PDA

Bekijk Volledige Versie : Diefstal!

toontje
17-04-2011, 12:38
Diefstal baardmannetjes
Vannacht gestolen 4 koppels baardmannetjes en 3 jongen (panurus biarmicus )
Alle eigen kweek geringd 8297
bijzonder kenmerk 1 man met witte stuit
graag contact opnemen
als deze baardmannen worden aangeboden
HOGE BELONING
Ton Albers
Heuvelstraat 29
6604 AG
Wijchen
Tel. 0246417744

Bentley
17-04-2011, 12:54
Hoop dat je snel iets hoort, krijg altijd een heel naar gevoel als je weer leest dat er vogels gestolen zijn.
Sterkte

blijader
17-04-2011, 14:08
sterkte ik vind je moet met je fikke van andermans dingen afblijven

Chardonnert.BE
17-04-2011, 19:14
hand houwen van de dief !

RobK
18-04-2011, 14:36
DIEFSTAL SCHAMALIJSTERS

Wees alert, en beveilig uw vogelverblijven goed.

Bij een kweker in Staphorst zijn 5 mooie schamalijsters gestolen. De liefhebber wil dat veel mensen dit weten , misschien komen ze in de handel terecht.
Het gaat om de volgende vogels (Schamalijsters, allen geringd)
man , 2008 kweeknr. M784 ringnummer 12 . lange staart.
man , 2009 M784 25.
pop , 2009 M784 2
pop , 2009 M784 16
pop , 2010 M784 19.

U kunt bellen naar de kweker, nummer 06-19666606.

Groet,

Rob.

petergr
18-04-2011, 22:00
Meestal gaan deze vogels volgens mij op export

natuurkweker
19-04-2011, 09:34
heb er geen woorden voor diep triest ander mans hobby zo in de puin te laten draaien .
pfffffffffffffff erg hoor diep triest

magic_ace
19-04-2011, 12:48
Diep triest inderdaad ze moeten is leren van andermans spullen afblijven:mad:

Heb dit een keer meegemaakt bij me opa ze voiliere.
zaten verschillende prijsvogels in alle 20 vogeltjes weg waaronder 6 prijsvogels.
me opa was er kapot van.
Ik wens de gedupeerde ook sterkte hopelijk komen ze alsnog terecht.

RonWiel
19-04-2011, 13:14
heb al een keer commentaar gehad op wat ik zei dat ze met zulke figuren moesten doen.........dussss ik zeg het nu even anders....

we moeten ons eens gaan bedenken van hoe het allemaal komt en eens bijvoorbeeld niet gaan zitten neuzelen over privacy wet etc etc.....

wie niets te verbergen heeft kan daar niet op tegen zijn maar we maken zelf de regels met zijn allen waardoor het nog steeds kan en aantrekkelijk is blijkbaar.

Laten we wel wezen.......vind dit heeel erg!!! en weet wat het is, bij mij zijn ze zelfs wel eens binnen geweest dan weet je wel hoe het voelt!!

de gedupeerden....sterkte ermee!!

Serinus
19-04-2011, 17:30
Hallo,

Inderdaad, weten "we" allemaal wel wat "ze" met dat schorremorrie zouden moeten doen.
En, inderdaad, het is een zr trieste gebeurtenis als zoiets je overkomt.
En dan maakt het niks uit over wt soort vogels het gaat.
Er zijn hier al weer heel wat topics gevuld over dit onderwerp.
Ook n verschijnen weer de berichten; in de trant van;
we moeten ons eens gaan bedenken van hoe het allemaal komt en eens bijvoorbeeld niet gaan zitten neuzelen over privacy wet etc etc.....
Begrijp me goed, ik snap de frustratie die achter zo'n berichtje zit, maar wt voor concreets is er de afgelopen jaren uit dit soort berichten gekomen?
Wie gaat deze kar trekken?

Er is in het verleden al wat over geschreven, kijk er dit topic eens even op na, a.u.b.; http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=2446

Gelukkig is de NBvV daar nu goed mee bezig; http://www.nbvv.nl/nieuws/diefstal.asp
Ook de ANBvV schenkt hier aandacht aan, met name Bart Braam doet hier goed werk in, heb ik begrepen.

Triest is het dan dat ik van hl dichtbij heb meegemaakt, dat je als slachtoffer van vogeldiefstal niet serieus wordt genomen door de politie.
In het kort; er worden vogels gestolen bij een liefhebber, die herkent enkele dagen later zijn eigen vogels bij een handelaar, de politie komt erbij en daar wordt naam en verdere gegevens van degene die de vogels aan de handelaar heeft verkocht aan doorgegeven, de politie doet hier vervolgens niets, 0, nada, noppes mee........

Ik denk dat een lobby naar de politiek vanuit de "belangenorganisaties" een goed begin zou zijn om eens serieus werk te gaan maken van dit soort ongein.
"Aanpakken dat tuig".
Dus, wie wil daar de kar in gaan trekken en komt eens met wat concrete voorstellen?
Ik denk dat onze "belangenorganisaties" niet zonder de steun en support van hun achterban kunnen.
Goede, concrete voorstellen zijn dan ook welkom, vermoed ik dan zo maar.

Dus; wie zet hier de eerste stap?
En dan niet met voorstellen als "de handen afkappen", "naar Siberi verbannen", of andere stoere praat.
Maar chte voorstellen en dan ook bereid zijn om die te toe te lichten en eventueel te verdedigen?
Ik ben benieuwd.......

Groeten, Serinus.

Bentley
19-04-2011, 17:38
wat doen jullie om de vogels te beschermen, hebben jullie sloten op de kooien, alarm, enz.
Worden de kooien in z'n geheel meegenomen, of worden de vogels uitgevangen?
Het is natuurlijk moeilijk voor wie dan ook om zomaar de kar te gaan trekken, waar begin je met zoiets?

Ik weet dat als de vogels eenmaal doorverkocht zijn ( dit is zo voor alle gestolen goed) dat degene die ze gekocht heeft van de steler of heler niet verplicht is om afstand te doen, hij is namelijk, hoe raar het ook klinkt eigenaar geworden. Je kan dus in dit rare land, je eigen spullen terug kopen, maar niet zomaar meenemen. Je zou dan je schade moeten verhalen op de heler.

peerpm
19-04-2011, 19:57
Goed verhaal Serinus, en ook ik kan de kar niet trekken. :huh
Het is wat je zegt... de lobby is een van de belangrijkste zaken in deze maar er is er denk ik nog 1 namelijk goede juridische ondersteuning.

