PDA

Bekijk Volledige Versie : Bijna aftellen naar 5000. (Uitgeteld.....)

peerpm
15-04-2011, 20:58
Nog 13 leden te gaan en dan het 5000 ste lid.
Wel tijd dan voor een rondje lijkt me?!

Intrigreert me al tijdje; normaal zijn er zo'n 2-300 bezoekers op drukke tijden. Hoe kan het dat dit er op 19-1 -2011 ruim 1900 waren?, Henk - Rob?

Peer

RobK
15-04-2011, 21:02
Het waren toen 1304 bezoekers, zo staat er aan de onderkant van de startpagina. Zoiets valt dan "toevallig" samen, veel bezoekers met veel zoekmachine bots.

Groet,

Rob.

andre 44
15-04-2011, 21:07
5000 is een mijl paal of niet helemaal over nieuw beginnen met goeie voornemens en aardig tegen elkaar zijn en allemaal terug op het cafe of kan dat niet :) :) robk ?????? zal leuk zijn

peerpm
15-04-2011, 21:17
@rob, sorry idd typefoutje 1900 ipv 1304. :huh maar toch, kijk regelmatig naar de aantallen en zie volgens mij bijna nooit boven de 400?, is wel heel toevallig dan die uitschieter (wel in weekend, maar toch) of zie ik nu spoken?:confused:

@andre44, ben wel met je eens maar is na laatste slotje nu niet verstandig om niet elke keer weer 'op dat andere onderwerp' terug te komen.
doe ik het zelf ook weer, :eek:

natuurkweker
15-04-2011, 21:17
tel je ook hoeveel er aktief zijn ??:D

andre 44
15-04-2011, 21:20
daarom een NIEUWE START zonder ruzie en allemaal er weer bij en er 1 groot feest van te maken :wave moet toch mogelijk zijn of niet :)

andre 44
15-04-2011, 21:24
ga ik hier bij mij 1e goeie daad doen
gaatje 1977 bij deze bied ik mijn wel gemende EXCUUS aan voor mijn pb bericht ik hoop dat je het aan neemt

Henk3
15-04-2011, 22:13
Lijkt mij niet, dan zou je wel heel veel info kwijt zijn.

winterkoning
16-04-2011, 08:11
Lijkt mij niet, dan zou je wel heel veel info kwijt zijn.

men maakt toch geen gebruik van de zoekfunctie Henkie, maakt niks uit.

men zou al kunnen beginnen met de topics die begonnen zijn waarop geen antwoord gegeven is, dat zou het forum opzich al meer ruimte geven.

ook kan men oude topics die al jaren "slapen" kunnen verwijderen.

en voor de rest ,gewoon lekker doorgaan allemaal, beetje zagen, beetje zeuren af en toe een zinnige bijdrage leveren en vooral doen wat men zo hoog in het vaandel hijst telkens, de "zware kreten" van respect,lief zijn etc etc voor elkaar.( ook voor de moderator).
ik zou zeggen: niet zeggen, maar doen. ( behalve ikke ;) , want ik kan dat niet beloven want er zijn er weer een paar die me beginnen te irriteren, en heb zelfs voor het eerst van mijn lange voorwaardelijke deelneming hier ( bijna 5 jaar nu) 3 mensen op de negeer lijst gezet gisteren) :p

let the fun begin.

andre 44
16-04-2011, 19:32
nog 12 te gaan :)

de birdjes
17-04-2011, 20:31
nog 10 te gaan,dus denk dat de feestelijkheden vandaag niet door zullen gaan,jammer had er wel zin in,in ieder geval een leuk programma :)

andre 44
17-04-2011, 20:34
en wat dacht je van een grote bbq grote stukken vlees er op en koud bier er bij :D

Kornelis
18-04-2011, 20:12
men maakt toch geen gebruik van de zoekfunctie Henkie, maakt niks uit.

men zou al kunnen beginnen met de topics die begonnen zijn waarop geen antwoord gegeven is, dat zou het forum opzich al meer ruimte geven.

ook kan men oude topics die al jaren "slapen" kunnen verwijderen.

Liever niet verwijderen. Ik denk dat er veel "stille" leden zijn die er veel gebruik van maken.

