PDA

Bekijk Volledige Versie : verzamel - vraagbaak topics

peerpm
05-05-2011, 08:37
Naar aanleiding van het gestarte topic door Ele wil ik het volgende balletje opwerpen, was al langer een 'idee' maar weet niet exact vorm te geven dus....

Naar mate het forum en het aantal topics groter wordt is de 'zoek' functie vooral naar de basis vragen steeds uitgebreider. Om te voorkomen dat er bepaalde vragen telkens opnieuw als topic geopend worden kan ik me voorstellen dat er een soort van nieuw deel komt in het forum waarin onder rubriek een samenvatting gegeven wordt over het onderwerp.
Dus als voorbeeld ' bloedluis etc' van Ele, te plaatsen als onderwerp bloedluis. Indien er in het forum aanvullende info komt over het onderwerp kan er door de 'moderator' van dat onderwerp info worden bijgeplaatst. Het is niet mogelijk voor anderen om info toe te voegen.

Op deze wijze ontstaat er vanzelf dus een soort van algemene gids van hoofd-topics waarin snel de info gevonden kan worden.
Enkele voorbeelden; bodembedekking, nestmateriaal, ringen, maten broedkooi, bestrijdingsmiddelen, muizen, medicatie, etc.

Het is natuurlijk niet mijn bedoeling om het open karakter van het forum aan te tasten en bepaalde onderwerpen in de ban te doen. Voordeel is echter wel dat er voorkomen wordt dat de leesbaarheid van het forum door het terugkerende karakter van de zelfde vragen met het dito antwoord 'dit is al een keer besproken zie .... ' te niet wordt gedaan.

De exacte uitwerking, technisch gezien, weet ik ook zo vlug niet, maar dat moet niet het probleem zijn denk ik.

Peer

RonWiel
05-05-2011, 09:02
dit lijkt mij een prima voorstel en zal door een moderator best te realiseren zijn lijkt me.
Het zal wel wat werk zijn maar het zou zelfs mij nog een plezier geven dat e.e.a. veel makkelijker terug te vinden is.

Benieuwd naar wat mogelijk is............

ps Peer...excuus ben nog niet toegekomen aan het maken van de detail foto's maar dat komt er echt aan!!

Henk3
05-05-2011, 09:03
Ik zou me kunnen voorstellen dat als iemand een nieuw onderwerg gaat starten en het onderwerp intypt, dat er dan meteen een reeks van gerelateerde berichten getoont wordt in een apart venster, zodat daar dan eerst gekeken kan worden. Beetje google idee dus. Zelf heb ik uiteraard geen idee hoe dat gedaan moet worden maar daar hebben we wel een webmaster voor.

Ton Koek
05-05-2011, 10:16
Ik vind dat de moderators iedereen zouden moeten opbellen die een vraag stelt, veel makkelijker. :p :p

Maar serieus, een slim idee. een soort vragendatabank.

Hans de Vries
05-05-2011, 10:52
Prima idee. Vooral voor de nieuwkomers een stuk makkelijker.

gr
Hans

John10
05-05-2011, 11:55
zal heel veel werk zijn om alles te "archiveren"
als er per tekst, op één onderwerp kan worden gekozen is het wellicht de bedoeling om al die onderwerpen op een lijst te zetten ?
er kan dan middels het aanklikken van het onderwerp op die lijst, de bijbehorende teksten worden bekeken.
als het geheel naast een onderwerp nog in subonderwerpen kan worden ingedeeld, zou er selectiever gezocht kunnen worden.

peerpm
05-05-2011, 12:49
De zoekfunctie is natuurlijk heel goed, immers als je heel veel verschillende meningen of reacties op een onderwerp wilt lezen kan dit. Maar voor de standaard onderdelen lijkt het me wel handig om (op basis van hetgeen al beschreven is) een samenvatting te maken van de antwoorden. Beetje dus wat Ele heeft gedaan in zijn topic.

Voor elke nieuwkomer, maar ook voor de bestaande forumleden ontstaat er dan een soort van onderwerpen lexicon waarin de algemene informatie staat vermeld. Wil je meer dan ga je verder met zoeken. Wil je een aanvulling - of inhoudelijke reactie geven, dat kan maar dan als nieuw topic, immers je kunt niet in de database 'inbreken'. Zijn de aanvullingen in het nieuwe topic van dien aard dat ze extra info bevatten dan wordt het 'lexicon-topic' bijgewerkt door de betreffende 'moderator'. Daarnaast krijg je ook meer een 'echt inhoudelijke' discussie op basis van de gemaakte samenvattingen.

Op den duur zal er natuurlijk hierdoor een zeer handig compact naslagwerk ontstaan.....wellicht extra bijverdienste voor eigenaren om hier dan een boekje van uit te geven? ;) :p

Peer

ele
05-05-2011, 16:39
Ton en Peerpm
Daar ik niet van de liefde kan leven mogen jullie best wat voor mij regelen:D
een betaal-site of betaal-telelefoonnummer, dan doe ik de research.
Een boek schrijven lijkt me niet handig, niemand die nog boeken koopt, internet staat al zoveel op.
Maar gouden bergen maken veel goed haha

-0-

peerpm
05-05-2011, 18:52
Wat vind je van het idee.... niet noodzakelijker wijs zo dat natuurlijk de moderatoren hier het voortouw in moeten nemen. Genoeg mensen die over bepaalde onderwerpen denk ik een aardig stukje kunnen schrijven.

Peer

populier
05-05-2011, 19:16
Heel goed idee, staat weer iemand op met de vraag hoe je eivoer maakt, dat heeft iemand laatst prachtig en zeer uitgebreid beschreven dat kan daar b.v. ook ik verwerkt worden.

Alleen hoe ja dat is de vraag.:)

ele
05-05-2011, 19:24
Daar ik, als een wat langer meelopend lid, menig vraag niet meer wil beantwoorden, omdat er al zoveel en vaak over geschreven is, heb ik ook dit topic gestart.
Ik waardeer het dan ook dat jullie dat positief opvatten.

