Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hennep stro?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Hennep stro?

    Hallo ik ben benieuwd wat jullie als bodembedekking in het binnenhok van de voliere gebruiken. Ik gebruik nu houtsnippers. Nu was ik laatst bij het tuincentrum en zag ik een zak Hennepstro. Veel goedkoper dan houtsnippers, maar bedoeld voor paarden....

    Nu weet ik vogels zijn geen paarden, maar is er misschien iemand die weet of ik Hennepstro kan gebruiken in de voliere. Of kan het dan zo zijn dat mijn vogels "de hele dag vrolijk zijn"

    Groetjes Helena
    Voel je vogelvrij...

  • #2
    Goedkoop is duurkoop.

    Je ruimte gaat muf ruiken en het stuift als de ziekte als je vogels rondvliegen.

    Wat je ook zelf aangaf, het is voor paarden stallen.

    Beukensnippers zijn toch beter.

    Dit hennephaaksel komt van de vlas of zaad hennepplanten en daar word je niet stoned van
    Groeten Michael

    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

    Opmerking


    • #3
      Bij mij is het gewoon een betonnen vloer met in het hoekje een beetje schaafsel voor de kwartels. Vogels zitten toch niet veel op de grond dus waar moet je dan onnodige kosten doen aan bodembedekking...
      zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey rahoens
        Bij mij is het gewoon een betonnen vloer met in het hoekje een beetje schaafsel voor de kwartels. Vogels zitten toch niet veel op de grond dus waar moet je dan onnodige kosten doen aan bodembedekking...
        dan heb jij aparte vogels die van mij zijn met regelmaat op de grond te vinden dan is het wel zo mooi voor de vogels dat ze niet op een koude kale bodem kunnen lopen huppelen

        Opmerking


        • #5
          Mijn vogels zitten ook heel veel op de grond..
          En Jeffrey, ik geloof dat jij ook diamantduifjes hebt nietwaar? Dat zijn echte grondscharrelaars, dus ik denk je dat je wel degelijk geld in de bodembedekking moet steken..

          Enne, een betonnen vloer kaal voor vogels is absoluut niet goed, dit vind ik inderdaad niet echt oog hebben voor vogelwelzijn..

          Opmerking


          • #6
            Beukensnippers bevallen mij ook het best. Gewoon een dikke laag die je regelmatig even omharkt, gaat erg lang mee als het maar goed droog blijft.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              die heb ik er ook in en als het niet meer mooi is dus vies dan alles er uit en nieuwe er in zo duur is het niet

              Opmerking


              • #8
                Ik heb geen duifjes, wel parkieten, kun je dan ook zeggen waarom een betonnen vloer dan zo slecht is? Ik kijk niet naar het geld maar waarom geld weggooien?
                zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                Opmerking


                • #9
                  denk nu eens na waar lopen de vogels liever op een koude beton vloer of een vloer die bedekt is met een laag beuken snippers of een laag vogel zand

                  Opmerking


                  • #10
                    sorry maar zand is even koud als beton, mijn vogels lopen zelden op het beton
                    zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                    Opmerking


                    • #11
                      Zand is nog steeds de beste en goedkoopste en de natuurlijkste bodembedekking.
                      En alle vogels scharrelen graag over de grond om wat te eten te zoeken ,of grit en dergelijke.
                      Wat voor zand maakt helemaal niks uit.
                      Is de laag dik genoeg en wordt er wat zaad gemorst ,en wat vochtig heb je metteen kiemzaad wat ze heerlijk vinden.

                      Opmerking


                      • #12
                        Ach wat voor zand maakt ook eigenlijk niet uit.
                        Toch heb ik een voorkeur voor volierezand met schelpjes en een heerlijke anijsgeur. Dat laatste natuurlijk voor de vogelverzorger.
                        Zand van de bouwmarkt bevalt me niet echt. Dat zand is altijd vochtig.
                        Voor het nachthok kan ik eenieder beukensnippers aanbevelen.
                        Neemt goed op.
                        Vr.groeten van
                        Antoni





                        homepage:
                        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                        Opmerking


                        • #13
                          De vraag ging over hennepstro.

                          Ik ken verschillende mensen die het gebruiken, ook "grotere kwekers".
                          Het stuift niet en neemt goed vocht op, de vogels gebruiken het zelfs voor hun nestbouw.
                          Ook ik heb het een poosje gebruikt in mijn broedkooien en ben ermee gestopt omdat ik een krantje met daarop wat zand en grit gemakkelijker verschonen vind.

                          Opmerking


                          • #14
                            Groet Ton,
                            www.allevogels.nl

                            Opmerking


                            • #15
                              Ook ik had hemparade en dat is gemaakt van vezelhennep.
                              Het word zelfs geadviseerd voor paarden met luchtwegproblemen.
                              Graankorrel.nl - Honden Katten Pluimvee Vogels Duiven Ezels Herkauwers Knaagdieren Loopvogels Paarden Rundvee Sierhoenders Varkens Vissen Watervogels Wintervoer Meststoffen Gewasbeschermingsmiddelen Strooisels Strooizout Tuin Ongediertebestrijding Alpaca voer Knaagdierverblijven Impressie Winkel Reptielen Vogelvoederhuisjes Consumptie Aardappelen zen-cart.com, ecommerce, open source, shop, online shopping

                              Opmerking

                              Working...
                              X