Gr.

de birdjes
28-04-2011, 20:26
volgens mij is de teller aan het teruglopen.worden er niet alleen berichten maar ook leden getsjoept ?
dag feestelijkheden :(

RobK
28-04-2011, 20:41
Inderdaad, er zijn een aantal "leden" uit het bestand verwijderd. Dit zijn/waren leden die zich ooit hadden opgegeven maar die hun account via e-mail nog niet hadden geconfirmeerd. Tegenwoordig wordt dat per dag opgevolgd, voorheen gebeurde dat eigenlijk niet. Meer in het kader van de opschoning, zeg maar. Nou ja, het is gaan regenen dus de BBQ was toch in het water gevallen.

Groet,

Rob.

Ilovediamantduifjes
02-05-2011, 20:49
Ik vind die zoekfunctie juist heel handig :) Zo vind je makkelijk oudere topics terug, maar zijn er echt zo weinig mensen die dat gebruiken? :eek:

Haha, die BBQ lijkt me wel leuk :) Nu moeten we nog 88 leden wachten --' Kan toch niet zo lang duren, toch? Of moeten er nog leden verwijderd worden?

peerpm
30-05-2011, 21:35
Met Hobie staat de teller nu op 4996 dus de BBQ kan echt van stal!
Het weer is er ook naar!

Viel me trouwens wel op dat de teller nog al hobbeld?! en af en toe overslaat.
Is dit truc van Rob, Henk of Ele?:huh :)

Peer

Als aanvulling klein lijstje, altijd leuk bij een feestje;

Van de 5000 leden;

- heeft Henk3 het absolute record berichten, 6602
- is een goede 2de Ton Koek en vervolgens Antonie, WK, Hans de Vries en Gerard6 op de 5de plaats
- hebben 2822 leden maar 1 bericht of minder geplaatst (2143 0 berichten)
- hebben maar 475 leden meer als 30 berichten geplaatst ?!
- hebben 510 leden (verschillende de afgelopen 10 dagen VC bezocht) !!!
- is Jeffrey de relatief snelste plaatser, als hij in dit tempo doorgaat en Henk niets meer plaatst heeft hij henk op 27 februari 2014 ingehaald

RobK
30-05-2011, 22:48
Inderdaad Peer, soms hobbelt het aantal iets. Er zijn figuren (bijvoorbeeld) die zich aanmelden en vervolgens later het account niet bevestigen. Die blijven dan steken op het niveau "Users Awaiting Email Confirmation". In het verleden bleven die dan wel als account in het register.

De vorige keer dat we bijna aan de 5.000 waren heb ik voor die tijd die lijst opgeschoond, ruim 100 accounts die in de loop van die 5 jaar waren opgespaard verdwenen.

Op dit moment hanteer ik de termijn van twee weken. Wie binnen die twee weken zijn/haar account niet bevestigd verdwijnt weer in de Bermuda Triangle. Ook komt het soms (nog steeds) voor dat spammers door het filter heenkomen. Die accounts gooi ik direct dan in het heelal.

Op het moment staan er maar een drietal accounts op email confirmatie dus het hedendaagse aantal is redelijk stabiel. Tenzij we weer figuren die al geruime tijd niet meer online zijn geweest gaan "schonen". Maar dat ligt niet in de planning.

Groet,

Rob.

In het kader van de geschiedschrijving nog een aanvulling op de lijst van Peer;

Henk is moderator sinds de start van het forum; 5-5-2006.
Rob is moderator sinds 1-6-2006.
Ele is moderator sinds 16-4-2011.
Er staan op dit moment 9 accounts in de banmodus.

peerpm
30-05-2011, 23:01
Niet dat ik aspiraties had;) maar ..... banned, wat is daar de regelgeving van?
Voor altijd?...voor een jaar?, na 10 weesgegroetjes....of?

Peer

RobK
30-05-2011, 23:10
Peer,

We maken enerzijds gebruik van het forumreglement en anderzijds is het een kwestie van gezond verstand gebruiken. Soms duurt het lang voordat we tot een ban komen, soms is het zo duidelijk dat het een direct gevolg van een bepaalde handeling is.
De meeste bans worden na een bepaalde tijd opgeheven, met anderen zijn we zo heel erg klaar dat er geen weg meer terug is.

