Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wie weet wat voor kleurslag dit is

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • wie weet wat voor kleurslag dit is

    hallo

    weten jullie wat voor kleurslag dit is,
    en weten jullie misschien ook waarom.Als ik mijn zebravinken ring ze ze uit nest gooien ? dacht dat zebravinken dat niet deden
    Click image for larger version

Name:	BILD1114.jpg
Views:	1
Size:	41,9 KB
ID:	437532
    dit is het jonge
    Click image for larger version

Name:	BILD1115.jpg
Views:	1
Size:	33,1 KB
ID:	437533
    moeder
    Click image for larger version

Name:	BILD1116.jpg
Views:	1
Size:	46,4 KB
ID:	437534
    vader
    alvast bedankt
    Neem Gerust een kijkje op mijn site

    http://rkarssenvogels.123website.nl

  • #2
    hallo rudie

    Zou je van moeder en vader een foto kunnen plaatsen van rugdek en staart. denk dat je je jong een pastel grijs is, maar dan moet 1van de ouders ook pastel zijn

    mvg
    kris

    Opmerking


    • #3
      Je ringen blinken te fel, koop eens zwarte (mat), met die kleur heb je dat veel minder snel voor
      zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

      Opmerking


      • #4
        Hallo Jeffrey;

        Dus de oranje (2010); donker blauwe (2011); rode (2012) en licht groene (2014) ringen zoals voorgeschreven door de C.O.M. kunnen we niet gebruiken ?

        Alleen nog ringen van 2013 (zwart) ?

        Heeft u al eens vogels geringd met een vaste voetring ?

        Wessel van der Veen.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door wessellouw
          Hallo Jeffrey;

          Dus de oranje (2010); donker blauwe (2011); rode (2012) en licht groene (2014) ringen zoals voorgeschreven door de C.O.M. kunnen we niet gebruiken ?

          Alleen nog ringen van 2013 (zwart) ?

          Heeft u al eens vogels geringd met een vaste voetring ?

          Wessel van der Veen.
          Ik kan ook nergens terug vinden welke kleur ring hij gebruikt heeft, dus al helemaal niet dat ze blinken!
          Groetjes Esther

          Opmerking


          • #6
            ringen van 2010 en 2011 heb ik gebruikt omdat 2 te groot waren voor 2,7mm
            Neem Gerust een kijkje op mijn site

            http://rkarssenvogels.123website.nl

            Opmerking


            • #7
              je kan ook een stukje fiets ventielslang om het ringetje (en dan alleen om het ringtje) doen zodat de kleur niet zo vel meer is, werkt hier prima. na dat de jongen uit gevlogen zijn natuurijk het slangtje der wel weer ff af halen.

              groetjes van Simone
              Don't judge me. You only see what i choose to show you.

              Opmerking


              • #8
                Ik heb geen idee hoe de kleur heet, maar ik vind het wel een mooi beestje.
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door simone
                  je kan ook een stukje fiets ventielslang om het ringetje (en dan alleen om het ringtje) doen zodat de kleur niet zo vel meer is, werkt hier prima. na dat de jongen uit gevlogen zijn natuurijk het slangtje der wel weer ff af halen.

                  groetjes van Simone
                  Er zal wel iets anders aan de hand zijn.... ventielslurf heb ik nog nooit gebruikt en er is nog nooit een zebravink overboord gezet. En ik heb de afgelopen jaren toch wel een paar zebravinkjes gekweekt....

                  gr
                  Hans
                  Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
                    Er zal wel iets anders aan de hand zijn.... ventielslurf heb ik nog nooit gebruikt en er is nog nooit een zebravink overboord gezet. En ik heb de afgelopen jaren toch wel een paar zebravinkjes gekweekt....

                    gr
                    Hans
                    rare der van is dat jong dat je op de foto ziet is als enigste overgebleven die hebben ze gewoon groot gebracht dus ik denk dat wel aan het ringen lag duis bij volgende nest doe ik of plijster knippen, of een ventiel slanggetje


                    vr gr rudie karssen
                    Neem Gerust een kijkje op mijn site

                    http://rkarssenvogels.123website.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      Ik heb nog nooit een overboord gegooide zebravink gehad door het ringen.
                      Andere oorzaken kunnen er ook zijn. Soms blijven jongen aan de nagels of aan het nestmatreriaal hangen en verdwijnen zo uit het nest.
                      Ook is het heel goed mogelijk dat het nestkastje nogal ondiep is, waardoor er bijna geen opstaand randje is. Hierdoor kunnen de jongen gemakkelijk uit het nest vallen. Zeker als de ouders opschrikken en daardoor niet zo precies van de jongen afstappen.
                      Ruud.
                      www.strekervogelvrienden.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        Hallo Rudie:

                        ALS uw vogels zich al storen aan de ringen zou ik er zeker geen pleister of ventielslang over plakken. Dan worden de ringen alleen maar dikker.

                        Waarom niet met een afwasbare viltstift de ringen zwart maken ?
                        Dat zwartmaken natuurlijk ruim (weken, maanden) voor het gebruik doen, zodat de inkt goed droog is en ook niet meer ruikt.
                        Vrij vlot na het uitvliegen nemen de vogels een bad en na enkele malen gebaad te hebben is die inkt weer weg.

                        Maar het lijkt mij ook erg onwaarschijnlijk dat gedomesticeerde vogeltjes als zebravinken zich nog storen aan een voetring.

                        Wessel van der Veen.

                        Opmerking


                        • #13
                          Click image for larger version

Name:	BILD1154.jpg
Views:	1
Size:	86,1 KB
ID:	428272

                          kijk dit is het nest daar kunnen ze nooit uit vallen dus vandaar dat ik het raar vind
                          Neem Gerust een kijkje op mijn site

                          http://rkarssenvogels.123website.nl

                          Opmerking


                          • #14
                            Inderdaad. Dat nest vallen ze niet zomaar uit.
                            Weet je zeker dat het door de zebravinken zelf is gedaan? Het kan natuurlijk ook een vervelende andere vogel zijn geweest.
                            Het kan ook eventueel onervarenheid van de ouders zijn geweest.
                            Ruud.
                            www.strekervogelvrienden.nl

                            Opmerking


                            • #15
                              Weet iemand wat voor kleurslag dat jong is want ik heb ook zo'n prachtig ding rondvliegen.
                              Vader =zwartwang
                              Moeder= bont bruin
                              Ik wou is weten wat jullie ervan dachten want pastel????????
                              Geen van bijde is pastel.
                              Zou mischien masker
                              Ik weet het niet

                              Greetz Leffe

                              Opmerking

                              Working...
                              X