Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nestkastje weigeren.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • nestkastje weigeren.

    Ik heb een koppeltje roodbruine jap. meeuwtjes die weigeren in hun kastje te kruipen.Ze sleuren wel met nestmateriaal kokos maar willen niet aan eieren leggen komen ja wat wil je als ze hun nestkastke niet willen bezoeken.Zijn ze misschien te jong ze zien er toch broedrijp uit.Wie kan me helpen?

  • #2
    Ze zijn misschien nog te jong.Hoe oud zijn ze?
    En is het wel een koppel??Men zegt wel dat japanse meeuwen gemakkelijk kweken,maar bij de kleurmeeuwen (daarmee bedoel ik geen bonte) is het wel wat anders.Wat je ook kan doen is een ander soort van nestje proberen.

    Opmerking


    • #3
      Een ander soort nestkastje er bij hangen.
      Ook ander soort nestmateriaal verstrekken.
      en....meer geduld hebben.

      Opmerking


      • #4
        Zijn het niet twee mannetjes? Ik had ook twee mannen zitten en die bouwden een prachtig nest, maar gingen er niet in zitten (behalve 's nachts).
        Toen ik er een paar kunsteitjes in legde, gingen ze gelijk broeden en zat er altijd eentje op de eieren.
        www.vogeltuin.webnode.nl

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Tenzi
          Zijn het niet twee mannetjes? Ik had ook twee mannen zitten en die bouwden een prachtig nest, maar gingen er niet in zitten (behalve 's nachts).
          Toen ik er een paar kunsteitjes in legde, gingen ze gelijk broeden en zat er altijd eentje op de eieren.
          Daarom zijn japanse meeuwen ook geschikt als pleegouders,of het nu een koppel is of niet.Heb dit ook al voorgehad dat het twee mannen waren,zal niet de eerste en laatste keer zijn.

          Opmerking


          • #6
            Hey Antoine

            idd of het 2mannetjes zijn, heeft er niets mee te maken, willen ook perfect broeden en jongen grootbrengen, maar je kan proberen een ander nestje te geven, hier met zebravinken ook sommigen, die vertikken om in hun houten halfopen nestje te gaan, en leggen dan op grond of eetbakje, halen zelfs hun nestje leeg om daar op grond nest mee te maken, vaak helpt bij zulke koppels om eens een doorschijnend badje te gebruiken als nest of een tralienestje. zoniet zal je het koppel eens moeten herkoppelen
            succes

            mvg
            kris

            Opmerking


            • #7
              Een kennis van mij laat 3 jap meeuwtjes dienen om pleegeieren uit te broeden en op te brengen
              2 mannen en 1 pop
              reden die hij opgeeft poppen broeden iets beter MAAR de maar de mannan voeren dan weer super de jongen

              Frank4

              Opmerking


              • #8
                uitzien

                vraag aan federcon.
                Hoe ziet een broedrijp paar japanse meeuwen eruit.

                Opmerking


                • #9
                  broedrijp

                  Als ze onrustig zijn en fladderen en vlinderen.Grt Federcon.

                  Opmerking


                  • #10
                    Hoi,

                    Ik dacht een jaar geleden slim te zijn door 4 japjes aan te schaffen, ze paarden wel op in twee stelletjes en nesten bouwen is een hobby, maakt niet uit waarin, zelfs een keer on een parkietenblok maar ik heb nog geen ei gezien, ik denk dat ik 4 mannen heb, de kreet "homofiele jappen" is hier niet van de lucht

                    Ik hou ze deze zomer nog achter de hand voor als er een ongelukje met een kanarie is ofzo en bovendien zijn ze toch wel gezellig aan het fladderen en vlinderen

                    Groet Dree

                    Opmerking

                    Working...
                    X