Ik zou daar zeker wel een rol in willen spelen.
Daar ik nog niet alle mogelijkheden van het forum ken ben ik nog wat aan het uitproberen hier en daar.
Er zijn nogal wat uitbreidingsmogelijkheden, dus ik zal eens kijken of dat mogelijk is. (Met de hulp van....)

henk
05-05-2011, 19:26
Hallo Peer en anderen,

Behalve mooie ontwerpen maken heeft Peer ook goede ideeën.
Ik zal het onderwerp eens met de webmaster bespreken. Er zal wat werk zitten in de voorbereiding, maar naast de moderators zijn er vast cafébezoekers bereid om te helpen.
Als de relevante informatie van de afgelopen jaren is verzameld kunnen de moderators dat redelijk gemakkelijk bijhouden lijkt mij.
De eerste gedachte van onze webmaster is om binnen het forum een nieuwe rubriek te openen, waarin deze onderwerpen worden opgenomen.
Deze rubriek kan dan alleen worden geraadpleegd. De moderators zijn de enigen die kunnen posten in deze rubriek.

Het kan alleen slagen als wij een clubje vrijwilligers hebben die middels de zoekfunctie de veel besproken onderwerpen doorlopen. De belangrijke info noteren en die richting moderators sturen.Die laatsten zorgen dan dat het op de goede plek terecht komt.

Ik zal het verder met Peter uitwerken, overleg plegen met Ele en Rob en dan kom ik er op terug.

Vriendelijke groet,
Henk

wjvdlinden
05-05-2011, 20:30
Peerm,

Dit is nog eens super goed idee.

Vond ik ook al van de topic van Ele over het luizen probleem.

Henk maak er maar moois van samen met je zoon de webmaster.

peerpm
05-05-2011, 20:30
Snijd aan meerdere kanten;

Ik denk zeker dat er vrijwilligers gevonden kunnen worden voor de onderwerpen. Ik zie veel leden voorbij komen die graag gast zijn op dit forum en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat hij of zij met regelmaat de wenkbrauwen fronst als er wederom hetzelfde onderwerp te voorschijn komt, dit terwijl er al een schat aan info is geplaatst.
Daarnaast zal het forum natuurlijk ook meer inhoudt krijgen als het een accuraat antwoord biedt op de meest gestelde vragen zonder je daar een 237 topics op door te hoeven lopen. Resultaat kan - zal zijn dat er dus meer nieuwe onderwerpen uitgediept kunnen worden hetgeen weer tot (hopelijk) meer bezoekers met meer inzichten leidt. Dit op z'n beurt heeft tot gevolg dat ....etc, etc.

Voor iedereen goed lijkt me.

Peer

Josly
05-05-2011, 20:45
Snijd aan meerdere kanten;

Ik denk zeker dat er vrijwilligers gevonden kunnen worden voor de onderwerpen. Ik zie veel leden voorbij komen die graag gast zijn op dit forum en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat hij of zij met regelmaat de wenkbrauwen fronst als er wederom hetzelfde onderwerp te voorschijn komt, dit terwijl er al een schat aan info is geplaatst.
Daarnaast zal het forum natuurlijk ook meer inhoudt krijgen als het een accuraat antwoord biedt op de meest gestelde vragen zonder je daar een 237 topics op door te hoeven lopen. Resultaat kan - zal zijn dat er dus meer nieuwe onderwerpen uitgediept kunnen worden hetgeen weer tot (hopelijk) meer bezoekers met meer inzichten leidt. Dit op z'n beurt heeft tot gevolg dat ....etc, etc.

Voor iedereen goed lijkt me.

Peer

hallo Peer,

in theorie zeer mooi en ik sta er volledig achter, jammer genoeg in de praktijk moeilijk te verwezenlijken, gewoonweg door auteursrecht,

het auteursrecht, twee aspecten; rechten van de auteur en rechten en plichten van de gebruikers,

ik ben benieuwd hoe men dit zal oplossen,

peerpm
05-05-2011, 20:50
Ben benieuwd Josly hoe jouw onderbouwing hiervoor dan is?

Het lijkt mij namelijk dat 'een mening' gegeven op een forum toch best verzameld kan en mag worden in een nieuw onderwerp. Daarbij komt dat het ook niet direct de mening van 1 of meerdere personen hoeft te zijn maar een nieuw geschreven onderwerp door de eerder besproken vrijwilligers.

Maar benieuwd naar jouw zienswijze.

Peer

peerpm
05-05-2011, 20:54
Stel....dat het allemaal van de grond komt moet er natuurlijk ook een naam komen, wellicht iets om alvast even op te mijmeren terwijl de voortrekkers zich bezinnen op de technische zaken.

Ik heb er eentje gevonden, ik denk zelf de meest voor de handliggende en tot mijn verbazing niet eens gedeponeerd als domeinnaam. :rolleyes: Heb ik dus alvast maar gedaan....., niet voor persoonlijk gewin overigens want gewoon beschikbaar voor webmaster in overleg. :)

Oja de naam ....'vogelpedia'.(nl)

Peer

Saab
05-05-2011, 21:46
De (enigste) reden waarom er steeds dezelfde discussie wordt opgestart is omdat mensen niet gaan zoeken voor ze een onderwerp opstarten. Met name nieuwe bezoekers die een vraag hebben zullen daar ze misschien niet goed weten hoe te zoeken een topic opstarten, mogelijk kan daar wat meer voorlichting over komen. Een hulp daarbij is bijvoorbeeld het aangeven van veel gebruikte zoektermen. Voor wat betreft de terugkerende onderwerpen! Veel digitale kranten geven bij een artikel gelijk snelkoppelingen van gerelateerde artikelen, echter ik snap ook wel dat het tijd kost om deze toe te voegen. Misschien zouden de moderators wanneer ze een nieuw artikel controleren op inhoud deze gelijk kunnen linken aan al bestaande artikelen, met name de onderwerpen die veelvuldig voorkomen. Je zou dan boven aan het artikel een note van de moderator kunnen toevoegen met diverse links naar desbetreffende artikelen. Vwb een boek uit brengen, om een goed boek uit te kunnen brengen moet je kunnen beschikken over GOEDE informatie, gebaseerd op feiten, echter op een forum wordt veelvuldig een eigen ervaring of mening gegeven welke meestal niet is gebaseerd op goed onderzochte feiten. Dit wil niet zeggen dat er niet heel veel goeds is te vinden, en het is meestal ook echt goed bedoeld, maar toch!

Succes met de site, erg veel interessante info

Groet Saab

RobK
05-05-2011, 21:50
In een grijs verleden heb ik intern wel eens voorgesteld om een soort Wikipedia over de vogelliefhebberij te starten. Naar aanleiding van een Wiki op het 3Railforum;

http://wiki.3rail.nl/doku.php

Ik kreeg als antwoord dat ik dat wel mocht gaan schrijven maar daar heb ik vanaf gezien, ondanks het feit dat ik de hele dag niks te doen heb......