Stel er zou een fonds zijn dat een goede advocaat zou betalen zodat een ieder die in aanraking komt met zo'n voorval juridische ondersteuning zou krijgen. Door er een advocaat op te zetten, die altijd deze gevallen begeleidt kan er druk worden gezet op de politie, kunnen eventuele veroorzakers op andere wijze juridisch aangepakt worden en op termijn......

Zo'n fonds kan natuurlijk, via de bond 'vrij makkelijk' opgezet worden. Op het bestelformulier een regel met 'vrijwillige bijdrage 2,00 voor diefstalfonds' en ik denk dat groot deel van de leden hier aan meedoet.
Op beurzen - fora en dergelijk kan natuurlijk hier ook aan gewerkt worden. Vanuit dit fonds kan dan ook de 'professionele' lobby ondersteund worden.
Enkel door een groot platform te creeeren kan dit soort zaken opgelost worden lijkt me, althans er een start mee gemaakt worden.

Peer

casehulsebosch
19-04-2011, 21:58
Ja, dan moet ik nog even mij eit kwijt.
Voorbij zijn de dagen dat ik op EEN dag dertien individuele mensen arresteerde voor winkeldiefstal. Daar is nu geen tijd meer voor, ligt niet onder de prioriteiten en al dat ge o. h.
Als ik dan lees en hoor van oud collega's waar nu de prioriteiten liggen dan zie en lees ik dat de wereld lekker aan het verloederen is.
De klok terug draaien zal niet lukken. Dus maar hopen dat het gezegde "What goes around, comes around" nog eens uitkomt.

In ieder geval sterkte met het verlies van de vogels.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

jeffrey rahoens
19-04-2011, 22:03
spijdig dat zulke dingen gebeuren maar daar kan je helemaal niets aan doen, je kan geen alarm met camera's installeren aan je volire,he!

Animal
19-04-2011, 22:45
spijdig dat zulke dingen gebeuren maar daar kan je helemaal niets aan doen, je kan geen alarm met camera's installeren aan je volire,he!

Dat kan best hoor ,,is helemaal afhankelijk hoeveel geld je ter beschikking hebt.

RonWiel
20-04-2011, 07:43
de frustratie van regels en betutteling die is er wel Serinus dat klopt.

Maar dit zijn eindeloze discussies waar ook ik niets aan kan veranderen. De optie van Peer 2 euro met zijn allen als bijdrage vind ik niet zo'n gekke moet ik zeggen.

Wat ik bedoel te zeggen is dat er dus vaak door de regeltjes die we verzinnen het niet zo simpel is dat soort gasten aan te pakken. De wet op de privacy is zo'n prachtig voorbeeld......iedereen heeft het wel meegekregen dat de politie de toets van wapen bezit van die knaap in Alphen niet goed kon doen en het rapport miste dat er psychisch al het nodige niet in orde was.
Dan kon men niet linken met elkaar door deze wet......en dan zat er nog zo'n druif die de politie de schuld gaf dat hun hun werk niet goed gedaan hadden..........

goed, we dwalen af, volgens moeten eerst regels en wetten van hogerhand worden verandert wil er uberhaupt wat veranderen aan de mentaliteit van de mensen hier.

Serinus
20-04-2011, 09:04
Hallo,

Inderdaad is het idee van peerpm zo gek nog niet, denk ik.
Daar zullen best ook wel wat haken en ogen aan zitten.
Maar het is een idee wat ik, in deze discussie, tot nu toe nog niet ben tegen gekomen.
Als ik dan even een snel rekensommetje maak, dan moet daar op jaarbasis toch wel een 60.000 tot 70.000 euro, effectief, aan te besteden zijn in die opzet.
Grter nog, lijkt me, is het signaal wat onze vertegenwoordigers met zo'n idee aan de politiek kunnen afgeven!
"Kijk; wij zijn het zat en we willen als belangenvereniging daar k ons steentje aan bijdragen"......
ls we tenminste ook iets willen den........

Ik denk inderdaad k dat het een kwestie is van prioriteiten stellen, en dan moet het vanuit "de politiek" z geregeld gaan worden dat "we" met onze vogeltjes wat hoger op die ladder komen staan.
Zonder daarin dan in door te slaan, want hoe sneu het voor de betrokkenen ook is; er zijn nog geneg ergere dingen te verzinnen.

En natuurlijk kan iedereen zlf thuis al beveiligingsmaatregelen nemen, dt spreekt voor zich.
Degene die denken dat zijn vogels niet te beveiligen zijn, loopt behoorlijk achter de feiten aan.
Aan de andere kant; als "ze" pers jou vogels willen hebben (of enig ander item) dan halen "ze" die cht wel bij je vandaan; "goedschiks of kwaadschiks".
Dus, maak daar dan ook een overweging in.

Ik blijf benieuwd naar verdere reacties.

Groeten, Serinus.

Ps; en dan vergeet ik nog n ding in deze discussie te melden, waar dan graag ook maar even over nagedacht kan worden.
Alleen door "samen" op te trekken tegen dit soort gespuis kan daar iets aan gedaan worden.
Dat; "samen" kan alleen maar gebeuren door collectief op te treden, het liefst vanuit een gezamelijke actie van de overkoepelende organisaties.
Het beste zou iedereen die hier nu zijn mening kenbaar maakt en (nog) geen lid is van n van de bonden dan ook meteen kenbaar kunnen maken dat hij zich daarbij aan wil sluiten........

winterkoning
20-04-2011, 09:27
nou nou
je ben wel bezig op het collectieve en sociale vlak de laatste tijd serinus.
het word tijd dat je plaats gaat nemen in het nbvv bestuur ( bv.) ,misschien dat er dan wel "dingen" van de grond komen?

en voor de rest............................:hmmmm

mvg

Serinus
20-04-2011, 09:46
Hallo,

WK;
nou nou, je ben wel bezig op het collectieve en sociale vlak de laatste tijd serinus.
het word tijd dat je plaats gaat nemen in het nbvv bestuur ( bv.) ,misschien dat er dan wel "dingen" van de grond komen?

Nou, ik denk dat dt wel meevalt, WK.
Maar, wat is inhoudelijk je mening, hoe is het idee van peerpm dan anders/beter vorm te geven?
Want met :hmmmm kun je alle kanten op........

Groeten, Serinus.

winterkoning
20-04-2011, 10:02
Hallo,

WK;

Nou, ik denk dat dt wel meevalt, WK.
Maar, wat is inhoudelijk je mening, hoe is het idee van peerpm dan anders/beter vorm te geven?
Want met :hmmmm kun je alle kanten op........

Groeten, Serinus.

