Mededeling

Collapse
No announcement yet.

rode vogels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • rode vogels

    Hallo,

    ik ben begonnen met rode kanaries, schimmel en intensief. Nu heb ik enkele nesten gehad maar de jongen zijn meer zalmrose. Ik geef ze roodeivoer en ook hun water is rood dmv kleurpoeder. Is dit normaal of doe ik iets simpels verkeerd? Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen

    MvG
    Pascal

  • #2
    Wat gebruik je?

    Wat voor roodstof gebruik je?, hoeveel geef je? doe je het ook door het eivoer? Geef dit even door. Ik heb zelf 22 jaar rode kanaries gekweekt dus heb er wel enige expertise in en wil je wel helpen.
    groeten Guus

    Opmerking


    • #3
      Hallo,
      ik gebruik intensiefrood poeder van quiko, gehaald bij geldhof in waalwijk. verder geef ik eivoer voor rode vogels van cede en ik maak dit extra aan met deze kleurstof

      gr
      Pascal

      Opmerking


      • #4
        Nadat

        Na de jeugdrui zullen deze vogels wel rood genoeg zijn hoor. Jeugdkleed is nu eenmaal minder diep van kleur.

        Groet,

        Rob.

        Opmerking


        • #5
          mooi

          okee, dus als ik het goed begrijp gaan ze nog ruien binnenkort en dan worden ze wel echt rood?
          gr
          Pascal

          Opmerking


          • #6
            Je hebt met meer zaken te maken om goede rode kanaries te kweken.

            Erg belangrijk is het om kanaries te kopen die van nature al goed rood zijn. Daarna komt het "verven" van de vogels

            Je moet al voor de kweek begint beginnen met kleurstof zoals je dat nu ongeveer doet, hierdoor krijgen ze het al in het ei mee.

            Ook is het zaak dat je altijd precies hetzelfde doet qua hoeveelheden kleurstof anders krijgen je vogels "vlekken"

            Zoals RobK al aangeeft, gewoon geduld hebben en je ding blijven doen.

            Wat betreft het zalmrose zijn, schimmels ogen als ze jong zijn ook zalmrose en ook roodivoor ziet er zo uit. Het lijkt me geen grote kans maar als jou rode man split is voor Ivoor kan je daar roodivoor poppen uit kweken.

            Zelf heb ik ook een combinatie roodivoor x rood en de jongen hebben 3 verschillende kleuren in het nest.



            Het jong rechtsboven is een rode die goed op kleur is, het jong linksboven is een roodivoor en het jong onderin is ook erg zalmrose geworden dus dat is afwachten wat dat wordt.

            Dit is het jong linksboven, rood ivoor en een dag of 30 oud.



            Als je echt goede rode kanaries wilt zien moet je even hier kijken. Deze man is op dit moment de beste kweker van rode lipochroom kanaries in de wereld.

            http://wiggel.skyrock.com/

            Opmerking


            • #7
              dank

              dank voor dit uitgebeide antwoord, mijn jongen zijn dezelfde kleur zoals de onderste vogel in het nest vandaar. ben heel benieuwd hoe het zal worden, zal vanavond een foto erbij plaatsen

              mvg
              Pascal

              Opmerking


              • #8
                doorkleuring van de pennen

                Een indicatie om te bepalen of je goed zit met je kleur is om eens te kijken naar de doorkleuring van de vleugel en staartpennen. Zijn de pennen goed rood doorgekleurd dan hoef je je geen zorgen te maken. Blijf wel dezelfde hoeveelheid kleurstof geven anders kunnen de vogels inderdaad vlekkerig worden. Schrik ook niet als de vogels in de maanden augustus en september nog wat doorslaan ( een wat paarsrode gloed op de korte veervelden rond de kop ) dit loopt terug naarmate de vogels ouder worden.

                Oh ja en Andre is inderdaad een van de beste roodkwekers van het moment als je specifieke vragen hebt zal hij ze via zijn site zeker beantwoorden.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door kohaku2009
                  Hallo,
                  ik gebruik intensiefrood poeder van quiko, gehaald bij geldhof in waalwijk. verder geef ik eivoer voor rode vogels van cede en ik maak dit extra aan met deze kleurstof

                  gr
                  Hallo Kohaku,

                  je geeft aan dat je het in het eivoer doet. Je moet er wel op letten dat het goed gegeten wordt.
                  Je kan het lekkerder maken door het aanmaken met eieren je zal zien dat de vogels hier gek op zijn. ook nu je de eivoer voor rode vogels aanvult met de kleurstof let erop dat je dan wel de juiste verhouding geeft. veel mensen geven eivoer voor gele kanarie's en mengen het zelf aan met de door hun gekozen verhoudingen. dan weet je of je precies genoeg geeft of niet.
                  succes!

                  gr. Ben
                  Groeten, Ben

                  Opmerking


                  • #10
                    Hoi Ben,

                    Als je eivoer aanmaakt met eieren. Gebruik je dan het volledige ei? Dus eigeel en wit?

                    Groetjes Inge

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door GuusenKarin
                      Oh ja en Andre is inderdaad een van de beste roodkwekers van het moment als je specifieke vragen hebt zal hij ze via zijn site zeker beantwoorden.
                      Bovenstaande foto's zijn jongen uit een man van Andre. Hij is niet te beroerd inderdaad om je van goed advies te voorzien, al heeft hij het nu wel erg druk waarschijnlijk met de kweek.
                      http://wiggel.skyrock.com/

                      Opmerking


                      • #12
                        okee, ben benieuwd. bij het toevoegen van een ei in kant en klaar eivoer zoals vermeldt , is dat dan het gehele ei toevoegen of alleen het wit?
                        Pascal

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door kohaku2009
                          okee, ben benieuwd. bij het toevoegen van een ei in kant en klaar eivoer zoals vermeldt , is dat dan het gehele ei toevoegen of alleen het wit?
                          Ik heb het eerder gegeven met een heel ei. eerst goed koken dan het eiwit en geel incl. de schil door het eivoer mengen. let wel erop dat je hiermee dus wel het kleurvoer verhouding anders is en je dus ook door de kleurvoer in de juiste verhouding toevoegt.

                          Ik ben trouwens benieuwd of meer mensen dit nu ook door het eivoer mengen? en naar hun ervaring.

                          gr. Ben
                          Groeten, Ben

                          Opmerking

                          Working...
                          X