Kijk eens op dat forum, wellicht kunnen er wat ideeën aan ontleend worden (in het kader van beter goed afgekeken dan slecht bedacht).

Groet,

Rob.

Ton Koek
06-05-2011, 00:51
Bij deze, als ik kan helpen wil ik dat graag doen.
Met uitzoeken, met (her)schrijven, corrigeren of wat dan ook.

Het forum geeft me veel plezier, dus wat terug doen is ook leuk.
(ik heb tenslotte ook de hele dag niks te doen) :)

winterkoning
06-05-2011, 09:21
mag je ook alszijnde forum lid ,weigeren om opgenomen te worden in de uitwerking van dit idee. ?

wat zijn de rechten en plichten ?

dit is "iets"waaraan ik en andere zichzelf niet aan gecommiteert hebben toen er ingeschreven werd op vogelcafé.

zomaar vragen/opmerkingen.

mvg

ele
06-05-2011, 09:41
Het zou al iets makkelijker worden als bijv. onder Ziektes een extra kopje komt met "ongedierte / bloedmijt", en onder Voeding 1tje met "eivoer".
Met eivoer zijn er nogal wat mogelijkheden,dit o.a. afhankelijk van de soort vogel.
Ook 1tje met bijv. "nestmateriaal" kan handig zijn, mensen zijn niet allemaal even vindingrijk.
Als ik cocosvezel moet hebben ga ik bijv. niet naar een dierenwinkel, maar rijd naar een fabriek waar ze dat spul gebruiken (drainage buizen).
Heb ik paardenhaar nodig, dan ga ik naar iemand met paarden.
Schapenwol net zo, even kokend water erop gieten en weer drogen. Dit knip ik in stukjes.

En weigeren, ach dat doen paarden ook weleens :D

Ik denk dat het niet iets speciaals hoeft te worden, het mooiste is dat het voor een ieder vrij toegangkelijk is (evt. na aanmelding). Ook zou je bij bijv. Ziektes: -bloedluis / bloedmijt een verhaaltje kunnen laten opkomen/verschijnen voordat je een berichtje plaatst of dat het verhaaltje altijd bovenaan blijft staan zelfs wanneer er een nieuw bericht word geplaatst.

winterkoning
06-05-2011, 09:56
ele ,ik was serieus ( ja echt voor 1 keer was ik serieus).

dree
06-05-2011, 11:10
Hoi,

Het zou al iets makkelijker worden als bijv. onder Ziektes een extra kopje komt met "ongedierte / bloedmijt", en onder Voeding 1tje met "eivoer".

Op andere fora zie je dat wel, dat heet dan een 'sticky', lijkt op een gewoon onderwerp maar blijft altijd bovenaan staan en is meestal gesloten.

Dree

peerpm
06-05-2011, 12:56
Zoals Dree al beschrijft is denk ik idd een goede basis.

@WK, begrijp jouw reactie niet zo goed?, is lijkt me juist, gezien de opmerkingen die je regelmatig plaatst, een goede oplossing voor de ''nodige" diepgang.

Peer

girlits
06-05-2011, 13:42
Nou heb ik met schapenwol net als met syntetische watten in het verleden al eens problemen gehad.Zal het dus iedereen afraden.
Word dit meegenomen in het hoofdstuk nestmateriaal of hebben wij als leden daar geen inbreng meer in en moet alles maar voor waarheid worden aangenomen.
Denk dat je dan weer van die welles /nietes verhaaltjes krijgt waar we nu soms ook last van hebben.

succes eddie

dree
06-05-2011, 13:53
In andere fora is zo'n topic geschreven door een deskundige en gesloten.
Iedereen kan dan zelf uitmaken of hij er iets mee doet zonder ellenlange discussies.

Dree

populier
06-05-2011, 14:03
Dat wordt lastig in dit Forum want we hebben hier 4.923 deskundigen.

Wie gaat wat schrijven?

Het zal allemaal lastig gaan worden denk ik.

Maar het idee is is goed, Zeker om niet konstant de geijkte vragen tegen te komen van eventuele nieuwe leden.

dree
06-05-2011, 14:26
Ik denk dat de moderator zal schrijven of stukjes uitkiezen...

Dree

andre 44
06-05-2011, 15:16
Dat wordt lastig in dit Forum want we hebben hier 4.923 deskundigen.

Wie gaat wat schrijven?

Het zal allemaal lastig gaan worden denk ik.

Maar het idee is is goed, Zeker om niet konstant de geijkte vragen tegen te komen van eventuele nieuwe leden.

maak daar even 4.922 van want ik zie mij zelf niet als een deskundige :)

populier
06-05-2011, 15:22
Tuurlijk Andre ben jij deskundige, iedereen weet wel iets wat een andere nu net weer niet weet:D

ele
06-05-2011, 15:45
Nou heb ik met schapenwol net als met syntetische watten in het verleden al eens problemen gehad.Zal het dus iedereen afraden.
Word dit meegenomen in het hoofdstuk nestmateriaal of hebben wij als leden daar geen inbreng meer in en moet alles maar voor waarheid worden aangenomen.
Denk dat je dan weer van die welles /nietes verhaaltjes krijgt waar we nu soms ook last van hebben.

succes eddie

Ik denk dat het zeker niet als Een Enige Waarheid moet moet worden gebracht en gezien.

Meer een handreiking van wat er zoal mogelijk is, met eventueel, waar nodig, een waarschuwing erbij. (en volmaakt zal het nooit worden)
Neem bijvoorbeeld eens een verboden middeltje wat gebruikt werd tegen bloedmijt, er zijn er die zweren erbij en het nog op alle mogelijke manieren proberen te krijgen
Anderen zeggen "gelukkig mag het niet meer, want ik heb er eens een week hoofdpijn van gehad, het is puur vergif, je krijgt er kanker en weet ik veel wat van". (ook de vogels worden vaak blootgesteld aan het middel dit zal op langere termijn ook niet zonder gevolgen zijn)

Welles niettes spelletjes zitten inderdaad niet op te wachten , maar kunnen soms best nuttige reacties veroorzaken.
Nu is het steeds zo dat een nieuweling word geholpen door iemand die net iets langer op het forum is en die ook eens iets heeft gelezen of gehoord.
Daar is dan weer iemand met meer ervaring die roept hoho en dan een beter advies probeert te geven.
Daar het forum laagdrempelig moet blijven(persoonlijke mening op dit moment) om ook jonge en nieuwe vogelliefhebbers een kans te geven om het goed te doen zonder de door anderen gemaakte beginnersfouten. (en ja het is soms even slikken wat je zoal tegenkomt).