:hmmmm betekend niks meer of minder dat ik gewekt ben in het mogelijk interessante van dit verhaal en dat ik erover na denkt.

want ik zie wel weer wat "beren op de weg", Nederlanders en geld betalen ?

wat doe ik met de diefstal verzekering waarvoor ik al betaal?
gaat dat op te zetten fonds ook "uitkeren" bij diefstal? ( dan gaat niemand daaraan meewerken want wie gaat wie en wat controleren? welke voorwaardes? zeer fraude gevoelig dus ,want ja er zijn er altijd weer die er misbruik van maken, dus ik zou dan al niet meer meewerken hieraan, ik vertrouw niemand met dit soort dingen.)

etc.

over "het signaal"

tja ik denk dan laat de leden een petitie/handtekeningen actie tekenen waarin staat dat men het zat is (diefstal) etc. ( sluit een uitneem formulier bij in de O.V bv en laat de leden dit ondergetekend terug sturen naar de bond. maarja dat kost geld en daar gaat de bond(en) denk ik niet aan beginnen, maar heb je wel gelijk een 20.000 /30.000 hantekeningen ,ja ik schat zo maar "iets"want niet ieder lid zal zo'n formulier in gaan vullen )

dan laat je ook je mening horen ( als collectief) en kan je dat als "signaal" overhandigen.......................maar aan wie gaat men dit overhandigen, wie op deze aardbol is nu begaan met het leed wat voortkomt uit diefstal van vogels? en dan bedoel ik wie gaat er dan daadwerkelijk "iets"veranderen daarin? wie gaat het de hoogste prioriteit geven?

ik denk dat dit niet gaat lukken, de diefstallen kan je niet voorkomen, als ze pers willen dan komen ze . het enigste wat men kan doen is aan de voorwaardes gaan voldoen om de verzekering te doen laten uitkeren ( en dat is al een hele job denk ik, en met dank aan diegene die foutief/frauduleus geclaimt hebben in het verleden,daarvoor moeten de echte slachtoffers nu boeten ).

en verder moet ik nog steeds :hmmmm hierover, word wellicht vervolgd. ( of niet )

mvg

ps: men kan ook via het internet "iets"van een ondertekenings actie beginnen natuurlijk maar dan bereik je misschien niet alle leden van de bonden ( maargoed wellicht naast het "echte formulier" doen? m.a.w. alles uit de kast trekkende ).
kan je dit ( link naar petitie) op vele fora plaatsen (bv. vogelcafe) en er zullen er wel "handtekeningen"opgehaald gaan worden ,maarja.......................

Animal
20-04-2011, 10:27
Zolang er mensen zijn die bereid zijn gestolen vogels of wat dan ook ,te kopen is er helemaal niks aan diefstal te doen !
Daar helpt geen enkele vereniging aan.
Hier wordt nu gedaan of vogel diefstal bijzonder erg is ,,maar iedere diefstal is voor het slachtoffer erg.

winterkoning
20-04-2011, 10:30
Hier wordt nu gedaan of vogel diefstal bijzonder erg is ,.

en dat is het ook.

,maar iedere diefstal is voor het slachtoffer erg.

en dat is het ook maar........................."we"zitten nu eenmaal op een vogelforum en praten we dus over dingen die in dat "straatje" passen ( want een ander zal het geen ene reet kunnen schelen hoeveel vogels er gestolen worden) , lijkt me niet meer dan logisch en logisch gevolg van de samenleving heden ten dage.

Zolang er mensen zijn die bereid zijn gestolen vogels of wat dan ook ,te kopen is er helemaal niks aan diefstal te doen !
.

wel eens over nagedacht dat er ook mensen zijn die onbewust hieraan mee werken ? vogel word gestolen en als die dan al een ring omheeft en is een soort waar geen ring om hoef dan word deze eraf geknipt ( weg evt. bewijs).

.

daar helpt geen vereniging aan? tuurlijk wel....................het simpelste begin is verplicht ringen van alle vogels, dan heb je i.i.g "stokken om mee te slaan", als het gaat om diefstal, illegale import. wildvang vogels etc etc.
maar ik blijf het niet zeggen hoor.......

en ja ook verplicht ringen is niet 100 % dicht, want zolang men in het buitenland niet dezelfde mening is toe bedaan ( verplicht ringen alle vogels) is het vechten tegen de bierkaai want dan worden ze gewoon nog meer dan nu al het geval vaak is naar het buitenland gesluist. ( en daarom is de transporteer regeling wel belangrijk ,alleen...................heeft weer niet de hoogste prioriteit bij de douane en geef ze eens ongelijk).

etc etc etc etc

maarre moet jij niet op jeffrey reageren?

zo en met deze woorden is er helaas weer een einde gekomen voor mij met deze topic , een topic die in potentie erg leuk was om te volgen maar ook nu weer werd er al snel over en weer gekibbelt.

mvg

jotto
20-04-2011, 10:37
De beste preventie lijkt mij thans heel simpel.
Stop eens met je adres op het internet te gooien. Als je het dan nog eens bij een site over vogels plaatst, zet je de kat bij de melk.

Animal
20-04-2011, 10:40
De beste preventie lijkt mij thans heel simpel.
Stop eens met je adres op het internet te gooien. Als je het dan nog eens bij een site over vogels plaatst, zet je de kat bij de melk.

Helemaal mee eens .
Hier posten onder je eigen naam ,met vaak ook nog woonplaats er bij is ook al niet erg slim.
Voor leden van een vereniging is het ook niet moeilijk om aan adressen te komen.
De meeste diefstallen worden waarschijnlijk ook gewoon door bekende gepleegd ,die weten wat voor kostbare vogels je hebt zitten.

Animal
20-04-2011, 10:44
""maarre moet jij niet op jeffrey reageren?""

Ik zie dat berichtje niet meer .

Maar ik heb geen beveiliging ,,mijn vogels zitten binnen . Er zitten alleen konijnen ,krielkippen en een cavia buiten ,en die zijn voor een dief niks waard.
En al zaten mijn vogels buiten ,dan was er nog geen risico ,want voor een normale zebravink of japanse meeuw of huis tuin en keuken kanarie zal geen enkele dief de moeite nemen.

peerpm
20-04-2011, 10:47
Wil toch nog poging doen om terug naar topic te gaan.

