Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke (onder)soort geelkuifkaketoe?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Welke (onder)soort geelkuifkaketoe?

    Beste allemaal,

    Gisteren kreeg ik foto's doorgestuurd van onderstaande vogel. De huidige eigenaar wil van de vogel af (schreeuwer/plukker). Triest, ik weet het.
    Kan iemand mij vertellen om welke (onder)soort het gaat? Ik twijfel of het de Cacatua g. triton is, ik ben er niet zeker van. De eigenaar heeft hem gekocht als zijnde grote geelkuif.






    Alvast vriendelijk bedankt voor jullie hulp!

    Groeten Jurre

  • #2
    Er zou dan toch een verschil in grootte moeten zijn denk ik. De triton is ongeveer 45 cm, de nominaat 50 cm.

    Verder hoop ik dat de echte kenners je kunnen helpen.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Kaketoe

      Dit is gezien de blauwe oogring een Tritonkaketoe oftewel cacatua galerita triton zoals je al schreef.
      De grote geelkuif cacatua galerita galerita heeft een witte oogring met soms een hele lichte blauw waas.
      Excuus voor het dubbele bericht, er ging iets mis met het toevoegen van de foto.

      Opmerking


      • #4
        Ben het eens met het vorige bericht van Drum.


        Weet wel dat het een hele opgave is om ongewenst afwijkend gedrag als schreeuwen en plukken weg te krijgen bij deze hoog ontwikkelde vogelsoort!
        Amigo de los Psittacidos

        Look deep into nature and you will understand everything better

        Opmerking


        • #5
          een kaketoe is niet een bepaald soort dat makkelijk tam te krijgen is en het gedrag weg neemt
          denk goed na en weet wat je doet voordat je er aan begint
          en vooral onsettend veel geduld.
          ik heb altijd een kaketoe gewild maar door kenners ben ik er toch vanaf gestapt dat er misschien een op de 20 na je hand te zetten is en geen makkelijk karakter hebben .
          wel minder stoft .
          maar als prater en tam te krijgen is de grijze roodstaart totch de nummer 1
          succes hoop dat je eruit komt

          deze kaketoe heeft de smaakt te pakken en kan zo bij de bachkstreetboys!!!



          toch blijf ik he leuk vinden hoor als ik dit zie hhahahaa

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              prachtbeestje hoor
              als ik hem zo zie knaag het me nog steeds maar het durfen nee dat niet
              wat je zegt ze zijn niet makkelijk

              Opmerking


              • #8
                Ze kunnen ontzettend lief zijn. En dat zijn ze vaak ook, tot dat ze geslachtsrijp worden. Een goede opvoeding (en dus goede kennis van zaken!), daar valt of staat het bij in den beginne, en later o.a. ook anticiperen/stimuleren/negeren gedrag. Soms gaat dat goed, maar dan meer toevallig dan consequent. Net als met honden eigenlijk, weinig mensen leren bewust een pup alleen thuis te blijven, dat gaat vaker toevallig zo.
                Karel is gelukkig "extreem" goed opgevoed: hij bijt nooit (echt nooit!), hij schreeuwt niet de hele dag door (maar hij schreeuwt wel degelijk ), hij poept altijd netjes op dezelfde plek etc. Mijn leerlingen zijn dol op hem, ze onthouden zijn naam wel maar die van mij niet
                Ik zou hem echt niet willen missen, besef me ook dat ik niet snel een tweede zoals hem tegen zal komen...

                Oja, en de grijze roodstaart is echt een goede imitator maar ik snap echt niet dat men dat verkiest boven een lieve, knuffelige allemansvriend als een kaketoe. Tenzij je alleen woont in sociaal isolement en de hele dag thuis met hem bezig bent (ik wil niemand beledigen hoor, maar ik vind het eenkennige krengen tot en met, vooral als ze geslachtsrijp zijn)

                Opmerking


                • #9
                  als ik er eentje neem zal ik hem eerst een jaartje bij jou zetten voor een goede opvoeding hahaha dat zit zeker dan wel goed
                  honden geen problemen mee heb heel wat rassen gehad zelfs moeilijke rassen en mijn honden hebben altijd geluisterd beter als mijn eigen vent hahaah ( geintje )
                  och je moet er veel mee bezig zijn ik ben zelf de hele dag thuis dus tijd genoeg voor me beesten .
                  maar eens moet er eens top zijn vind ik he teveel is ook onderhouden he
                  we hebben vroeger een grijze roodstaart gehad maar oke toenw as ik nog een kleine meisje dus in feite veel verstand heb ik niet van zulke beestjes
                  een grijze roodstaart stoft erg dat doet een kaketoe niet .
                  maar oke ze zijn ook onsettend duur en helaas heb ik geen geldboompje

                  Opmerking


                  • #10
                    Ik ben geen expert in het opvoeden van dit soort dieren hoor, alhoewel ik het gedrag wel redelijk goed ken en kan lezen. De witkuif die ik heb was al opgevoed door de vorige eigenaar, en die heeft dat keurig gedaan. Ik heb het nog wat verfijnd, laten we het zo maar stellen.

                    Je zegt dat een kaketoe niet stoft, of in ieder geval niet zoals een grijze. Dat klopt, want ze stoffen nog veel erger Ik heb de witkuif een tijd in huis gehad (beginperiode), het stof zat tegen de ramen omhoog. En ik ben niet iemand die twee keer in de week de ramen lapt

                    Opmerking

                    Working...
                    X