Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tweede ei op vierde dag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Tweede ei op vierde dag

    Hoi,

    14 april heeft onderstaande kanarie haar eerste ei gelegd, vandaag 17 april haar tweede, gaat dit complicaties geven?

    Groet Dree



  • #2
    gewoon afwachten. Ze zal er wel een rden voor hebben. Er zijn geen eitjes uitgehaald door andere vogels? Is ook wel moeilijk zoeken in de achtertuin natuurlijk

    Opmerking


    • #3
      Onder haar is het grit en kiezel station... effe kijke...

      Verrek, ik vind er een heel kanarie-ei, ik heb het maar onder haar kont geduwd, ze ging niet eens van haar nest, misschien heeft ze het daar per ongeluk gelegd, dan ben ik nog maar 1 dag kwijt, dat klinkt al minder dramatisch

      Doeg Dree

      Opmerking


      • #4
        Hoi,

        Vanmorgen vind ik weer een ei op de grond, zelfde ritueel, ik duw het ei onder haar kont, ze heeft er nu vier.
        Ik weet natuurlijk niet 100% zeker of het haar eieren zijn.... het wordt een interessant nestje..

        Groet Dree

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door dree
          Hoi,

          Vanmorgen vind ik weer een ei op de grond, zelfde ritueel, ik duw het ei onder haar kont, ze heeft er nu vier.
          Ik weet natuurlijk niet 100% zeker of het haar eieren zijn.... het wordt een interessant nestje..

          Groet Dree
          Spannend hoor, wacht de verasseing maar geduldig af.
          Groetjes Esther

          Opmerking


          • #6
            Er zijn kanariepoppen die voelen of een ei niet bevrucht is. Dan broeden ze er ook niet meer op. Had verleden jaar ook een pop die steeds zelfde ei op de rand van haar nest legde.

            Opmerking


            • #7
              1 ei is kapotgegaan in het nest, die zat ze op te eten, ik weet niet of ze het zelf kapot maakte, als ze dat wel deed is dat dus een hint met een koevoet.

              Dree

              Opmerking


              • #8
                Hallo Jotto:

                >>Er zijn kanariepoppen die voelen of een ei niet bevrucht is.>>

                Ja, ja, en mijn oud tante was markiezin.
                Van Carabas.
                Ook de Fabeltjeskrant wordt sinds jaren niet meer uitgegeven .

                Maar er zijn dus mensen die anno 2011 nog in sprookjes of fabeltjes geloven.

                Wessel van der Veen.

                Opmerking


                • #9
                  Nou Dree, als ik dit eens terug lees dan denk ik dat jij ook gewoon 1 hebt die de boel loopt (of vliegt) te verstieren.
                  FF op een rijtje:

                  * 14 april de eerste, 17 de 2e (?)
                  * In het grit en kiezel station (eronder) ligt een ei
                  * Dag later zelfde
                  * ei kapot.

                  Of ze zijn van een ander of er zit er 1 te klooien. Deze eieren heeft die pop niet daar gelegd.

                  Opmerking


                  • #10

                    Opmerking

                    Working...
                    X