Mijn bedoeling met het fonds is (was) niet zozeer als verzekering, dit is iets wat ieder voor zich moet regelen vind ik (eventueel in collectief verband)..
Meer was mijn idee erop berust om een 'vuist' te kunnen vormen tegen het geen actie ondernemen jegens de mensen die zich schuldig maken aan dit soort activiteiten, dus de plegers-daders en de helers.
Door op juridische grondslag het deze mensen heel moeilijk te maken gaat er mijnsinziens een preventieve werking uit.
Nu is het zo dat je er met een aantekening of zo vanaf komt maar stel dat er een goede advocaat altijd bij dit soort zaken ingeschakeld wordt (betaald dus uit het fonds) die terzake er voor zorgt dat er vervolgt wordt en dat de schade (feitelijk en emotioneel) vergoed wordt. ie er voor zorgt dat dit soort mensen uit verenigingen gezet worden en dergelijke.
Daarnaast kan er uit het fonds natuurlijk nog meer gedaan worden, wellicht in particulier opzicht opsporing naar daders bij grote diefstallen etc.

Peer

Serinus
20-04-2011, 10:51
Hallo,

WK;
maar ook nu weer werd er al snel over en weer gekibbeltNou, dt valt wel mee, denk ik.
Verder WK;
maarja dat kost geld en daar gaat de bond(en) denk ik niet aan beginnendaar zou die extra contributie o.a. voor kunnen dienen.

Ik dacht niet direct dat peerpm een "extra" verzekering in gedachten had, maar mr een soort van juridische bijstand.
(Inmiddels had peerpm, dus k al geantwoord en zijn idee verder uitgelegd)

Stel dat jou vogels weggehaald worden, en je hebt bewijzen wr die vogels zitten, of misschien video opnamen van je beveiligingscamera en je wt wie je daar jou vogels ziet "oogsten".
Je gaat ermee naar de politie, maar de lokale bromsnor heeft het te druk met het controlleren van snelheids overtreders.
Dus m.a.w.; zijn prioriteiten liggen op een ander vlak.
Dan zou bemiddeling van zo'n juridisch contact via (bijvoorbeeld) de KLPD juist kunnen zorgen dat de plaatselijke bromsnor de dag daarop juist wl een gaatje vind om die videobeelden van jou even te bekijken.
En vervolgens aan de hand van de verstrekte gegevens en bewijsmateriaal actie te ondernemen.
Iets waar, zoals ik het zo links en rechts om me heen hoor, n wel het een en ander mankeert.

Animal;
Daar helpt geen enkele vereniging aan. Klopt als een bus, maar dat wil niet zeggen dat er dan maar niks gedaan hoeft te worden.

Hier wordt nu gedaan of vogel diefstal bijzonder erg is ,,maar iedere diefstal is voor het slachtoffer erg.
Klopt ook, en dat heb ik ook al aangestipt, in een eerdere reactie hier.

Groeten, Serinus.

peerpm
20-04-2011, 10:54
Als extra 'uit het fond' kan er bijvoorbeeld ook een landelijk 'particulier inspecteur' aangesteld worden die op beurzen en dergelijke inspecties doet (dus op bondsgrondslag.

Daarnaast kan er gedacht worden aan het opzetten van een mailinglist naar alle leden in geval van diefstal. Dus diefstal gepleegd- zelfde dag mail uit naar alle leden.

Als laatste; werkt altijd goed. Uit het fonds beloning betalen. Vaak weten mensen meer als ze willen vertellen, geld kan hiervoor een goede motivator zijn. (zitten ook haken en ogen aan, maar....zeker iets om over te denken).

Peer

winterkoning
20-04-2011, 10:59
Wil toch nog poging doen om terug naar topic te gaan.

Mijn bedoeling met het fonds is (was) niet zozeer als verzekering, dit is iets wat ieder voor zich moet regelen vind ik (eventueel in collectief verband)..
Meer was mijn idee erop berust om een 'vuist' te kunnen vormen tegen het geen actie ondernemen jegens de mensen die zich schuldig maken aan dit soort activiteiten, dus de plegers-daders en de helers.
Door op juridische grondslag het deze mensen heel moeilijk te maken gaat er mijnsinziens een preventieve werking uit.
Nu is het zo dat je er met een aantekening of zo vanaf komt maar stel dat er een goede advocaat altijd bij dit soort zaken ingeschakeld wordt (betaald dus uit het fonds) die terzake er voor zorgt dat er vervolgt wordt en dat de schade (feitelijk en emotioneel) vergoed wordt. ie er voor zorgt dat dit soort mensen uit verenigingen gezet worden en dergelijke.
Daarnaast kan er uit het fonds natuurlijk nog meer gedaan worden, wellicht in particulier opzicht opsporing naar daders bij grote diefstallen etc.

Peer

beste Peer ....................Utopie

men zal eerst dan wetten en regels moeten gaan veranderen, zodat de rechters ook daadwerkelijk "iets" kunnen .
en daarvoor zal je toch in de eerste en tweede kamer moeten zijn, die maken de regels en de rechter dient ze "uit te voeren.

al heb je bram moswkovitsch het zal niks uit halen, de strafmaat is te laag en financiele terugwinning van iemand die al vogeltjes moet gaan stelen om aan geld te komen ...tja hoe was het ook alweer : plukken van een kale kip enz.

want jij mag gaan bewijzen dat het jouw vogels zijn etc.( krijg je weer o.a. ringen verhaal etc.)
jij mag gaan bewijzen dat je alles eraan heb gedaan om het te voorkomen etc.

zelfs al zou je lokvoliere's maken met lokvogels erin en heb je tig camera's erop gericht en een peleton aan dienders paraat hebben staan dan nog...........zal je zien dat het in de rechtbank niet veel uitmaakt, want i.d.d. men krijgt een aantekening of voorwaardelijk/schikkingsvoorstel o.i.d want het "vergrijp"is niet zwaar genoeg.
en daar zit het um dus ook een beetje in, het schrikt niet af/ voorkomt niet ( de straf etc.) dus gaat men op "vrolijke voet"verder want het levert heel veel centjes op ( tegenwoordig in sommige gevallen nog meer dan in bepaalde drugs).

en dan ben ik persoonlijk van mening dat ik als burger niet extra moet gaan betalen voor dingen die vanuit overheids halve gewoonte zouden moeten zijn, heeft men geen dienders genoeg dan werf je er meer, heb je man tekort bij de aivd dan haal je die erbij, maarja men moet bezuinigen men heeft andere prioriteiten,simpel als wat.
moeten wij vogeliefhebbers dan op burgerinitiatief mensen gaan inhuren om gehoord en geholpen te gaan worden?
nou dacht het niet, dan regel ik dat liever zelf wel.

maar goed dit was echt het laatste in deze topic.

ik zou zeggen succes met dit burgerinitiatief en ik hoop dat er zo'n collectief fonds komt.( meen ik).
dus doe je best.

mvg

ops: sluit wel lekker aan op de artikelen reeks in de Onze Vogels.

peerpm
20-04-2011, 11:17
http://i1194.photobucket.com/albums/aa369/peerpm/bromsnor.jpg

Serinus
20-04-2011, 11:43
Hallo,

WK;
men zal eerst dan wetten en regels moeten gaan veranderen, zodat de rechters ook daadwerkelijk "iets" kunnen .Nee hoor, diefstal is strafbaar, geen enkel probleem.
Dat de strafmaat volgens sommigen niet hoog genoeg is; tsj.......

