Mededeling

Collapse
No announcement yet.

rood kuif kardinaal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • rood kuif kardinaal

    goede morgen allemaal
    ik ben sinds een maand of 4 de trotse eigenaar van een mooi koppel
    rood kuifen en ze zijn nu al aan het broeden
    ik heb alle info die ik op het net kon vinden in gewonne
    maar ik kan nergens vinden of het normaal is
    dat de pop zo af en toe van het nest gaat voor een min of 10
    wie kan mijn dit vertellen
    met vriendelijke groet patrick

  • #2
    hoef geen probleem te zijn Patrick.
    zit ze net of zit ze al dagen ? ( maakt ook verschil uit).
    maar.............. je hebt de wat vastere en wat lossere broeders.( heeft met karakter van de individuele vogels te maken , de nerveuzere/schrikachtigere zijn bij elk wissewasje van het nest af ,andere interesseert het geen bal al kom je bij het nest dan blijven ze er nog op zitten).
    het ligt ook een beetje aan het feit dat de vogels oorspronkelijk in een wat ander klimaat voorkomen, eieren laten liggen in die temperaturen ( net zoals hier nu de afgelopen tijd) kan dan geen/minder kwaad, ook zal je zien dat de jongen naar onze mening net wat te vroeg uit het nest hobbelen, maarja ook nu weer ligt dat in het oorspronkelijke landklimaat van herkomst.

    pop doet het vaak niet voor niks hoor( nest verlaten) , ik noem het altijd maar: het laten luchten van het nest,zichzelf wat ontlasten of fourageren.

    ik heb diverse koppels gehad sommige zaten vast en sommige minder vast.
    beide methodes brachten jongen op.

    nogmaals hoeft geen probleem te zijn als de oorzaken tenminste niet liggen in feiten als verstoring,man die lastig is etc etc.
    dan kan het wel een probleem worden.

    gewoon lekker laten gaan, wat zou je er aan willen doen dan ? vastlijmen
    gewoon geduldig afwachten , proberen niet teveel zorgen te maken en dan zal het vast goedkomen allemaal.

    succes met de kweek

    mvg

    Opmerking


    • #3
      bedankt voor het advies
      ik kan met trots melden dat het eerste jong een fijt is

      Opmerking


      • #4
        mooi dat horen "we", graag, nu hopen dat het seizoen verloopt zoals jij hoopt .

        succes met de kweek.

        mvg

        Opmerking


        • #5
          dankje en ik hoop dat dat goed gaat kommen
          ze voeren de jong goed dus dat zit tot nu toe wel goed

          Opmerking


          • #6
            nestje met roodkuif kardinalen

            ik heb voor de eerste keer een nestje met rood kuif kardinalen
            maar er zitten ook 4 ei bij die niet bevrucht zijn
            dus ik heb een jong maar waneer kan ik die eitjes weg halen
            ik hoor graag van jullie
            met vriendelijke groet patrick

            Opmerking


            • #7
              Dus als ik het goed begrijp heb je 1 jong en nog 4 onbevruchte eieren? in 1 nest liggen?

              Als je zeker bent dat die andere niet meer uit zullen komen kan je die gewoon weghalen hoor, maar laat nog 1 ei liggen bij het jong.

              Vaak bij 1 jong in het nest laat je 1 ei erbij liggen. dit dient als neksteun voor het jong en gaat spreidpootjes tegen als de pop te zwaar op het enige jong zit
              Groeten Michael

              https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

              Opmerking


              • #8
                ja ik weet zeker dat ze niet bevrucht zijn
                want dat een jong is nu 5 daggen oud
                en begint mooi al wat veer pennen tekommen
                dus dan kan je tog wel stellen dat de andere niet bevrucht zijn

                Opmerking


                • #9
                  Ja, dan komen die niet meer uit, je kan ze dus weg halen en 1 eitje laten liggen.

                  Heb je een schouwlampje? kan kan je beter zien of er wel of niet iets is bevrucht.
                  Groeten Michael

                  https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                  Opmerking


                  • #10
                    ja die hebbe ik en dat had ik gedaan en ze zijn niet bevrucht
                    en ik kan met trots vertellen dat het jong dat ze hebben als kool groeit
                    en ik ben sinds vandaag de trotse eigenaar van een prachtig koppel bolivianse berg kardinalen alleen de pop mist wat kuif veertjes
                    dus als iemand tips heeft over deze prachtige vogels zijn ze meer als welkom

                    en nee ik ben geen verzamellaar van vogels voor de gene die dat denken

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door patrick passon
                      ja die hebbe ik en dat had ik gedaan en ze zijn niet bevrucht
                      en ik kan met trots vertellen dat het jong dat ze hebben als kool groeit
                      en ik ben sinds vandaag de trotse eigenaar van een prachtig koppel bolivianse berg kardinalen alleen de pop mist wat kuif veertjes
                      dus als iemand tips heeft over deze prachtige vogels zijn ze meer als welkom

                      en nee ik ben geen verzamellaar van vogels voor de gene die dat denken
                      Wat leuk Patrick ik heb ook sinds een paar maanden een koppel Roodkuiven.
                      Ze hebben al een nest gehad met 4 eieren maar die waren alle 4 onbevrucht.
                      Bij mij hebben ze ook geen nest gebouwd en de eitjes gewoon in een touwnestje gelegd, het popje was ook erg snel van het nest af net als bij jou.
                      Succes verder en ik hoop dat het bij mij ook nog gaat lukken.

                      Opmerking

                      Working...
                      X