Groet,

Rob.

RobK
01-06-2011, 17:48
FAIF-SOUSENT!

Groet,

Rob.

andre 44
01-06-2011, 18:06
:wave waar is de bbq en het bier :D

Vilainpabeau
10-06-2011, 20:55
welke klassementen zijn hier allemaal? en zijn er prijzen?? ;)

blijader
10-06-2011, 21:57
Onderwerpen: 12.302, Berichten: 123.745, Leden: 5.023:wave :wave

Kanaar
10-06-2011, 22:26
Liever niet verwijderen. Ik denk dat er veel "stille" leden zijn die er veel gebruik van maken.

Gr.

Dat is inderdaad zo, heb al het een en ander geleerd over kanaries op deze forum evenals het bouwen van broedkooien... en af en toe eens een meningsverschil moet kunnen ... daar kan men dan ook weer uit leren :)

krien
20-06-2011, 19:39
Ook 125.000 berichten al nu.

andre 44
20-06-2011, 19:46
dan maar een paar speenvarkens aan het spit en wat bier er bij daar gaan we :wave

webmaster
22-06-2011, 22:09
Het waren toen 1304 bezoekers, zo staat er aan de onderkant van de startpagina.

Dat was de dag dat de uitslag van VOGEL 2011 online stond! Dat maakt blijkbaar nogal wat los!

Peter.

peerpm
22-06-2011, 22:22
Eindelijk ..... ik verbaasde me er al over.......had zelfs een beetje bijgehouden laatste tijd....kwam nooit boven 400.
Kan eindelijk weer slapen!:)

Peer

peerpm
09-08-2011, 11:15
Toch heerlijk dat Rob-Eelke af en toe de lente in de bol hebben en aan de grote voorjaarsschoonmaak doen......heerlijk binnenkort weer BBQ'en!;)

Peer

Hans de Vries
09-08-2011, 12:17
Het zal wel aan mij liggen maar de link grote voorjaarsschoonmaak en BBQ'en zie ik niet helemaal helder.... Leg me dat eens uit, Peer.

Bovendien, we zitten al een poosje in de herfst dus van bbq'en zal wel niet veel terecht komen. Hoewel, winter-BBQ?

gr
Hans

peerpm
09-08-2011, 12:50
Het topic heet ' bijna aftellen naar 5000' . Imiddels waren we de 5000 gepasseerd en hebben we die 'BBQ' gehad toch? :huh

Afgelopen weekend heeft Rob (heb ik imiddels uit betrouwbare bron vernomen) opruiming (lees schoonmaak) gehouden en 'niet-inloggers gedurende 4 jaar' verwijderd waardoor we nu, vandaag, weer op 4918 staan, dus binnenkort weer BBQ!

That's all!:rolleyes:

Peer

RobK
09-08-2011, 12:55
Ik kan waarderen als iemand leuk kan tekenen. Vak- (war) taal uitslaan is al minder (zwevend profiel enzo) maar als je denkt dat 1825 dagen 4 jaar behelzen.....dan moet de conclusie zijn dat de betrokkene het huiswerk altijd met batterijen heeft gedaan. :confused:

Groet,

Rob.

peerpm
09-08-2011, 13:07
haha,

heeft ie toch weer gelijk.......:huh , en ik zat nog te denken bij het intypen....zal ik er een ± voor typen maar ik wist niet zo vlug wat de code (alt+0177) was.

Heb inmiddels trouwens de batterijen erin gedaan en wat blijkt 1825/365=precies 5 jaar, dat kan toch geen toeval zijn?

jaja, ik weet het schrikkeljaren!:p

Peer

Josly
09-08-2011, 13:47
hallo,

staat dat in het huisreglement,
worden de berichten van die personen verwijderd,
een persoon die verwijderd wordt, geen lid meer is heeft het recht zijn/haar berichten te verwijderen,
vandaar de stelling bij forums,
" eens lid, altijd/eeuwig lid "

PS, waarom worden personen/leden banned niet verwijderd, geschrapt op forums,

Josly
09-08-2011, 14:53
Toch heerlijk dat Rob-Eelke af en toe de lente in de bol hebben en aan de grote voorjaarsschoonmaak doen......heerlijk binnenkort weer BBQ'en!;)

