppel te krijgen broodfokkers vogels uit melken noem ik het
                laat die vogels hun eigen gang gaan onzin soms duurt het langer dat vogels beginnen veel geduld moet je hebben met vogels anders ben je niet gschikt voor deze hobby .
                hier zal je geen jm vinden .
                en ik heb de ervaring zelf wel gehad ja die onder meeuwen vandaan komen zelf niks deden dus hier komt enkel alleen natuurbroed binnen

                Opmerking


                • #9
                  Eh...... ja.

                  Oorspronkelijk geplaatst door natuurkweker
                  ik vind het onzin waarom worden japanse meeuwen gebruikt om meer nesten uit een koppel te krijgen broodfokkers vogels uit melken noem ik het
                  laat die vogels hun eigen gang gaan onzin soms duurt het langer dat vogels beginnen veel geduld moet je hebben met vogels anders ben je niet gschikt voor deze hobby .
                  hier zal je geen jm vinden .
                  Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                  Opmerking


                  • #10
                    Helemaal mee eens, ik heb zelf ook japanse meeuwen, en het zijn erg leuke vogels, maar ik gebruik ze niet om jongen van andere vogels groot te brengen, dat mogen de biologische ouders doen

                    Opmerking


                    • #11
                      Ben het hier ook helemaal mee eens met Hans.
                      Zelf heb ik ook japanse meeuwen maar hoofdzakelijk om ze te kweken.
                      Zijn ook al vele kleuren in.Vind het een aardige vogel.
                      Er is voor mij geen enkele vogel die onder moet doen voor een andere.
                      Allen zijn ze even boeiend.

                      Opmerking


                      • #12
                        Goed om jullie reacties te lezen was het zelf niet van plan, laat de natuur zn eigen ding doen (dus eens met wat een van jullie zei) maar wel goed om als bagage mee te nemen als je eregns wat wilt kopen he.
                        Groeten,

                        Henry
                        zebravinken, japanse meeuwtjes, diamantduifjes, chinese dwergkwartels, gouldamadines, cubavinken en roodkopamadines.

                        Opmerking


                        • #13
                          De Japanse Meeuw is een creatie door de Japanners -tig jaren geleden gefokt om te dienen
                          als pleegouder voor oorspronkelijk de Gouldsamadine.
                          Deze laatste was vrij zeldzaam en moeilijk te fokken,dus ook hier in
                          Nederland werd de Japanse Meeuw van harte verwelkomd.
                          Na een aantal jaren van succesvolle broederij met de Japanse Meeuw als
                          onderlegger.
                          kwam het idd. steeds meer voor,dat de Goulds wien het broeden en opkweken van de
                          jongen jaar in jaar uit onthouden werd, de jongen niet meer groot
                          brachten.
                          Vr.groeten van
                          Antoni





                          homepage:
                          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                            De Japanse Meeuw is een creatie door de Japanners -tig jaren geleden gefokt om te dienen
                            als pleegouder voor oorspronkelijk de Gouldsamadine.
                            Deze laatste was vrij zeldzaam en moeilijk te fokken,dus ook hier in
                            Nederland werd de Japanse Meeuw van harte verwelkomd.
                            Na een aantal jaren van succesvolle broederij met de Japanse Meeuw als
                            onderlegger.
                            kwam het idd. steeds meer voor,dat de Goulds wien het broeden en opkweken van de
                            jongen jaar in jaar uit onthouden werd, de jongen niet meer groot
                            brachten.
                            Even een verbetering,niet dat het echt belangrijk.
                            Maar de japanse meeuw is gekweekt in China ergens in de zestiende en zeventiende eeuw.Rond het jaar 1700 zijn ze overgegaan naar Japan en vandaar zijn ze rond 1850 naar Europa gekomen.
                            Informatie uit het boek van Alois Van Mingeroet kweker en keurder.

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Antoine1
                              Even een verbetering,niet dat het echt belangrijk.
                              Maar de japanse meeuw is gekweekt in China ergens in de zestiende en zeventiende eeuw.Rond het jaar 1700 zijn ze overgegaan naar Japan en vandaar zijn ze rond 1850 naar Europa gekomen.
                              Informatie uit het boek van Alois Van Mingeroet kweker en keurder.
                              Elke vogel stamt natuurlijk ergens vanaf.

                              De Japanse Meeuw zoals wij hem echter kennen, Antoine, is speciaal gecreeerd door de Japanners als pleegmoeder. En in het bijzonder voor
                              de kweek van de Goulds heeft de Japanse Meeuw een grote naam verworven.
                              Dat was en is waar het allemaal om gaat.
                              Vr.groeten van
                              Antoni





                              homepage:
                              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                              Opmerking

                              Working...
                              X