girlits
06-05-2011, 16:15
En als die nieuweling nou twee meter is,hebben jullie dan iemand die net iets langer is achter de hand:D

mvg eddie

winterkoning
06-05-2011, 18:24
beste peerm( en andere),

wat ik gewoon zelf niet wil is dat men uitspraken/berichten overneemt/bewerkt, want men heeft al de grootste moeite om "iets"op een juiste manier te intrepeteren.
daarbij komt nog het feit /vraag.... gaat men foto's erbij doen om het 1 en ander soms uit te leggen ?

en zo nog wel meer dingentjes

want 9 van de 10 keer is het papegaaigedrag, men neemt `iets`over zonder er over na te denken ( kan zelfs gevaarlijk zijn).

ik snap niet dat men moet gaan verzamelen/archiveren/ dingen op 1 hoop gooiende van onderwerpen uit verschillen hoeken aangegeven of alszijnde `ervaringen`, voor mensen die het verotten om zelf dingen uit te zoeken en die ten alle tijden , de weg van de minste weerstand zoeken.
en dat moeten andere dan maar voorkauwen :help onder het mom van een soort van service.

ik zal de opzet wel niet begrijpen ,en daarom wil ik daar ook niet aan participeren ,noch met ervaringen of berichten noch met foto´s e.d.
want er is niemand die weet hoe ik dingen bedoel en voor mij (ik trek het eventjes in de ik persoon nu) kan gaan spreken en al zeker niet dat men combi´s gaat maken van ervaringen-teksten van mensen waar ikzelf het dan totaal niet mee eens ben.

zoals mensen hierboven al aangeven is er niet 1 waarheid , wat de 1 zegt van ja is voor de ander een 100% nee.
gaan we dan altijd 2 of meerdere kanten aan een item hangen :help............. succes word zeer uitgebreide leesvoer allemaal dan, want een verhaal is pas correct en compleet als alle aspecten ( en aanverwante items) aan bod komen.

laat ze gewoon lekker zoeken en leren( hebben we allemaal moeten doen, als ik het niet wist dan vroeg ik dat aan mijn vader, want die wist `alles`was lekker makkelijk, maar helaas voor mij zei tie dan zoek het maar lekker op in de boeken, heb ik toch `iets`meer van geleerd vermoed ik dan als tie het voorgekauwd had) want al zoekende leert men en over het item en aanverwante dingen want ik denk dat inmiddels wel heel veel items al behandeld zijn , m.a.w. het is er vaak ( beetje dubbel op allemaal ) al , heeft men `iets`nieuws dan kan men dit in 1 der topics makkelijk kwijt.

ik zie dit hetzelfde als topic zoals stamtafel, een topic waar ik dus zo mijn twijfels zo nu en dan over heb.

maargoed ik zou zeggen , opzetten dat gebeuren maar laat mij,mijn teksten en of foto´s erbuiten ( niks aan het handje toch). want voor dit soort dingen heb ik me niet aangemeld op cafeetje.

pas wel op dat men geen dingen gaat overnemen en bewerken die de cafegangers ook weer ergens vandaan hebben geplukt, want dan krijg je nog meer in de categorie `van hetzelfde `.

en ...............nu gaat men dan dingen samen vatten, zodat het `makkelijk`bereikbaar is word gezegd, aan de hand van die samenvatting kan en mag dan weer gediscusieert worden.......................prima...........dan krijg je dus eerst alle antwoorden dubbel en dan krijg je dus de discussies en vragen ook weer dubbel , want juist de `beginner`wil een kant en klaar en direct verhelpend antwoord hebben en als de samenvatting ook maar `iets`anders is dan de eigen situatie ,dan komen de vragen vanzelf weer binnenrollen ( gelijk nu ook het geval is), krijgen we dus ook weer dezelfde antwoorden van mensen ( want in veel gevallen is het zo........wat goed is daar blijft men bij en is of zijn de denkbeelden en antwoorden ook hetzelfde. ( weer een beetje dubbel op allemaal).

de makkelijkste optie is gewoon die vragen te blijven beantwoorden door linken van de vraag aangaande items vanuit oudere topics te geven.
hoeven ze niet te zoeken ook.
of gaan `we` dan alle oude topics eruit gooien......(zou wel een stap in de goed richting zijn dan).............want die maak je dan dus overbodig en de hele grondslag van een forum word aan geknaagt dan en krijg je meer het idee van samenvattende naslagwerken.

nee men moet zoeken , men moet keuzes maken ,over hoe het in de eigen situatie het beste kan werken, men moet dus zoeken naar de al vertelde manier die hem-haar het beste aanstaat en dat kan men vaak uit de diverse topics dan opmaken, men moet een beeldvorming kunnen maken wie of wat zegt.

vogelhobby is niet alleen eten en drinken geven.................men moet zich gaan indenken en verdiepen , wil men het `makkelijk`, prima ga met opgezette vogels of porseleinen vogels kweken.

mvg

Serinus
06-05-2011, 21:02
Hallo,

Ook hier wil ik graag Peerm een compliment maken.
Jij hebt schijnbaar het karakter om met regelmaat een frisse, nieuwe weg in te slaan!
Ook met dit voorstel snijdt je een punt aan waar veel Cafébezoekers van "het eerste uur" zich aan storen.
Ook ik beschouw mezelf er daar ééntje van!

Echter, Vogelcafé is een FORUM-site.
Dat wil zeggen; er heerst een bepaalde dynamiek.
Die alleen kan onstaan door "actie-reactie" van de bezoekers onderling.
Dat wordt dan in "goede banen geleid" door enkele moderators.

Ga je nou onderwerpen "statisch" maken, dan verdwijnt die dynamiek en kom je al gauw terecht in het vaarwater van sites die over een bepaald onderwerp gaan, in dit geval een "Vogelsite".

Ik vind je idee "super", alleen hoop ik dat de beheerders hier, kiezen om dit een apart plekje te geven, net zoals ze het chat gebeuren een apart plekje hebben gegeven.

Op die manier krijg je drie "lagen" in de site;
1) Vogelcafé de Chat; "vluchtig" en de directe bezoekers bepalen het onderwerp, wat er gechat wordt is na enkele uren al weer "weg".
Hoge toppen, diepe dalen, soms ontstaan er vriendschappen, soms wordt er met modder gegooid, de Moderators kunnen niet meteen ingrijpen (of ze moeten toevallig in de chat aanwezig zijn).
Er heerst een onderlinge pikorde
2) Vogelcafé het Forum; hier is interactie tussen de leden en er kan over van alles en niks worden gediscussierd, de emoties lopen soms wat op, maar de Moderators houden de wacht.
3) Vogelcafé "Vogelpedia"; staat onder controle van de Moderators en is een soort van "opensource" vraagbaak van onderwerpen die op Vogelcafé besproken zijn.