Peer

hallo Peer,

daar ben ik absoluut niet mee eens,
nogmaals een bewijs dat het management geen rekening houdt met de leden, die " eventueel " een extra zijn/waren wat betreft het welzijn van de vogels en daardoor een meerwaarde betekent voor het forum,
dat bepaalde personen niet meer inloggen, actief zijn, kan een bepaalde reden hebben, zoals bij mij het geval is/was, namelijk de gezondheid,
bepaalde beslissingen worden genomen in het belang van bepaalde personen,
wat komt op de eerste plaats bij/op een vogelforum,
een/de persoon of een/de vogel,

RobK
09-08-2011, 14:59
De accounts die nu zijn verwijderd waren van personen die;

1. 5 Jaren niet actief zijn geweest. (inderdaad, 2008 was een schrikkeljaar)
2. Nul (0) berichten hebben toegevoegd op dit forum.

Geeft niet als je dingen niet weet, vragen staat dan wel netter dan ongefundeerde "eventuele weetjes" verkondigen.

Groet,

Rob.

Josly
09-08-2011, 15:12

Geeft niet als je dingen niet weet, vragen staat dan wel netter dan ongefundeerde "eventuele weetjes" verkondigen.

Groet,

Rob.

hallo moderator Robk,

volledig mee eens,
maar men heeft niet het recht iemand te weigeren, te schrappen zonder een afdoende reden,
iemand kan lid zijn voor het bekijken van informatie - foto's,
naargelang het webbrowser dat men gebruikt moet men daarvoor al of niet ingelogd zijn,
dus heeft men niet het recht de leden, of wie dan ook, als het ware te verplichten bepaalde webbrowsers te gebruiken,

peerpm
09-08-2011, 15:12
De oorspronkelijke tekst van dit bericht heb ik verwijderd omdat de perfecte uitleg reeds door Rob was geplaatst.

Excuses van mijn kant wel voor de onvolledigheid van mijn bericht als eerder geplaatst.

Peer

Josly
09-08-2011, 16:47

Groet,

Rob.

hallo moderator Robk,

Sorry, als het wat grof overkomt,
waarom de leden niet op de hoogte brengen bij veranderingen, aanpassingen, etc, Forum, hopelijk, alleen al uit beleefdheid, zijn de verwijderde personen/leden persoonlijk op de hoogte gebracht,
dat zal dan een verschil zijn tussen Nederlander en Belg wat betreft sociale, als ik mij zo mag uitdrukken,

krien
12-09-2011, 09:26
En ja hoor, weer een 5.000e lid, alweer gebak, pffffff, met al dat getjoep blijf ik aankomen.

RobK
12-09-2011, 09:30
Effe kijken of de 5.000ste geen spammer blijkt te zijn....

Groet,

Rob.

winterkoning
12-09-2011, 09:33
En ja hoor, weer een 5.000e lid, alweer gebak, pffffff, met al dat getjoep blijf ik aankomen.

ha die krien
is toch ook wel lekker zo'n gebakje bij de koffie?
dat "feestje"van 5000 ste kan me niet vaak genoeg gebeuren.
dus .............................
als het moet heb ik er nog wel een paar als zijnde genomineerd voor de tjoeplijst.

lang leven de tjoep.

mvg

(ps: er zou meer getjoept moeten worden hahahahahahaha).
tjongejonge wat je tegenwoordig allemaal wel niet moet schrijven om je aantal berichten een beetje op peil te houden. ( tja eigen schuld , had ik maar niet zoveel moeten tjoepen vroeguh).

Henk3
12-09-2011, 09:35
Ik denk dat jij dan ook zeer geschikt zou zijn als moderator, ha, ha, blijft er maar 1 over waarschijnlijk.

winterkoning
12-09-2011, 09:42
zou wel lekker rustig zijn Henk.

en weet je wat nog meer ?

altijd gelijk gestemde, geen "ruzies" meer , alleen waarheden die verkondigt worden etc. etc. :p ;) :help
( heb ik er al 3.000 ? nope more nonsens to come hahahahahaha).

