Mededeling

Collapse
No announcement yet.

schouwen kwartelei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • schouwen kwartelei

    Hallo,
    ik heb vorige week eitjes in de broedmachine gelegd en heb gisteravond de eitjes geschouwd ik kon een beetje de luchtkamer ontdekken maar betekend dit ook gelijk een bevrucht ei? welke lamp gebruiken jullie? ik heb een kleine ledlamp zaklantaarn geeft dat wel voldoende licht om te schouwen?

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door wilmer
    Hallo,
    ik heb vorige week eitjes in de broedmachine gelegd en heb gisteravond de eitjes geschouwd ik kon een beetje de luchtkamer ontdekken maar betekend dit ook gelijk een bevrucht ei? welke lamp gebruiken jullie? ik heb een kleine ledlamp zaklantaarn geeft dat wel voldoende licht om te schouwen?
    Ik heb ook zo'n lampje gebruikt en dat lukte goed. Het werkt beter als je het op de punt zet heb ik gemerkt, dan schijnt het door het hele ei.
    het is bevrucht al je in het midden ergens een donkere vlek ziet. Hoe verder tijdens het broedproces, des te groter moet dat zijn.
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

    Opmerking


    • #3
      ik heb gister in het donker gekeken en met tape om het lampje zodat het licht niet langs het ei kon. toen zag ik bewegingen in de eitjes was echt gaaf om te zien. nu afwachten tot dinsdag 26 april

      Opmerking


      • #4
        Wow! wat leuk zeg!
        'Vliegde ik?'
        -'Nee, je valde.'

        Opmerking


        • #5
          Er zijn een paar dagen geleden drie jonge kwartels uit het ei gekomen helaas is de moeder na het leggen van het 6e eitje overleden.(dat is al wel weer even geleden)
          Ik kon niet ontdekken waaraan.
          de 3 jonge kwartels eten en drinken goed maar moet ik ze ook
          al grit geven??? of is sivo start genoeg?
          hier is nog een filmpje van het uit komen:http://www.youtube.com/watch?v=uawj2PKHONA

          Opmerking


          • #6
            niemand die weet wanneer je jonge kwartels grit moet geven? ik kan het op internet nergens vinden. of is grit helemaal niet nodig bij sivostart

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door wilmer
              niemand die weet wanneer je jonge kwartels grit moet geven? ik kan het op internet nergens vinden. of is grit helemaal niet nodig bij sivostart
              antwoord heb ik je al gegeven op de andere topic

              Opmerking

              Working...
              X