Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verenpikken bij jongen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • verenpikken bij jongen

    hoe voorkomen jullie dat de ouders gaan verenpikken bij de jongen wanneer ze uitgevlogen zijn?

  • #2
    Een nest geven en nestmateriaal aanbieden
    zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

    Opmerking


    • #3
      Vorig jaar had ik bij mijn gele kanaries er ook last van. Na een gesprek met een ervare kweker van de oude stempel gaf hij mij een tip die hier perfect gewerkt heeft.

      Ik zeg niet dat het altijd werkt maar hier was het binnen 2 dagen helemaal over, en ze pikte elkaar erg veel.

      Droge havermout geven in een klein bakje. Bij de Albert Heijn verkopen ze dat van Euroshopper en betaal je voor een heel pak 80 cent geloof ik.

      Die man had er ooit onderzoek naar gedaan maar had geen verklaring kunnen vinden, maar zijn mening was dat vogels veren pikken omdat er iets in de veer zit wat ze op dat moment nodig hebben.

      Je moet geen hevermoutpap kopne maar echt de droge naturel havermout.

      Ik heb ze vorig jaar zo'n klepbakje halfvol gegeven en na 2 dagen weer een half bakje. een half jaar later heb ik het pak weggegooid vanwege de datum. Ik heb het nooit meer nodig gehad en het pikken was helemaal over bij die gele kanaries.

      Baad het niet dan schaad het niet.

      Ben wel benieuwd of het bij andere mensen ook werkt, want uiteraard kan het overal anders zijn.
      http://wiggel.skyrock.com/

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door phille
        hoe voorkomen jullie dat de ouders gaan verenpikken bij de jongen wanneer ze uitgevlogen zijn?
        Phille, geef de vogels eens een 1/2 rauwe ui.
        Daarin schijnt een stof(aminozuur) te zitten,die ook in de bevedering voorkomt.
        De vogels hebben daaraan behoefte.
        Daarnaast kan natuurlijk ook nestmateriaal worden verstrekt.
        Vr.groeten van
        Antoni





        homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

        Opmerking


        • #5
          mercikes voor de tip,ne mens is nooit te oud om bij te leren,dat van die ui ga ik toch ook eens proberen bij 1 koppel,het resultaat laat ik zekers weten

          grtz

          Opmerking

          Working...
          X