T-ring ( is telefoon hoor) jij staat al op 6.961 Henkie zie ik nu , jij bent de onbetwiste koploper van het forum zeker /denk ik ?

RobK
12-09-2011, 09:47
Henk3 is de onbetwiste topper. WKaatje kan wel gaan voor de titel; "succesfull runner-up", of; "tsjoepbakanimator". :)

Groet,

Rob.

krien
12-09-2011, 09:47
Ik zou "bijna" gaan denken aan een beroepsouwehoer en een beroepstjoeper? bijna dan hoor hahaha, kijken of deze door de beugel kan, of bij de tjoepers gaat.

winterkoning
12-09-2011, 09:49
Henk3 is de onbetwiste topper. WKaatje kan wel gaan voor de titel; "succesfull runner-up", of; "tsjoepbakanimator". :)

Groet,

Rob.

nou dan ga ik toch voor de nieuwe tsjoepbakanimator

hahahahaha dat vind ik een goeie
mag ik die naam krijgen als ik de 3.00 haal? i.p.v "stamgast" (want wat is dat voor een "onzinnig woord" ? )
ahh please

hahahaha er komt een dag dat tjoepen of getjoept worden eentje word die opgenomen word in de dikke v.Dale

Ik zou "bijna" gaan denken aan een beroepsouwehoer en een beroepstjoeper? bijna dan hoor hahaha, kijken of deze door de beugel kan, of bij de tjoepers gaat.

ach als het over veren gaat kan men niet uitgepraat raken (als het goed is)
of dat deze bij de getjoepte komt ( he je kan er zelfs een werkwoord van maken) dat weet ik niet maar dan heb ik hem voor je bewaard (waarheid mag verteld worden toch? niet dan ? hahahahahaha).

yup we schrijven 12-9- 2011 en 09: 55
en er is alweer gelachen vandaag

RobK
12-09-2011, 09:52
mag ik die naam krijgen als ik de 3.00 haal? i.p.v "stamgast"
ahh please

Geen idee of dat kan, als je morgen op 3.000 staat zal ik het in de groep gooien...

Groet,

Rob.

Henk3
12-09-2011, 09:53

Als je het "bijna" gedacht zou hebben, dan had je dit bovenstaande niet op kunnen schrijven want daar waren je gedachten nog niet aan toe. Dus had je het nog niet bedacht. Je hebt het dus wel degelijk gedacht, ha, ha. ( Ja kom er maar op hé. )

krien
12-09-2011, 09:55
Mijn vingers zijn af en toe sneller dan mijn kleine beetje gezonde verstand?

winterkoning
12-09-2011, 09:57
Geen idee of dat kan, als je morgen op 3.000 staat zal ik het in de groep gooien...

Groet,

Rob.

nou misschien red ik het vandaag al wel de 3.000 :D
(zo gaat het hard hoor hahahahaha).

@ Krien:

Mijn vingers zijn af en toe sneller dan mijn kleine beetje gezonde verstand?

als je het motto toepast : niet denken maar doen
dan.....................
ja dan zit je toch echt op je plek hoor hier op vogelcafe :rolleyes: :p
hahahahahaha

mvg

Henk3
12-09-2011, 09:58
Henk3 is de onbetwiste topper.)

Groet,

Rob.

Staat daar nog een prijs op of zo?

krien
12-09-2011, 09:58
Tja en soms ga je dan wel eens onderuit, hihihi, wel zonder pseudoniem ofzo hoor:) maarre nog een dikke 100 te gaan voor wk voor morgen ben benieuwd waar ie allemaal mee komt.

winterkoning
12-09-2011, 10:02
maarre nog een dikke 100 te gaan voor wk voor morgen ben benieuwd waar ie allemaal mee komt.

tja wat ik hier nu weer op moet zeggen weet ik niet maar het telt alwel weer alszijnde 1 bericht :D :p

en weet je wat het mooie is?

er staat net zoveel info in dit bericht als het gemiddelde geplaatste bericht op café , dus getjoept kan tie niet worden, want anders heb robke nog heel veel tjoepwerk te doen op cafeetje.
en dan heb je kans dat zijn tjoepmachine wel eens overwerkt kan worden.hahahahahaha