Wat deze site zo interessant maakt, maar soms ook frustrerend;
De bezoekers van dit Café bestaat uit een mengeling van mensen, varierend van "Tante Bep en haar Grasparkiet" tot "Aviculturisten die hun sporen al lang en breed verdiend hebben" (en degenen die dit al dénken te hebben :D )

Hoewel mijn bijdrages door de eerder genoemde "frustratie" inmiddels wat minder zijn, ben ik nog steeds een vaste bezoeker en ik zou het huidige Vogelcafé in haar vorm, niet graag missen!

Groeten, Serinus.

bram vd kooi
06-05-2011, 21:31
erg goed idee,

het lijkt me veel werk om te ordene maar volgens mij zijn er al heel veel probleemen opgelost als er inderdaad onder bv. het kopje nestmatriaalen meerdere deelonderwerpen komen.

het lijkt me een heel goed idee, veel werk , maar ik hoop dat het doorgezet word.

peerpm
06-05-2011, 22:22
Eén van de belangrijkste beweegredenen van het voorgestelde idee is de inhoudelijkheid van de verschillende onderwerpen. In deze doet het me dan ook deugd dat het topic op zichzelf al een inhoudelijke discussie oplevert, iets wat ik helaas in de afgelopen periode bij veel onderwerpen mis, vandaar het idee.

De interpretatie blijft natuurlijk een isue. WK kan het wat mij betreft heerlijk op zijn manier verwoorden, aanpassen, afstand van nemen en vervolgens inhoudelijk op doorgaan. ;) da's precies wat ik in algemene zin bedoel.

Het behoeft allemaal geen hogere wiskunde te zijn of zinvolle diepgang te hebben, het is immers een forum maar.... een aanvullend forum-onderdeel, precies aangegeven door Serinus, zou denk ik voor veel mensen een aanvulling kunnen zijn.

Belangrijk voor de 'twijfelaars, c.q. pessimisten' ; het is wat mij betreft niet de bedoeling dat de beschrijving in de onderwerpen als 'de finale waarheid ' word gepresenteerd maar meer een weergave van een 'specialist' op het betreffende gebied, onder andere gebaseerd op eerder op dit forum gepubliceerde topics over dit onderwerp.

En natuurlijk dient er 'gezocht' te worden op het forum, dit moet denk ik ook meer gepropagandeerd worden maar het lijkt mij een meerwaarde als bepaalde onderwerpen vanuit een zienswijze uitgediept worden en op deze wijze gepresenteerd. Zie het als de verslagen die in Onze Vogels gepresenteerd worden.

Peer

Ton Koek
06-05-2011, 22:54
Naast dit (prima) idee, misschien is het nuttig om ook eens flink de bezem door het forum te halen. Als er een " samenvattende handleiding" klaar is, zou ik zelf alles over zo'n onderwerp kritisch bekijken en minstens flink uitdunnen.

Veel is leuk, teveel is alleen maar lastig, denk ik.

winterkoning
07-05-2011, 09:41
ja maar wacht ff

mijn mening = een mening niks meer
ik heb niks tegen Peerm of wat/wie dan ook laat dat vooral duidelijk zijn, ik heb juist voor Peerm een "zwak"ontwikkeld wat neigt naar vertrouwen/respect. ( en ff uitleggen: respect moet je van mij niet krijgen, mijn respect moet je verdienen, en dit bedoel ik niet op arrogante wijze o.i.d. want het woordje respect word uitgedeeld of dat het snoepjes zijn, daarmee haal je de "lading"van het woordje respect weg).

ik benader/snijd alleen maar sommige keerkanten aan meer niet
het idee is vernieuwend maar niet zaligmakend.

nogmaals : ..........................doen.................... ....maar laat mij en mijn antwoorden/berichten en foto's erbuiten.

mvg

ele
07-05-2011, 09:53
Het hoeft ook niet een persoongerelateerd iets te worden, ik zie wel iets in een samenvattende, korte en zakelijke vorm net als ik heb getracht in "bloedluis".
Niet teveel / geen emotioneel gedoe, maar kijk dit is er mogelijk en pak er uit wat je wilt.
Misschien aangevuld met pas op voor..... en verder niet.
Mensen doen toch dingen anders dan je ze hebt verteld op hebt voorgekauwd.
Dankbaarheid moet je niet zien als een logisch iets in het vrijwilligerswerk.
Opvoeden heb ik ook al helemaal geen zin in dat doe ik thuis (goed of niet goed).
Veel nieuwe forumbezoekers lezen de forumregels geen eens. Wat mag je nog verwachten?
Zoal ik al eerder schreef, ze willen alles voorgekauwd hebben, ik kan me er wel iets bij voorstellen, iedereen denkt een unieke ervaring te hebben en wil een op maat antwoord terwijl ze de benodigde informatie niet eens geven. (denk aan bijv. een zieke vogel, of een hok vol met kieren en naden en dan nog zeggen "zou ik bloedluis kunnen hebben???????")
Luiheid is des ................

Foto's zijn er genoeg te vinden op internet, als men maar WIL intypen op o.a. google, ik denk dat die dan ook niet nodig zijn.

populier
07-05-2011, 10:06
Zoals je het stukje over bloedluis hebt besproken, zo moet de informatie er ook uit komen te zien, kort maar krachtig.

Dit kan dus ook misschien gemaakt worden voor:

Eivoer
Nestmateriaal
Muizen
Grit + Mineralen
Groeten en fruit.
Vitamines
Zaden
Enz.

Ton Koek
07-05-2011, 10:18
Kort maar krachtig laat erg einig ruimte voor de verschillende meningen. Zo'n "handleiding" moet niet in plaats komen van discussies, toch?

Ik denk dat er juist een verhaal moet komen over de verschillende manieren en middelen, met daarbij ook meningen.

ele
07-05-2011, 10:57
Ben ik ook wel met je eens Ton, maar dat zou best onder dat geopende topic kunnen, dan blijft de informatie daarover ook een beetje compact.

winterkoning
07-05-2011, 11:40
Het hoeft ook niet een persoongerelateerd iets te worden, ik zie wel iets in een samenvattende, korte en zakelijke vorm net als ik heb getracht in "bloedluis".
Niet teveel / geen emotioneel gedoe, maar kijk dit is er mogelijk en pak er uit wat je wilt.
Misschien aangevuld met pas op voor..... en verder niet.

ja ele
ik denk zodra dat er een naam onder komt het gelijk persoonlijk is, het geplaatste item zou dan sowieso onder getekend moeten zijn met anonieme moderator of bron vogelcafé.