Je kunt jezelf nu wel terug trekken uit de discussie WK, maar ik heb zo'donkerbruin vermoeden dat jij er ook niet op zit te wachten dat "ze" jou vogels komen halen en dat er vervolgens niks gaat gebeuren.
Dus dan kunnen we toch wel eens gaan proberen met wat argumenten gaan kijken wat zo'n discussie op een forum naar boven brengt?

En dan vind ik dit idee van peerpm een goede start.
Ik denk dat het beter werkt om constructief over dit onderwerp mee te "brainstormen" dan aan de zijlijn te blijven staan.
f en wt zo'n discussie oplevert, weet ik ook niet, maar om nou elke paar weken hier te gaan roepen; "ze moeten dit en ze zouden dt", dt komt me de strot inmiddels k een beetje uit.
Probr met die energie dan iets concreets te doen, ds mijn insteek!

Scherp opgemerkt trouwens peerpm; van dat nieuwe lid!

Groeten, Serinus.

winterkoning
20-04-2011, 12:03
Hallo,

Je kunt jezelf nu wel terug trekken uit de discussie WK,

Ik denk dat het beter werkt om constructief over dit onderwerp mee te "brainstormen" dan aan de zijlijn te blijven staan.

f en wt zo'n discussie oplevert, weet ik ook niet, maar om nou elke paar weken hier te gaan roepen; "ze moeten dit en ze zouden dt", dt komt me de strot inmiddels k een beetje uit.
Probr met die energie dan iets concreets te doen, ds mijn insteek!

Groeten, Serinus.

juist serinus, je hebt het goed draadje te pakken alleen juist omdat ik aan de zijlijn gaat staan kan deze discussie wat worden danwel wat opleveren.
ik hou dus met mijn aan de zijlijn staan deze discussie wellicht in "leven".

en energie steken in "iets"concreets doen.......................tja paar dingen aangehaald inmiddels en soms verkeerd begrepen inmiddels, want ik weet bv wat de insteek is van Peer met dat fonds ,maar men vergeet schijnbaar te lezen dat er een vraagteken staat ,bij mijn zin als ik aanhaal "verzekering" ( m.a.w. ik wilde erop doorborduren wat nu de bedoelingen was van zo'n fonds).

verder schrijf ik dat het een goed initiatief is en dat men het maar moet gaan doen.
succes en al schreef ik

maar ik hoef toch niet te participeren in "iets" waarin ik geen heil ziet ( deze discussie) als het gaat om voorkomen van diefstallen van vogels? dat als dit mij weer zou overkomen dat ik het wel weer zelf regelt allemaal ( diefstal en net als bij de brand vroeger, waar ik toen diverse vogels kwijt raakte ,maargoed da's weer een hele andere discussie en daar gaat het hier niet over).

vergeet 1 ding niet en dat heb ik jouw heel lang geleden uitgelegd in persoonlijk mail contact .
ik ben niet van de medemens en het vertrouwen daarin.
we zijn niet allemaal het zelfde en even sociaal.

zo dit was echt de allerlaatste want ik word ongeloofwaardig op deze manier van blijven reageren in deze topic.

mvg

ps: waarom omcirkel je ook onze case niet ? die weet van de hoed en de rand (maar is wel in ruste tegenwoordig).

daveynmgn
20-04-2011, 17:29
waarom omcirkel je een nieuw lid genaamd bromsnor? als ik vragen mag
mvg

Animal
20-04-2011, 17:32
mvg

Het gaat om het aantal !!!
bijna 5000

gerard 6
20-04-2011, 18:15
mvg

Het gaat om het aantal !!!
bijna 5000

Serinus schreef:
Dan zou bemiddeling van zo'n juridisch contact via (bijvoorbeeld) de KLPD juist kunnen zorgen dat de plaatselijke bromsnor de dag daarop juist wl een gaatje vind om die videobeelden van jou even te bekijken.

En het nieuwe lid met de naam Bromsnor. Vandaar omcirkeld.

Teunie Zwolle
20-04-2011, 19:33
Hoi ton
wat vreselijk voor je dat die vogels gestolen zijn
maar wees ervan overtuigd, en ik ben het met kees eens, dat die persoon daarvoor gestraft wordt
en misschien niet door justitie maar wel door de 'kosmos'
wat je uitzendt krijg je terug
dus neem van me aan dat die persoon er geen lol van zal hebben
een schrale troost, dat weet ik
en als mijn beroep filantroop was, dan wilde ik samen met je andere vogels kopen, maar helaas is het nog niet zover
sterkte en wat ga je nu doen?

Animal
20-04-2011, 19:51
en als mijn beroep filantroop was, dan wilde ik samen met je andere vogels kopen, maar helaas is het nog niet zover

Dat werkt niet .
Je hebt dan nog steeds niet je eigen vogels terug ,en je blijft de vervelende gedachte houden dat er een vreemde in jouw tuin en in jouw kooien is geweest. Je verdenkt iedereen en kunt niemand meer vertrouwen .
Dat gaat nooit over door andere vogels te krijgen.

Teunie Zwolle
25-04-2011, 20:19
Hoi lezers,
Ik zag in de Stentor het artikel over de gestolen lijsters in Staphorst.
Het viel op omdat er ook een grote foto bij stond.
Als je je vogels deels buiten hebt, mag je wel een stoere waakhond hebben en andere beveiliging, want nu is die persoon ook zoveel geld armer.
Ik merk altijd waar men een hond heeft, dat er minder snel wordt ingebroken.

RobK
17-05-2011, 12:52
DIEFSTAL VOGELS – WEES ALERT – INDIEN INFORMATIE - COM Nederland (Nederlandcom.nederland@planet.nl)

com.nederland@planet.nl

Ook in Maastricht is het nu raak. Bij de liefhebber Dhr. Jo SIJEN heeft een inbraak plaatsgevonden, en al zijn vogels zijn gestolen. Het gaat hier om 16 putters waar onder eumo’s en splitvogels voor eumo. Tevens zijn er 2 goudvinken gestolen.

De putters lagen allemaal op eieren en deze moesten a.s. vrijdag uitkomen. Het moge duidelijk zijn dat Jo geen zin meer heeft in zijn hobby na deze gebeurtenis.
De putters hebben kweeknr. 3763 en de goudvinken 5113.

