Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 kanaries

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • 2 kanaries

    Hallo,

    Gisteren toen ik ging wandelen met mijn hond en op de terug weg naar huis. vloog er een kanarie tegen een raam en dan tegen een auto, het beestje was even helemaal van slag en ik kon hem oprapen, voor er een auto zou aankomen en het arme beestje overreden werd.

    Aangezien wij thuis ook een kanarie hebben heb ik de vondeling er maar bijgezet.

    Nu 2 kanaries gaan die goed samen? ze hebben gisteren heel even wat naar elkaar liggen pikken maar vanaf deze morgen laten ze elkaar gerust en gaan ze soms naast elkaar zitten.

    Alvast bedankt!

  • #2
    Veel plezier ermee, misschien heb je nu een koppeltje.

    gr
    Hans
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

    Opmerking


    • #3
      Ja daar zou ik wel blij mee zijn.
      maar mijn ouders minder vrees ik. haha

      Ik heb beetje bang dat ze toch nog zouden gaan vechten, want soms beginnen ze elkaar toch nog wat te pikken.... het kan zijn dat ze gewoon nog aan elkaar moeten wennen, maar ik hou ze dus goed in de gaten. Ik ga eens zien dat ik een grote kooi kan gaan kopen want nu is de kooi 50x40 (LxB)

      Opmerking


      • #4
        Ik heb even een foto kunnen maken met de gsm van de kanarie, ik denk een dat het een bont gekleurde is.

        heel intens geel en paar bruine vlekjes op het kopje en de vleugels.
        Hij heeft spijtig genoeg geen ringetje... dus ik vermoed van ergens uit de buurt bij iemand die ze kweekt misschien ontsnapt, straks anders eens rond rijden in de wijken hier achter.

        Opmerking


        • #5
          Alhoewel mijn koppeltje kanaries reeds zo'n 4 jaar samen in dezelfde kooi leven, pikken ze ook nog wel eens naar elkaar. Het mannetje gaat nogal driftig tekeer om er als eerste bij te zijn. Vooral wanneer ik hen een stukje appel, of eivoer geef.

          mvg
          Xavier

          Opmerking


          • #6
            De optimistische berichtjes ten spijt, ik denk dat je een mannetje gevonden hebt.
            2 Mannen in een kooi gaat meestal mis, die moeten elkaar niet. Een kanarie wil een territorium en zal dat verdedigen, zelfs als dat een piepklein kooitje is.
            Ik zou ze apart zetten.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              Ken je iemand dat kanaries houd of er iets vanaf weet? DAn zou ik ze eens gaan laten tonen, dan weet je direct dat het 2 mans zijn of een koppel.
              Je zou misschien in de plaatselijke krantenwinkel een papiertje kunnen hangen met gevonden
              zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                ik denk dat je een mannetje gevonden hebt
                Ton, jij ziet toch niet iets hangen wat ik niet zie? Ben nu wel nieuwsgierig waarom je dit denkt. Qua postuur is het precies een pop die ik heb.

                Opmerking


                • #9
                  Ik vermoed dat ton naar de ogen kijkt die vrij hoog staan, wat dus vaak duid op een man inderdaad, bij poppen liggen de ogen meer op snavel hoogte.

                  vaak he, niet altijd.
                  http://wiggel.skyrock.com/

                  Opmerking


                  • #10
                    Mag ik ook eens raden waarom Ton denkt dat het een mannetje is. Volgens mij gaat Ton af op het intensieve vederkleed van de kanarie in kwestie.
                    Laat het ons maar weten zodat onze nieuwsgierigheid bevredigd wordt Ton.

                    Opmerking


                    • #11
                      Groet Ton,
                      www.allevogels.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        re

                        Bedankt. Geinig, wist hier helemaal niets van. Ook nog niet eerder van gehoord. Zit nog niet op Ton's niveau

                        Opmerking


                        • #13
                          Het gaat nog steeds goed tussen de 2.

                          De vondeling eet heel veel. dus ik hou goed in het oog dat onze kanarie zeker genoeg eet.
                          De vondeling heeft nog wel heel veel schrik, minste dat je aan de kooi komt vliegt hij van hier naar daar.

                          'S morgens zitten ze samen op een stok in de zon en piepende geluidjes te maken.

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Jordy1990
                            ...De vondeling heeft nog wel heel veel schrik, minste dat je aan de kooi komt vliegt hij van hier naar daar...
                            Een goede raad, praat tegen de vogels, zodat ze jou stem herkennen. Doe ik ook, en het is verbluffend hoe rustig ze worden wanneer je al pratend eraan komt...

                            Opmerking

                            Working...
                            X