Mensen doen toch dingen anders dan je ze hebt verteld op hebt voorgekauwd.

.

juist "we"zijn ook hier weer op aanbeland, dus mijnhele gemakkelijke vraag is dan waarom? en waarvoor?
zonde van de energie.

de energie die andere er bijvoorbaat niet in willen steken en het wel makkelijk vinden zo dat voor gekauwde en voorverteerde leesvoer.

de rest( uit jouw en andere hun berichten) kan ik ook wel dingen nog op aandragen ,over het waarom evt. niet doen, maar ik ben niet tegen hoor ( kan dat toch niet tegen houden al zou ik dat willen) men moet lekker doen wat men goed dunkt.

mvg

ele
07-05-2011, 11:55
Eventueel mag dit best via mail naar mij, maar ik zit niet op emotioneel / hormonaal gestuurd gedoe te wachten en het nagaan van de verstrekte info ook niet, dat is in mijn ogen een kwestie voor degene die er wat mee gaat doen.
Stukje eigen verantwoordelijkeid.

Ik zal zeker een inschatting gaan maken of het iets toevoegt, ben ook maar een mens:p
Maar door samenwerking kun je nog steeds het verste komen.

Ik wil ook zeker niet worden aangesproken op het feit dat iemand iets heeft gedaan met de verstrekte informatie en het dan op mij afschuift als er iets mis is gegaan.

peerpm
07-05-2011, 11:59
ik ben het deels wel eens met de opmerkingen aangaande luiheid. Is natuurlijk het geval maar....heb vanochtend bij een aantal zoekopdrachten eens proef op de som gedaan en dan kom je toch al snel tot de conclusie als je bijvoorbeeld zoekt op 'gezasept' of 'water' dat je dan zo'n 100-200 verschillende onderwerpen door moet nemen. Dat is 'door de bomen het bos lijkt me' .

Misschien als extra een tussen idee;

Per hoofdstuk in het topic, als 1ste geplaatst en niet wijzigbaar, een te openen onderwerp waarin de ? 25-35 (met het aantal voorkomende berichten en eventueel raadpleging) meest voorkomende onderwerpen als keuzemenu - zoekopdracht aan te klikken zijn. Ik denk namelijk dat één van de problemen bij het zoeken is dat het lastig is om te ontdekken op welke zoekterm men kan zoeken.

Wellicht kan dit een start zijn voor het eerste idee, dit om een soort van een middenweg te kiezen tussen de voor en tegenstanders en toch de toegankelijkheid te bevorderen.

Peer

populier
07-05-2011, 12:03
Hoi,

Op andere fora zie je dat wel, dat heet dan een 'sticky', lijkt op een gewoon onderwerp maar blijft altijd bovenaan staan en is meestal gesloten.

Dree

Idd. zoals dree al aangaf een "sticky" eentje die altijd boven aan blijft staan als lijdraad voor de vraag.

Als ik zo google naar andere fora (om het even wat voor hobby's) is het de normaalste zaak van de wereld.

ele
07-05-2011, 12:17
Wat mag het doel zijn?

Zomaar een paar kreten:

1 makkelijker te vinden
a. minder herhalingen van dezelfde vragen
b. ......................

2. makkelijker voor de moderatoren
a. minder onnodige discussies
b. hoog waarheidsgehalte
c. betere vragen (completere informatie over gehouden omstandigheden, denk aan kooi / voliere, aan verstrekte voeding, temperatuur enzv.)

3. ervaringen bundelen
a. minder beginnersfouten
b. meer kans op jongen die uitvliegen
c. gezondere vogels
d. ...................

Een grotere kans van slagen van de gekozen hobby betekent meer hobbyisten, met als gevolg meer draagvlak. enzv

Josly
07-05-2011, 13:52
hallo,

wat Winterkoning aanhaalt klopt 100%,
men is verplicht het huisreglement aan te passen, men heeft dat hier in het verleden gedaan, dat geld enkel en alleen voor degene die zich nadien registreren, wat opneerkomt dat eenieder zich opnieuw registreert, of via link; al of/dan niet akkoord,

om het bij bloedmijt te houden, wat Moderator Ele gedaan heeft, en met alle respect, is een " persoonlijke/eigen " uitgebreide tekst op de juiste plaats, voornamelijk het laatste is belangrijk, welk zin heeft het als men onderwerp " bloedmijt " aantreft bij kanaries, zebravinken, tropische vogels, etc,

neem nu onderwerp " jeugd " wat verstaat men daaronder, leeftijd, etc,

winterkoning
07-05-2011, 15:03
Wat mag het doel zijn?

Zomaar een paar kreten:

1 makkelijker te vinden
a. minder herhalingen van dezelfde vragen
b. ......................

2. makkelijker voor de moderatoren
a. minder onnodige discussies
b. hoog waarheidsgehalte
c. betere vragen (completere informatie over gehouden omstandigheden, denk aan kooi / voliere, aan verstrekte voeding, temperatuur enzv.)

3. ervaringen bundelen
a. minder beginnersfouten
b. meer kans op jongen die uitvliegen
c. gezondere vogels
d. ...................

Een grotere kans van slagen van de gekozen hobby betekent meer hobbyisten, met als gevolg meer draagvlak. enzv

word me al iets meer duidelijker zo, ik zou zeggen ga ervoor.( meen ik echt).

laten we hopen dat het beter gaat lopen dan bv. de topic kweekverslagen ( beetje zelfde concept toch? iets plaatsen en waar men dan info kan betrekken en soms inhoudelijk op gereageerd kan/mag worden? ) , wat is het 5.000 leden en 12 kweekverslagen kan wel beter toch? ( het hoeven toch niet altijd hoog staande kweekverslagen te zijn? men kan zeer veel gerichte info uit kweekverslagen halen zonder al te veel te zoeken en...............als het goed is dan staat het kweekverslag voor bewijs dat dit 1 der manieren is hoe men dingen kan aanpakken etc.) , m.a.w. het zal weer van een paar individuen af gaan hangen of "iets" slaagt of niet.

want de bereidwillendheid om bij te dragen is marginaal gebleken in het verleden ,laten we hopen dat dit aanslaat en volop kan gaan bijdragen.

