Mededeling

Collapse
No announcement yet.

man verwijderd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • man verwijderd

    Ik heb gisteren mijn man verwijderd uit de broedkooi. de pop was meer bezig met vechten met de man, dan dat ze nog oog had voor de jongen.

    maar nu is mijn (beginners)vraag, hoe moet het nu verder, met oog op de tweede ronde.
    wanneer moet ik de man er nu terug bij plaatsen?
    Gaat de pop over een dikke week nog steeds aan een nieuw nest beginnen?

    De jongen zijn nu 6 dagen.

  • #2
    Mij lijkt dat je de man het beste erbij kunt zetten als de pop het nest klaar
    heeft. Je kunt het ook eerder proberen maar houd het dan in de gaten. Wie
    weet voert de man over een paar dagen mee. Mocht dit niet lukken dan kun
    je het ook alleen aan de pop over laten Als ze een nest gehad heeft zal ze in
    veel gevallen een tweede nest bouwen.

    Grt

    Goudvink

    Opmerking


    • #3
      bedankt.

      dan ga ik hem pas terugzetten als ze haar nest afheeft.
      Hem vroeger terugzetten gaat niet goed komen. Tis nooit een gelukkig huwelijk geweest tussen die 2.

      Opmerking


      • #4
        Al knap dat de pop jongen heeft dan, meestal als de pop de man niet accepteerd wordt er ook niet bevrucht door de man.
        http://wiggel.skyrock.com/

        Opmerking


        • #5
          op zich wel raar ja. 4 eitjes, 4 jongen, helaas eentje overleden een paar dagen geleden.
          Maar inderdaad, ik had ze samengezet, en het was constant vechten.
          Dan heb ik de pop verwijderd eerst. voor een week.
          Ze daarna terug samen gezet.
          weer vechten.
          Maar ja, ik ben maar een beginnend kanarie kweker, en ik heb geen andere man beschikbaar.
          Dus heb ik ze toch maar laten samen zitten.
          En er kwam een nest, en eitjes. En dat ging goed, tot een paar dagen geleden. De jongen waren 4 dagen, maar de pop was constant aant vechten met de man. Ze ging zelfs niet meer op de nest zitten.
          De man verwijderd, en nu gaat het goed, de pop brengt de 3 jongen groot.

          Ik verwacht eigenlijk gelijkaardige problemen voor de 2de ronde. Maja...
          ik heb geen andere man...
          Tenzij een schimmelman.. tegen een schimmelpop... Is niet echt ideaal.

          Opmerking


          • #6
            het vlot niet echt

            Het loopt een beetje mis bij dit koppel.
            De pop heeft de jongen mooi groot gebracht. de jongen zaten op stok.
            Waren mooi en gezond.
            en de pop begon terug nest te maken. Ik heb er dan de man terug bijgezet, en dat leek goed te gaan, tot ik vandaag thuis kwam.
            De man vecht constant met de om eten bedelende jongen. een jong heeft hij toegetakeld.

            Ok, de man er direkt terug uit gedaan. Maar het vlot nu nog niet.
            De jongen zijn niet meer gezond, zijn sterk vermagerd op een paar dagen.

            De pop voert nog wel. Maar mss niet meer voldoende.
            Ik weet het niet echt.
            Ze is ook al meer bezig met het maken van haar nieuw nest.

            Hoe moet het nu verder, de man terug plaatsen lijkt me volledig geen optie.
            Als de pop gaat broeden, gaat ze de jongen dan nog blijven voeren? de jongen zijn nu 3.5 week, dus dat is nog wel een 2tal weken vooral eer ze zelfstandig eten.

            Alle, ik wist wel dat kanaries kweken (of andere vogels) niet altijd van een leien dakje loopt. Maar zo terug beginnen met kweken is beetje ontmoedigend. (de eerste ronde van het andere koppel is ook mislukt)

            Opmerking


            • #7
              Kristof, je jongen zijn volgens mij nu 27 dagen en zouden ver zelfstandig moeten zijn nu. Dat is echt niet bij 5 en een halve week zoals jij sugereert.

              Je kan ze het beste in een babykooi zettten en die aan je kooi hangen. dan heeft de man meer rust en kan zomaar de jongen weer gaan voederen.

              dus de man en pop in de broedkooi en de jongen in een baby kooi aan de tralies van je kooi.

              Andere optie is de man opkooien en de jongen bij de pop laten zitten. Legt ze een ei voordt jongen zelfstandig zijn dan nest en ei wegnemen en kiezen voor de huidige jongen.

              De pop zal dan stoppen en dan start je over een week gewoon alles opnieuw op.

              Je moet ALTIJD voor de jongen kiezen die al geboren zijn, dan maar een nest minder. Een volgende ronde is pas aan de orde als de jongen van de eerste ronde zelfstandig zijn.
              http://wiggel.skyrock.com/

              Opmerking


              • #8
                Wiggel,

                zeer zeer bedankt voor uw antwoord.

                Ik kies inderdaad voor deze jongen, en niet de volgende ronde.
                Dan zal ik vandaag is gaan shoppen voor een babykooi.

                Nu zag ik inderdaad van de morgend een van de jongen zitten op het eivoer eetbakje. maar de andere 2 zijn nog echte bedelaars. Hebben ook een paar dagen achterstand op die ene.

                in ieder geval, bedankt. weet wat me te doen staat nu. Tis allemaal terug nieuw voor mij. Moet nog veel leren.

                groeten,


                Kristof

                Opmerking

                Working...
                X