Men vraagt ook deze inbraak via uw kanalen breed bekend te maken.
Misschien dat op vogelmarkten of bij handelaars enkele van deze vogels achterhaald kunnen worden. Bedankt voor de moeite.

Bart Braam
Secretaris COM Nederland

Bentley
17-05-2011, 13:04
weet niet of hier iemand peter r de vries gezien heeft, dat ging niet over vogels, maar over motors, maar ik denk dat het met de vogels ook zo zal gaan.
In het kort, de motor was na een proefrit niet terug gebracht, eigenaar deed aangifte, er gebeurde niks.
Na een week of 2 wist de eigenaar waar de dief woonde gaf het adres door aan de politie, nog niks.
Hij werdt afgescheept als zeurpiet, en ze hadden wel andere prioriteiten!
Na 3 a 4 weken zat de dief al dik 2 weken vast voor andere vergrijpen, maar in een andere regio, nooit dus een link gelegd naar de motor.

Zo gaat het dus, waarschijnlijk ook met de vogels, geen prioriteit!

John10
17-05-2011, 14:45
Hoi lezers,
Ik zag in de Stentor het artikel over de gestolen lijsters in Staphorst.
Het viel op omdat er ook een grote foto bij stond.
Als je je vogels deels buiten hebt, mag je wel een stoere waakhond hebben en andere beveiliging, want nu is die persoon ook zoveel geld armer.
Ik merk altijd waar men een hond heeft, dat er minder snel wordt ingebroken.

waakhonden en ganzen slaan aan als er "gasten" zijn.
misschien is het ook mogelijk iets te maken dat indien een voliredeur/tuindeur wordt geopend er een contact wordt verbroken.
indien dit contact wordt verbroken er vervolgens een alarm afgaat.

Antoni Hopmann
23-06-2011, 16:39
Zoals al meer gezegd. Diefstal hou je niet tegen.
Je kan je vogels verzekeren. Daarbij heb je niet je eigen vogels terug,dat is duidelijk. Maar voor sommigen kan dat een optie zijn.
Daarbij zal je aan de beveiligingseisen van de verzekeringsmaatschappij moeten voldoen.
Hahaha. Als je daaraan voldoet,zal er zeker minder diefstal zijn,lijkt me.

Troetelduifje
18-07-2011, 12:45
Ik vind internet in dit geval ook bijdragen aan het probleem;

Iemand kan pas vogels stelen als hij weet waar er vogels zijn. Voorheen wist je dat als jouw vogels gejat waren, dat dat gedaan moest worden door bekenden, mensne uit de buurt, want wie anders wist dat jij zulke vogels had?

Tegenwoordig wordt elk lek en gebrek op internet bekend gemaakt, dus iemand uit.... Hoorn, kan zien dat ik hier in Helmond 8 niet TT-waardige zebra's heb.
Maar had ik die wel, dan zag hij/zij dat ook en je hoeft maar n keer.... je achternaam, of je wijk, of wat dan ook te vermelden en dat kan binnen een week op -tig sites staan ( "Joh , Ik heb daar en daar op internet gezien dat iemand uit de Hupeldepup straat in Helmond toch mooie beessies heeft !") En dat leest dan die persoon uit Hoorn ook en koopt een enkeltje naar Helmond.... einde verhaal.

Ik heb overigens niets tegen wie dan ook in Hoorn hoor; was gewoon de eerste plaast met ook een H waar ik op kwam.... Had ook Hengelsom, Haarlo, Hengelo of Huissen kunnen zeggen :D

secundo
14-08-2011, 11:57
:( :( :( Dit las ik op een zoekertjessite (dus voor alle duidelijkheid: het betreft hier geen vogels van mezelf):
In Moorslede, West-Vlaanderen:

op de nacht van zaterdag 13 op zondag 14-8 ben ik terug botvinken gestolen
hier de ringnummers wildkleur mans 07D AVB006946-012--08D AVB001921-004--10DAVB003504-006--08AOB 000445---11DAVB 004,005,007,012,014,017,018 een opaalman KEVWV26510C2-049 agaatman 09DAVB016907-019 agaatman 10DAVB003565-003----------------------wildkleurpop06DAVB001635-046- agaatpop10DAVB003504-011-agaatpop09DAVB003423-026 pastelpop09CBOF179183-032 en jongenvan 2011 met ringnummer003504-008,009,010,011,013,015,016

http://nl.kapaza.be/west-vlaanderen/botvinken-gestolen-58448523.htm

Piet
09-09-2011, 15:02
Grijze roodstaartpapegaaien gestolen.

In de nacht van 2 op 3 september 2011 zijn 2 grijze roodstaart papegaaien gestolen bij mevrouw Antoinette van Leeuwen in Rotterdam Tuindorp.
Het gaat om Rosa, 6 jaar oud en Bono van 7 jaar. Het zijn twee tamme sprekende huiskamervogels. Rosa is geringd maar het ringnummer is onbekend. Bono heeft een open groene sexring om.
Rosa is in bezit geweest van de inmiddels overleden moeder van mevrouw van Leeuwen. Zij spreekt ook met de stem van moeder. Het is duidelijk dat het verlies van deze vogels veel emoties met zich meebrengt.
Filmpjes van beide vogels zijn te vinden op Youtube. Toets in “donjana” en u vindt er enkele.

Meer informatie in Hart van Nederland op vrijdagavond 9 september op SBS6, rond 22.30 uur.

Treft u deze vogels ergens aan, dan graag informatie aan Antoinette van Leeuwen, telefoon 06-48548821, emailadres: donjana38@hotmail.com .

Henk3
09-09-2011, 22:13
http://www.youtube.com/watch?v=IbfLpCH3NNU

Animal
10-10-2011, 22:35
Uit een van de drie volires van kinderboerderij De Kromme Akker in Geertruidenberg zijn in de nacht van zondag op maandag 30 tropische vogels gestolen.
Beheerster Diana Vermeeren is onthutst: "Iedereen werkt zich hier als vrijwilliger het apezuur en dan krijg je dit." Van de daders ontbreekt nog ieder spoor. Er is aangifte gedaan.

bron: BN Destem.

Antoni Hopmann
10-10-2011, 23:10
Tropische Vogels op een kinderboerderij?

Het wordt steeds gekker.

Animal
11-10-2011, 09:46
Tropische Vogels op een kinderboerderij?

Het wordt steeds gekker.

Wat is daar gek aan ?:confused:

RobK
11-10-2011, 10:43
Voor een verslaggever (verslaggeefster) van een krant zijn zebravinken en japanse meeuwen natuurlijk ook tropische vogels.