maarja ik blijf erbij er zijn er altijd die willen bedienen en er zijn er altijd die bediend willen worden.
als ik kan zoeken kan een ander dit zeker.

ik zou zeggen ga mij overtuigen van het nut en ik ben de eerste die gaat zeggen dat men het juiste gedaan heeft. ( want als er 1 is die verlost wil zijn van de zoveelste vraagstelling op dit fourm over 1 en hetzelfde onderwerp dan ben ik het wel, ik lees bijna alles op dit forum maar reageer al heel lang niet meer op bepaalde vraagstellingen).

ik nok in deze topic, val in herhaling anders en dat willen we vanaf NU niet meer op dit forum.....toch? ben benieuwd. hahahahahahahaha

mvg

Zwartkopje
07-05-2011, 15:59
ik ben het deels wel eens met de opmerkingen aangaande luiheid. Is natuurlijk het geval maar....heb vanochtend bij een aantal zoekopdrachten eens proef op de som gedaan en dan kom je toch al snel tot de conclusie als je bijvoorbeeld zoekt op 'gezasept' of 'water' dat je dan zo'n 100-200 verschillende onderwerpen door moet nemen. Dat is 'door de bomen het bos lijkt me' . Peer

Juist! Want ook ik heb meermalen gezocht naar zaken die eerder had gelezen en eens terug wilde halen. Veelal bleek ik inderdaad een waslijst aan topics te krijgen die ik door moest worstelen met vaak als resultaat dat ik het niet vond. En dat terwijl ik veel info had (trefwoorden) om te zoeken)

Ik vraag me af wat het nut is van het voorstel. Ik snap het aan de ene kant wel, ik erger me ook wel. Echter denk ik niet dat degene die dergelijke vragen nu stellen dat dan niet meer doen.
Ten tweede, wordt dat deel van het forum dan geen site en daaruit volgend -> die zijn er denk ik redelijk / genoeg.

Bovendien, als ik een vraag stel op een forum krijg ik meerdere antwoorden, dat wil ik graag ook want door de richting van de meeste antwoorden krijg ik een idee wat het juiste is.
Er wordt nl nogal wat aangekletst en nagepapagaaid in de vogelwereld zonder enige vorm van kennis.

Zomaar een overdenking.

Serinus
07-05-2011, 16:21
Hallo,

Zomaar eens wat vragen om degenen die met dit topic bezig zijn eens naar hun mening te vragen én wat misschien degenen die het hier voor het zeggen hebben wat op weg kunnen helpen.
Áls deze uitbreiding op Vogelcafé komt, hoe denken jullie dat deze site er dan het beste uit kan komen zien, waar komt het zwaartepunt?
Blijft het in eerste instantie een "Forum", met enkele "vaste informatie" mogelijkheden?
Of wordt het meer een informatieve, algemene "vogelsite" met daarbij een forum en chat?

Kijk, in potentie zijn hier een fiks aantal mensen actief die met regelmaat, (dagelijks?) de site bezoeken.
Dát is op zich al een mooi resultaat.
Die bezoekersaantallen heeft Vogelcafé te danken aan het feit dat er ook dagelijks "veranderingen" te lezen zijn.
Maar goed, da's het kenmerk van een Forum-site.
De "statische" informatie zal door deze vaste kern van bezoekers niet veel geraadpleegd worden, die zal er meer zijn voor de toevallige passant die een specifieke vraag heeft.
Die toevallige passant weet op dit moment niet goed hoe hij de info te pakken moet krijgen waar hij naar op zoek is.
Daarom "plopt" hij/zij de vraag maar "ergens" op Vogelcafé, in de hoop dat hij per ommegaande een goed antwoord krijgt.
Als hij/zij dit antwoord heeft, bezoekt een groot gedeelte van deze groep Vogelcafé niet meer, of maar eens zo af en toe, voor een nieuwe vraag, zonder ooit écht in gesprek te gaan......

Deze groep zal ook niet snel lid worden van een Vogelvereniging.

Misschien dat een nieuwe opzet van Vogelcafé, met een soort van "voorblad" waar al een groot aantal vaste onderwerpen als informatie te vinden zijn, met daar "áchter" het forum en de chat die we in deze vorm kennen, al een goede selectie kan maken.
Mensen die op zoek zijn naar, bijvoorbeeld een antwoord op hun specifieke vraag, kunnen dit makkelijk opzoeken op dit voorblad.
Raken ze wat méér geďnteresseerd in de materie, dan zou de mogelijkheid kunnen bestaan dat ze eens wat verder op die site gaan kijken en op het Forum en Chat terecht komen.

Daarvoor zouden ze, bijvoorbeeld, dan éérst in moeten loggen.

Voordeel van deze manier én het huidige Vogelcafé, is dat "we" al met een grote groep vaste bezoekers zijn die regelmatig hier te vinden is.
Voor die groep is dat Forum en Chat véél leuker dan die statische pagina.

Goed; het zijn zomaar wat gedachten......

Groeten, Serinus.

Ps; wédden dat WK zijn belofte niet kan houden om niet meer te reageren?
Die vindt dit namelijk een véél te mooi onderwerp....:D

Nóg een keer Ps; en dan is het misschien dan óók een mooie gelegenheid om dit onderwerp eens serieus ten uitvoer te gaan brengen.....
http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=6486

winterkoning
07-05-2011, 16:25
auw

ik bijt nu echt keihard op mijn tong
( maar zwartkopje en U meneertje verwoorden het wel heel erg mooi weer wat ik o.a. denk en probeer te uiten in mijn berichten).
zie ook fluitenkruid maatje staat het in dezelfde lijn der strekking.

wil men dit doorzetten ,helemaal prima ,maar wees heel alert op die items die gaan worden aangesneden en op welke manier dit gaat gebeuren.

verder zeg ik echt niks meer .................... beloofd :help hahahahaha

mvg

ele
07-05-2011, 17:29
Een ledenopschoning is misschien geeneens nodig, de persoonlijke berichtjes van bijv 2008 en 2009 met als strekking: "jippieee ik heb jongen, mijn vogeltjes vliegen, hij poept niet in de poepbak" enzv. zouden misschien in een soort van "vakje" geplaatst kunnen worden wat na 1 a 2 jaar vanzelf van het forum verdwijnt. (handmatig of automatisch)
Of dit technisch mogelijk is weet ik niet, maar lijkt mij een heel mooie oplossing.

Oude niet terugkerende leden zorgen wel voor meer hits bij google en andere zoekmachines verwacht ik zo.

