PDA

Bekijk Volledige Versie : tentoonstellingen!?

koen de boer
16-04-2011, 10:47
als je mee wilt doen aan een tentoonstelling, moet je je vogel ringen
maar? worden er verder nog eisen gestelt???

krien
16-04-2011, 12:16
Gebruik de zoekfunctie eens.

henk
16-04-2011, 18:44
Je zult op zijn minst ook lid moeten zijn van een vereniging denk ik.
En als je dat bent is er niks simpeler dan eens even bij iemand van de vereniging aankloppen.
Ik weet zeker dat alle leden je graag zullen helpen.
Dat is het voordeel van het uitoefenen van onze individuele hobby in verenigingsverband.

Groet,

Henk

winterkoning
16-04-2011, 19:49
als je mee wilt doen aan een tentoonstelling, moet je je vogel ringen maar?

niet helemaal waar , men kan ook ongeringd in O.K. insturen, ligt een beetje aan de regelementen van de club die de show organiseert.

ook niet altijd waar/ van toepassing , wat henk in het gequote gedeelte hieronder schrijft :

Je zult op zijn minst ook lid moeten zijn van een vereniging denk ik.

Groet,

Henk

want : onder het mom van leden ""lokken en proberen te binden voor de plaatselijke vereniging" word er ook wel eens " iets" (naast /tijdens de jaarlijkse show) georganiseerd waarbij iedereen zijn/haar vogeltje mag laten beoordelen, met daaraan een bepaalde prijs o.i.d verbonden, maar ook nu weer..................dat zal je dan i.i.g. moeten vragen bij de plaatselijke club.

soms kan je ook je vogeltje ter tafelkeuring brengen ( is wel niet een echte show maar goed, je krijgt een beoordeling/oordeel over je vogel(s) . ) en zo jouw kennis te laten maken met de club en de vogelhobby in zijn algemeen.

worden er verder nog eisen gestelt???

kijk ook maar eens naar deze link daar kan je zien aan wat voor "eisen" de ingestuurde vogels moeten voldoen als ook de maten van het kooitje, het drinkflesje, etensbakje , moet soort ge-ent zijn ? (kwartels bv.) etc. etc.

kan je als je wat verder neust op die site veel dingentjes uithalen ( wellicht ook een vogelclub , als je daar nog geen lid van ben tenminste ?).

http://www.nbvv.nl/tt/standaardeisen.asp

en dit :

En als je dat bent is er niks simpeler dan eens even bij iemand van de vereniging aankloppen.
Ik weet zeker dat alle leden je graag zullen helpen.
Dat is het voordeel van het uitoefenen van onze individuele hobby in verenigingsverband.

Groet,
Henk

klopt ook wel/ gedeeltelijk maar als je nu nog geen lid ben ,informeer dan eventjes bij de plaatselijke club of bezoek eens een verenigings avond van die club ( inkom is gratis) , dan kan je adviezen vragen en kennis en kennissen op doen, die mensen kunnen je dan op allerlei vlakken helpen.

veel succes op de tentoonstellingen, je denkt/vraagt i.i.g al ver vooruit.
prima
mvg

koen de boer
18-04-2011, 19:46
ik ben al lid van een vereneging.
ik heb al mijn gekweekte vogels geringt.
moet ik verder nog dingen bij houden voordat ik eind dit jaar mee wil doen met een tentoonstelling

Danielle1
19-04-2011, 15:43
Het is handig om alvast te bedenken of je tt kooien van jezelf wilt gebruiken of die van de vereniging. Ivm het eventuele aanschaffen.
Zorg dat je een paar weken voor de tt je vogels wat kunt opkooien is zeker handig als ze uit een grote volière komen, dan kunnen ze alvast wat wennen aan een wat kleinere kooi en worden ze wat rustiger.
Voor de rest zijn er niet echt dingen waar je op moet letten.
Het is misschien handig/ fijn als het de eerste keer is dat je mee doet dat je voor dat je je inschrijfformulier moet inleveren een keer afspreekt met iemand uit je vereniging die de zelfde vogels als jij houdt en al vaker mee heeft gedaan zodat je samen wat vogels kunt selecteren.