Ik neem niet aan dat het om Afrikaanse witgesternde jantutteldeevogels gaat.........

Groet,

Rob.

Henk3
11-10-2011, 13:05
Ik heb de desbetreffende kinderboerderij even opgezocht. Op de foto's zie ik inderdaad een paar zebravinkjes maar ook diverse grote parkieten, zelfs een roodrug die geen roodrug is, ha, ha. Onder het verhaaltje kun je nog meer vogels aanklikken.

http://colani.nl/de-kromme-akker/tag/parkiet/

O ja, op hun eigen site zie ik nergens een melding van diefstal.

RobK
26-03-2012, 11:14
NIEUWS COM NEDERLAND

DIEFSTAL VOGELS IN ZWOLLE.

Wees dus alert. Zie onderstaand bericht.

Indien informatie dan naar bartbraam@planet.nl (bartbraam@planet.nl)

Na een weekendje naar de camping ben ik tot de conclusie dat mijn kooien op het balkon zijn leeg gestolen, is daar een meldpunt voor of zoiets. Ben in totaal kwijt :
4 poppen gewone parkiet ( geen ringnummers bekend )
2 mannen Engelse parkiet ( geen ringnummers bekend en 3 losse Catharina parkieten.
1 lutino
1 groene wildkleur
1 zeegroene

Ik heb morgen een afspraak op het politiebureau voor de aangifte.
Ik hoop niet dat het bij meer mensen is gebeurt.

RobK
29-03-2012, 13:12
http://www.telegraaf.nl/binnenland/11808599/__Man_steelt_50_kanaries__.html

Dat zie ik Lorre nog niet doen! Gewoon toppers, die kanaries............;)

Groet,

Rob.

Animal
03-04-2012, 12:41
Tilburger gapt vijftig kanaries

--------------------------------------------------------------------------------

(Novum) - Een 38-jarige Tilburger is donderdagochtend in alle vroegte ingerekend voor het stelen van vijftig kanaries in Hilvarenbeek. De dief nam vermoedelijk ook een aantal tuinbeelden mee, meldt de politie.

De vogels bleken donderdag rond 04.00 uur verdwenen. Op de achterplaats van een woning aan de Biestsestraat waren vogelkooien opengeknipt.

Gealarmeerde agenten troffen in de directe omgeving bandensporen aan. Het daaropvolgende onderzoek leidde naar het Donkhof in Tilburg. Daar stuitten agenten op een geparkeerde auto waarin een kanarie fladderde. In de achterbak van het voertuig lagen tuinbeelden.

De 38-jarige bestuurder van de wagen is aangehouden. Agenten hebben de kanaries teruggevonden en de dieren herenigd met hun baasje. De politie is nog op zoek naar een mogelijke tweede verdachte.

Henk Adelerhof
03-04-2012, 13:13
Een pluim voor de plaatselijke politie dus. :D

groet Henk.

Drum
03-04-2012, 20:58
Dat zie ik Lorre nog niet doen! Gewoon toppers, die kanaries............;)

Groet,

Rob.

Lees en huiver Rob.

Papegaai verraadt dief AMSTERDAM - De politie in Barneveld is bij een onderzoek naar de diefstal van zo'n 70 vogels geholpen door een papegaai.
De eigenaar van de gestolen vogels kreeg een tip over twee van zijn vogels, die zich op een dierenmarkt in Barneveld zouden bevinden. De politie besloot samen met de eigenaar de markt te bezoeken. Ze riepen de naam van een grijze roodstaartpapegaai, die direct reageerde en op zijn verzorger af kwam. Ook een gestolen voorhoofdamazonepapegaai werd op dezelfde markt teruggevonden. Dat meldt omroep Gelderland.

van Tuijl
04-04-2012, 17:49
tja een kanarie die op comando, terug roep en naar je toekomt, moet volgens mij nog geboren worden :D

RobK
04-04-2012, 18:06
Ze riepen de naam van een grijze roodstaartpapegaai, die direct reageerde en op zijn verzorger af kwam. Ook een gestolen voorhoofdamazonepapegaai werd op dezelfde markt teruggevonden.

Logisch ja, ze heten allemaal Lorre. Nee, dan een kanarie die ontsnapt en zo de aandacht trekt. Dat is nog 'r 'ns andere koek. ;)

Groet,

Rob.

Duke
12-07-2012, 11:08
Ik heb wel speciale beveiliging bij mijn vogels en huis...... en hier heb ik er dan 2 van hahaha..

winterkoning
12-07-2012, 12:01
Logisch ja, ze heten allemaal Lorre. Nee, dan een kanarie die ontsnapt en zo de aandacht trekt. Dat is nog 'r 'ns andere koek. ;)

Groet,

Rob.

tja zo heb ik eens een kanarie gehad, piet noemde ik hem.
als ik hem riep dan zee tie piet :rolleyes:

hij luisterde altijd en was zo blij met zijn naam dat tie hem constant zelf riep
heel d'n dag door
piet
piet
piet

was ook niet alles.

gr

N1n0
12-09-2012, 18:56
Ik heb wel speciale beveiliging bij mijn vogels en huis...... en hier heb ik er dan 2 van hahaha..

helaas zijn er van die trieste mensen die zelfs hier nog langs komen.

bonkje
18-09-2012, 09:49
Het is weer zover...........

http://www.vogelmarktplaats.nl/add_detail.asp?ber_id=375472&rub=7

helaas dat het zo moet

mvg

winterkoning
18-09-2012, 09:51
yup en is ook niet de eerste keer bij dit persoon.
de tijd komt er weer aan , het word alweer vroeg(er) donker tegenwoordig.

mvg

ele
18-09-2012, 09:56
De advertentie:

Vannacht is een groot gedeelte van mijn vogels gestolen. Het betreft europese insecteneters. Waarbij veel baardmannen.
De vogels zijn vooral geringd met de kweeknummers 1 LCW en 2806 BEC.

rupicola
18-09-2012, 10:11
. . . en er is weer een grote internationale markt op komst!

Wil niet zeggen dat ze daar terug te vinden zijn, maar het trekt wel veel bezoekers (Internationaal)
en een overdracht op een parkeerplaats is snel geregeld!

van Tuijl
18-09-2012, 21:19
sjonge jonge jonge jonge jonge..... wat laag is dit toch eah. ik moet er echt niet aan denken dat er iemand mijn hok binnen staat..

en wat Rupicola zegt is wel waar. dikke kans dat ze daar van kofferbak naar kofferbak gaan.

krien
24-09-2012, 14:52
UW AANDACHT VOOR ONDERSTAANDE. DUS LAAT U ALSTUBLIEFT

WEER WAARSCHUWINGEN UITGAAN BINNEN UW VERENIGINGEN EN VRIENDENKRING.

