Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is alg uit de vijver gezond voor de tropen ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Is alg uit de vijver gezond voor de tropen ?

    Dit vraag ik omdat ik overal lees dat alg zo'n gezond "plantje"is ?
    Ik heb een kale kop gould amadine die wel een nestje aan het opfokken is.

    Graag jullie mening ?
    Groetjes, Marian

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door maronka
    Dit vraag ik omdat ik overal lees dat alg zo'n gezond "plantje"is ?
    Ik heb een kale kop gould amadine die wel een nestje aan het opfokken is.

    Graag jullie mening ?
    Waar lees jij dat dan? Overal is zo ruim.

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door ele
      Waar lees jij dat dan? Overal is zo ruim.
      Het is algemeen bekend dat spirulina en kelp, en algen preparaten dus zeer gezond zijn voor mens en dier.

      Overal is, in iedere medische en gezondheidsite en boeken die er maar te vinden zijn, mijn vraag is dus, is de algensoort uit de vijver ook gezond
      Groetjes, Marian

      Opmerking


      • #4
        Denk dat je het beste zelf een tijdje kunt proberen of het voor jezelf gezond is.
        Voor de vogels is het in elk geval geen natuurlijke bron van gezondheid.

        Groetjes, RobS.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door RobS
          Denk dat je het beste zelf een tijdje kunt proberen of het voor jezelf gezond is.
          Voor de vogels is het in elk geval geen natuurlijke bron van gezondheid.

          Groetjes, RobS.
          Toch zie ik vogeltjes het van de stenen wegpikken in de beekloop.
          Dat zijn vogeltjes in de vrije natuur, en die zijn met dit soort dingen niet dom.

          Ik zie mezelf ook nog geen paarde bloemen of gras eten, vogels wel, jij ook ?
          Groetjes, Marian

          Opmerking


          • #6
            als je het wel zou willen eten moet je eens op internet zoeken weet zeker dat je recepten kunt vinden om paardebloemen (molsla)te bereiden.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door theodoor
              als je het wel zou willen eten moet je eens op internet zoeken weet zeker dat je recepten kunt vinden om paardebloemen (molsla)te bereiden.
              Ja ik weet het, maar gras is voor de mens echt niet eetbaar, wij mensen verteren het niet.

              Maar mijn vraag over alg voor de vogels is een serieuze vraag.
              Niet wat ik zelf moet en kan eten.
              Neemt iemand deze vraag nog serieus ?
              Er mag ook gezegd worden "ik weet het niet" als men iets wil zeggen en het niet weet.
              Groetjes, Marian

              Opmerking


              • #8
                In je vijver kunnen ook meerdere soorten alg onstaan ,waaronder ook de giftige blauw alg.

                Ik zouw zeker bij een toch al zwakkere vogel als een gould ,niet gaan experimenteren.

                Opmerking


                • #9
                  ik denk niet dat het best is voor de vogels aan gezien er veel troep wordt geloosd in sloten denk bv aan landbouw gif mest afval water van het land

                  Opmerking


                  • #10
                    Op dit gebied is spirulina een goed verkrijgbaar product.
                    Amigo de los Psittacidos

                    Look deep into nature and you will understand everything better

                    Opmerking


                    • #11
                      @ Animal, daar heb je wel een punt, ik denk niet dat er blauw alg inzit, en de "vrije" vogels eten het ook, maar het zou inderdaad kunnen.

                      @ Andre 44, ik praat over mijn eigen vijver, niet over een gemeente sloot.

                      @ Rupicola, eigenlijk kwam ik hier o.a.op, doordat ik al spirulina voer door het eivoer, en doordat ik zag dat vogels, en ook mijn katten de alg eten.
                      Spirulina zullen ze niet echt lekker vinden, en ik geef vaak onkruid uit mijn tuin, dus vandaar de vraag, waarom de alg niet ?
                      Maar ik houd het wel bij spirulina, dan zit ik iig safe.
                      Groetjes, Marian

                      Opmerking


                      • #12
                        Je zou ook zeewier kunnen geven.dat lijkt me ook safe.
                        in het reformhuis te krijgen,geloof ik

                        Opmerking


                        • #13
                          Ja maar zeewier groeit niet in mijn tuin
                          Groetjes, Marian

                          Opmerking


                          • #14
                            bij mij wel , ik heb een zee van een tuin

                            Opmerking


                            • #15
                              Blauwalg ontstaat alleen bij langdurige hoge (water) temperaturen en bij voorkeur in stilstaand water.

                              De meest voorkomende algensoort in vijvers is het zogenaamde draadalg.
                              Er is niets mis mee wanneer vogels dit eten of -in gedroogde vorm- als nestmateriaal gebruiken.

                              Zoals ook geldt voor het verzamelen van (on)kruiden, graszaden en andere bruikbare groeisels geldt uiteraard steeds dat we wel even dienen op te letten waar we gaan 'oogsten'.
                              Amigo de los Psittacidos

                              Look deep into nature and you will understand everything better

                              Opmerking

                              Working...
                              X