(hoeveel nog ?) hahahahahaha

garoeten

krien
12-09-2011, 10:19
De meeste info wordt me sowieso altijd gevraagd (vooral over waterslagers dus, maar ook andere zaken) via de mail die me gestuurd wordt via het forum.
Die mogelijkheid heb ik open staan, af en toe heb ik wel eens de neiging die dicht te gooien,er zijn de laatste paar maanden al 4 mensen hier langsgeweest om te kijken hoe ik het doe, die toch in de buurt woonden.
De vragen die je gesteld worden zijn af en toe gewoon echt niet te beantwoorden, maar we blijven ons best maar doen.

winterkoning
12-09-2011, 10:51
De meeste info wordt me sowieso altijd gevraagd (vooral over waterslagers dus, maar ook andere zaken) via de mail die me gestuurd wordt via het forum.
Die mogelijkheid heb ik open staan, af en toe heb ik wel eens de neiging die dicht te gooien,er zijn de laatste paar maanden al 4 mensen hier langsgeweest om te kijken hoe ik het doe, die toch in de buurt woonden.
De vragen die je gesteld worden zijn af en toe gewoon echt niet te beantwoorden, maar we blijven ons best maar doen.

nu leg je wel "iets"groots bloot neer op tafel natuurlijk ( en ja ik weet het,maar je kan ook anders denk hé ,stelletje....).

ik bedoel ik kan alleen maar waardering opbrengen dat jij mensen helpt ,ik zou persoonlijk gek worden (zover als ik dat al niet ben) van al die mails (mede daarom heb ik die functie niet ingeschakeld), ik heb de filosofie dat men die vragen maar al te vaak ook op bv, cafeetje kan stellen. (zodat andere als ze zouden lezen en goed kunnen vertalen naar de eigen situatie die bepaalde vragen niet meer hoefden te stellen).
en dat is dus de andere kant,en dit heb ik al eens meer aangegeven,: veel gaat er buiten het forum om wat wel "gerelateert is aan het forum" , de info word dan buiten forum om gegeven (puur omdat men het zat is dat er bepaalde personen het altijd beter weten danwel alleen willen "vuilspuien") en dat is dus dan eigenlijk een gemis (en het makke) voor het forum.

maargoed:
ik denk namelijk dat men nog steeds (vaak/soms) erg gemakkelijk is soms met hun vraagstelling , men wilt vaak een antwoord wat precies in hun "eigen straatje"past, dat het een persoonlijk afgemeten antwoord moet zijn en dat het ook 1,2,3 moet werken danwel toepasbaar moet zijn en het moet ook wel "nu"direct.

dat je dan sommige antwoorden alleen kan geven als je in die situatie bevind danwel de betreffende vogels kan aanschouwen/in de hand kan nemen daar ben ik het zeker volledig mee eens.
maarja jij gaat dan nog een stapje verder om dat soort mensen dan uit te nodigen op eigen hok.....................
dikke duim hoor, echt waar. (ik persoonlijk zou dat nooit doen).
men zoekt het maar uit.

helpen is 1 maar je kan ook "teveel" (willen) helpen.

mvg

RobK
12-09-2011, 11:02
Staat daar nog een prijs op of zo?

Nee hoor Henk, niet paniekeren! Die titel heb je eerlijk verdiend, gunnen we je van ganser harte en kost dus helemaal niets.

Groet,

Rob.

Ohja, voor WKaatje nog 173 te gaan. Mocht het spannend worden heb ik vast het deksel van het tsjoepbakje gelicht....

winterkoning
12-09-2011, 11:09
Nee hoor Henk, niet paniekeren! Die titel heb je eerlijk verdiend, gunnen we je van ganser harte en kost dus helemaal niets.

Groet,

Rob.

Ohja, voor WKaatje nog 173 te gaan. Mocht het spannend worden heb ik vast het deksel van het tsjoepbakje gelicht....

hmmmm spannend :hmmmm

wanneer slaap jij?

maak ik gewoon die benodigde berichten aan ..................maak een screenpic ....................en voilá ......................bewijsfoto dat ik de 3.000 heb gehaald.

.
.
.
.
toch ?

geroetepetoetje