Arjan JL
07-05-2011, 19:07
Hallo,

Zomaar een gedachtengang ,

Is het mischien wat om gewoon achter elke rubriek een lijst met links te plaatsen van sites van de desbetreffende vogel/onderwerp?

scheelt een hoop werk en..... alles wat je heb heb je van anderen!

Gr Arjan.

Josly
08-05-2011, 00:32
hallo,

straks zit ik met personen rond de tafel ( restaurant ) wat betreft deze materie, maar hoe je het ook draait of keerd wanneer je op internet gaat zorg voor een degelijk juridisch draagvlak,

ele
08-05-2011, 00:51
Alles wat ik weet heb ik van anderen geleerd en enkele dingen zelf uitgevonden.
De mensen die beweren niks van een ander te hebben overgenomen / geleerd zouden nu nog holbewoners kunnen zijn.

Wat betreft andere sites denk ik dat een link plaatsen naar hun alleen maar een voordeel voor hun kan zijn daar zij meer bezoekers krijgen.

Hoe vaak word er al niet een link geplaatst van "kijk daar eens, daar staat het allemaal al".

Josly
08-05-2011, 01:07
Alles wat ik weet heb ik van anderen geleerd en enkele dingen zelf uitgevonden.
De mensen die beweren niks van een ander te hebben overgenomen / geleerd zouden nu nog holbewoners kunnen zijn.

Wat betreft andere sites denk ik dat een link plaatsen naar hun alleen maar een voordeel voor hun kan zijn daar zij meer bezoekers krijgen.

Hoe vaak word er al niet een link geplaatst van "kijk daar eens, daar staat het allemaal al".

hallo Moderator Ele,

of moet ik zeggen Eelke,

klopt wat je aanhaalt,
bekijk het huisreglement van de site waar Moderator RobK naar verwijst, daar is een bepaalde zin/informatie die men hier niet terug vind, zeer belangrijk wat betreft auteursrecht,

ele
08-05-2011, 01:15
Doe maar Eelke :o

Deze bedoelt U?
"Je publiceert geen materiaal waarop auteursrechten rusten"

Als er niet bijstaat dat het auteursrechterlijk is beschermd zal dat ook niet van toepassing zijn lijkt mij. (Dit klopt dus niet wettelijk gezien, ben me er in gaan verdiepen en tot de conclusie gekomen dat een citaat of parodie wel mag)

Als het doel is het bekritiseren of bespreken van bepaalde gegevens of plaatjes, dan mag zonder de toestemming van de auteur een deel ervan worden overgenomen. Aangevuld met eigen waarnemingen en ervaringen.
Discuseren is waar een forum voor staat denk ik.
Voor de gevallen waar dat wel van toepassing is zal er zeker om toestemming gevraagd moeten worden.
Voor enige bijstand / advies, mocht u die aan willen bieden, sta ik zeker open. (ook van anderen hoor)

ele
15-05-2011, 23:29
hallo,

straks zit ik met personen rond de tafel ( restaurant ) wat betreft deze materie, maar hoe je het ook draait of keerd wanneer je op internet gaat zorg voor een degelijk juridisch draagvlak,

Heeft u naar aanleiding van dat gesprek ook nog tips die van toepassing zouden kunnen zijn op dit forum?

ele
16-05-2011, 11:24
Het topic over mijten heb ik laten kleven (staat dus altijd bovenaan) onder de kop "overige ziektes".
Misschien is dat ook al genoeg om een vragensteller daarin te laten reageren en niet telkens een nieuw topic daarover te laten starten.

Ton Koek
16-05-2011, 11:36
Kun jij (of Peter) ook zoektermen toevoegen aan dat bericht?

Ik zou er zoveel mogelijk inzetten, beestjes, luis, luizen, mijt, mijten, bloedluis, diertjes, luisbestrijding, etc. Voor de zekerheid ook maar meiten... :)
Mogelijk vergemakkelijkt dat ook het zoeken.

ele
16-05-2011, 12:00
Ja dat is mogelijk en reeds gedaan. ;)

Dankje Ton.

gerard 6
16-05-2011, 14:14
Ja het werkt het staat direct bovenaan. Ik vind dat wel een mooi systeem.
Het vergemakkelijkt het zoeken voor de nieuwkomers. Nu moeten ze ook nog leren de zoekfunctie te gebruiken:D .

Serinus
16-05-2011, 15:53
Hallo,

Als ik eerlijk mijn mening mag geven, denk ik dat deze methode niet gaat werken Ele.......
Ik heb gekeken bij Overige Ziektes, je maakt inderdaad een "sticky", vervolgens som je daar een aantal "weetjes" op over bloedmijten.
Maar als ik écht iets wil weten over bloedmijten kom ik met die opsomming niet veel verder.
Dan zou ik verder doorgelinkt moeten worden naar de betreffende middelen, bijvoorbeeld.
De verdere opmerkingen/aanvullingen van de andere leden op die lijst van jou, maakt het dan verder "één van de vele" threads over dit onderwerp.
Zodoende schiet het zijn doel voorbij en geeft het geen meerwaarde op Vogelcafé, is mijn mening.

Aan een goed onderbouwd verhaal over eender welk onderwerp, gaat veel tijd aan vooraf.
Dat kost een hoop moeite en kennis van de betreffende materie.
Dan moet het nog in een voor iedereen te begrijpen verhaal gegoten worden.
Pas dán geeft het een meerwaarde aan deze site, eerder niet.

Maar goed; da's mijn mening......
Maar ik wilde dit tóch graag even in goede verstandhouding melden.

Groeten, Serinus.

ele
16-05-2011, 18:44
Ieders mening word gewaardeerd. (bijna :D )\
Jouw idee wat betreft siteopbouw vond ik een hele goeie, maar is een hele klus verwacht ik.

De mogelijkheid om het zo te doen bestaat op dit moment, het is inderdaad een hele klus om bijv. per middel te beschrijven hoe, wat en waar.

Mijn persoonlijke beeld ervan:
Op dit moment is het een soort verzamelplaats van middeltjes en symptomen, maar zou toch kunnen worden gezien als een soort van basis van waaruit bepaalde gerichte vragen kunnen worden gesteld of bepaalde ervaringen kunnen worden besproken.
Het statisch maken dmv. geheel uitgewerkte onderwerpen zal het forum niet ten goede komen verwacht ik.

Het forum moet bijv. het "Onze Vogels" ook niet overbodig gaan maken.
Misschien dat de bond er nog ook een mening over heeft?

De zoekknop mag misschien wat groter, zeg maar in "WK-stijl":cool: .