Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Botvink x Kanarie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Botvink x Kanarie

    Voila =>


    http://www.youtube.com/watch?v=IouXJ...=10&playnext=2

  • #2
    Is trouwens niet de botvink zoals we hem hier hebben maar een afrikaanse ondersoort.
    Wel interessant.
    Mvg,
    Kingfisher.

    Opmerking


    • #3
      Die man heeft wel meerdere interesante filmpjes gemaakt met zn putters.
      http://www.vogelarena.com/voliere/vo...000001723.html

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
        Is trouwens niet de botvink zoals we hem hier hebben maar een afrikaanse ondersoort.
        Wel interessant.
        2 jaar terug heeft er een colega kweker deze gekruist met een botvink "van langs hier" en er zijn terug vruchtbare jongen uitgekomen met "super" botvinkzang ... ze zijn inderdaad iets blauwer , maar zelfde karakter als diegene van "hier" .

        Opmerking


        • #5
          Tja ik zie een "botvink"een kanariepop treden
          Maar of de getoonde vogel zo een bastaard is???
          Ik persoonlijk heb ze in m'n 27 jarige tentoonstellings carriere NOOIT gezien.
          Ook niet op de diverse wereldkampioenschappen die ik bezocht.
          Ik zeg niet dat dat niet kan

          Groeten Frank4

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Chardonnert.BE
            2 jaar terug heeft er een colega kweker deze gekruist met een botvink "van langs hier" en er zijn terug vruchtbare jongen uitgekomen met "super" botvinkzang ... ze zijn inderdaad iets blauwer , maar zelfde karakter als diegene van "hier" .
            Inderdaad blauwer en ook groener op de kop en ook het wit op de kop en spiegels is anders.
            Mvg,
            Kingfisher.

            Opmerking


            • #7
              heb dit ook geprobeerd dit jaar maar de pop had 5 eieren en allemaal onbevrucht

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door frank4
                Tja ik zie een "botvink"een kanariepop treden
                Maar of de getoonde vogel zo een bastaard is???
                Ik persoonlijk heb ze in m'n 27 jarige tentoonstellings carriere NOOIT gezien.
                Ook niet op de diverse wereldkampioenschappen die ik bezocht.
                Ik zeg niet dat dat niet kan

                Groeten Frank4
                Je bent niet de eerste "thomas" en waarscheinlijk zal je zeker niet de laatste zijn . Maar ik hem persoonlijk en weet dat dit waarheid is . Reeds vele filmpjes heeft hij speciaal gemaakt voor mensen die logen over hem , en uit zijn commentaar (in het arabisch) kon hij duidelijk aantonen dat het waarheid was ... Maar soit , ik vind het PRACHTIG !

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door phille
                  heb dit ook geprobeerd dit jaar maar de pop had 5 eieren en allemaal onbevrucht
                  ik probeer het ook dit jaar , botvink x mexicaanse roodmus . 1e ronde => onbevrucht ...

                  Opmerking


                  • #10
                    haha.

                    is lazullavink. medaar is exooot.

                    Opmerking


                    • #11
                      Een lazullivink is het niet, want die ziet er zo uit:



                      Het is inderdaad een afrikaanse ondersoort van onze inheemse vink.

                      Ik geloof wel dat het kan, maar heb 'live' nog geen exemplaar mogen bewonderen.

                      Opmerking


                      • #12
                        Hallo,

                        Een botvink met een kanarie kruisen is volgens mij niet mogelijk.
                        Het is een heel ander soort vogel met ander gedrag Eigelijk deel insecten eter.

                        MVGR

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Lizard27
                          Hallo,

                          Een botvink met een kanarie kruisen is volgens mij niet mogelijk.
                          Het is een heel ander soort vogel met ander gedrag Eigelijk deel insecten eter.

                          MVGR
                          En een kruisbek met een goudvink?
                          Weliswaar zaadeters maar beiden een heel ander gedrag in voeren dus zeg nooit nooit.
                          Mvg,
                          Kingfisher.

                          Opmerking


                          • #14
                            botvink x kan.

                            kan niet . ik zeg nee . medaar.

                            Opmerking


                            • #15
                              Ja dat kan wel. Op de duitse DKB-show was vorig jaar de kampioen een bastaard van witbandkruisbek x goudvink en dit jaar was dezelfde vogel weer in de prijzen gevallen voor de rest zaten er meerdere vogels van deze combinatie maar ook zeker 5 stuks van gewone kruisbek x goudvink.
                              In de bastaarden zijn duidelijk de ouderlijke kenmerken zichtbaar.

                              GR BB

                              Opmerking

                              Working...
                              X