VOGELDIEVEN WEER ACTIEF IN HILVARENBEEK

In Hilvarenbeek waren zaterdagnacht vogeldieven actief.

Ze hebben het vogelverblijf met een koevoet opengebroken, en zijn erg selec=
tief bezig geweest.

Ze hebben de mooie, en grotere Prachtvinken meegenomen en de rest laten zit=
ten.

Kweeknummer: 9440 (ringnummers nog niet bekend.)

Alles bij elkaar hebben ze het volgende meegenomen;

40 Gouldamadines

10 Spitsstaartamadines

60 Kanaries

10 Mexicaanse roodmussen

En nog diverse andere soorten vogels.

Dus een flink aantal.

van Tuijl
24-09-2012, 20:38
tis toch bizar

Animal
25-09-2012, 11:31
http://www.bndestem.nl/regio/11761640/Inbreker-overleden-na-vechtpartij-met-bewoner-in-Diessen.ece

[UPDATE] DIESSEN - Een inbreker uit Tilburg (37 jaar) is vannacht overleden nadat hij het met bewoners aan de stok had gekregen. Het vermoeden bestaat dat de man op vogeltjes uit was.

De bewoners, die in de buurt goed bekend staan, betrapten de inbreker maandagnacht achter hun woning aan de Rijtseweg. Daar staan twee volires.

Van meerdere inbrekers zou sprake zijn geweest, vermoeden buurtbewoners die geschreeuw en gekreun in een vreemde, waarschijnlijk Oost-Europese taal hebben gehoord. De politie maakt in haar persbericht overigens geen melding van meerdere inbrekers.

Vogeltjes

Twee maanden geleden zou ook al een poging zijn ondernomen om vogeltjes te stelen. De Diessense vogelliefhebber, die samen met zijn vrouw pas enkele jaren in het dorp woont, heeft vervolgens op een muur metalen pinnen aangebracht om inbrekers af te schrikken.

De politie kreeg rond 03.20 uur de melding dat een inbreker was overlopen bij de woning. Er was een vechtpartij ontstaan tussen de Tilburger en de Diessense bewoners. Er werden twee ambulances naar het adres opgeroepen.

Overleden

De inbreker was buiten kennis. Hij werd naar het ziekenhuis gebracht waarna de inbreker kort na aankomst in het ziekenhuis is overleden.

De gewonde bewoners zijn na medische behandeling naar het politiebureau gebracht voor verhoor. Ze zijn niet gearresteerd.

Ton Koek
25-09-2012, 12:28
Typisch gevalletje eigen schuld dikke bult!

Henk3
25-09-2012, 12:35
Wel jammer dat verhoren nu geen zin meer heeft. Risico van het "vak" moet je maar denken. En een waarschuwing aan alle "mensen" die niet met hun handen van andermans zaken af kunnen blijven.

Wiggel
25-09-2012, 13:53
Beste en snelste manier van snelrecht, ondanks dat het een mensenleven betreft zal ik er geen seconde van wakker liggen.

Dit tuig heeft gewoon weg niet in de gaten wat ze mensen aandoen.

dat het dan een oostblokker betreft is gewoon toeval want veel vogeldieven zijn vaak gewoon landgenoten vrees ik.

RobK
25-09-2012, 14:08
ondanks dat het een mensenleven betreft zal ik er geen seconde van wakker liggen.

Waarschijnlijk zullen de bewoners van het huis er nog regelmatig van wakker liggen.

Laten we zaken wat trachten te nuanceren. Ik hou graag m'n vogeltjes in de kooien. Ten koste van een mensenleven? Dat zou ik wel trachten te voorkomen.

Voorzichtig met brullen, zou ik de tijger(s) willen meegeven.

Groet,

Rob.

Henk3
25-09-2012, 16:18
Je hebt gelijk Rob, zo'n vervelend persoon heeft ook een moeder en waarschijnlijk ook familie. Ik zag het zojuist op het nieuws voorbij komen. Deze persoon had dit drama zelf kunnen voorkomen door deze handeling niet te plegen. Mijn medeleven gaat dan ook uit naar de bewoners die er mee verder moeten en niet naar deze dader/persoon.

andre 44
25-09-2012, 17:44
hij had beter kunnen wakker worden met wat slangen in zijn neus en als kas plantje verder moeten leven maar dan wel bij volle verstand zo kon hij dan na denken wat hij mensen aan doet om iemand zijn dieren of spullen te stelen

Ton Koek
25-09-2012, 17:45
Dat je de kans loopt om doodgeslagen wordt als je aan iemands dieren zit, och, van mij mag dat overal bekend raken.
Beter dan een voorwaardelijke straf of een taakstraf wat mij betreft.

Ton
25-09-2012, 19:04
ja, maar zeer waarschijnlijk krijgt dit nog wel een vervelend vervolg voor de bewoners, aangezien je niet voor eigen rechter mag spelen.

blijft wel dat je je in je eigen huis toch wel op zijn minst mag verdedigen.

als dit in amerika was gebeurd, kraaide er geen haan naar, aangezien je daar wel het recht hebt een vuurwapen te gebruiken, om je op je eigen grond te verdedigen.

andre 44
25-09-2012, 19:12
heb het net gezien op hart van nederland deze mensen moeten niet vervolgt worden maar verdienen een lintje van de koningin ze komen op voor hun eigendom zo moet het en geen taak straf of een boete worden maar aanpakken dat tuig

Josly
28-09-2012, 22:28
Hallo,

Vader ziet zoon voor inbreker aan en doodt hem.

www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/article/detail/1508410/2012/09/28/Vader-ziet-zoon-voor-inbreker-aan-en-doodt-hem.dhtml

medaar
24-10-2012, 19:50
stelen : hier bij brugge, normaal , ze pieken alles . wie weet ik niet ??,.

van Tuijl
24-10-2012, 21:47
stelen : hier bij brugge, normaal , ze pieken alles . wie weet ik niet ??,.

dan doen die dieven in de buurt van Brugge goed hun 'werk' :(

Henk Adelerhof
16-11-2012, 21:12
Over slechte propaganda voor de vogelliefhebberij gesproken :(

http://www.spitsnieuws.nl/archives/crime/2012/11/belg-smokkelt-zeldzame-vogels

Henk Adelerhof
28-11-2012, 00:38
Kijk, hier wordt ik nu vrolijk van :)
http://www.spitsnieuws.nl/archives/raar/2012/11/dom-dief-breekt-in-bij-ninjaschool