Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke vogelsoort?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • welke vogelsoort?

    Hallo, ik ben Carly.

    Ik heb een vogelvollaire van 55 breed, 50 diep en 80 hoog.
    Het is een vollaire voor binnen. Nu heb ik daar 4 kanaries in.
    Ik wil eerst nog een tijd afwachten, maar de groep is niet echt
    geslaagd, in die zin dat ze niks geen geluid maken. Poppen en man niet.
    Ik had eerst een pop en een man, maar dat ging niet goed, pop teveel
    opgejaagd, vandaar dat ik erbij heb gezet.
    Wat ik heel graag wil lukt niet. Gewoon een groepje vogels die goed
    kunnen accomoderen samen. Die wat tjilpen en fluiten, maar echt de hele tijd zingen hoeft niet, zoals de kanarieman eerst. Een groep vogels die door de hele kooi
    actief is, maar minder druk als zebravinkjes.

    Welke vogels raden jullie mij aan?

    Ik dacht aan een klein groepje japanse meeuwtjes, omdat dat echte kooivogels zijn, en de kooi niet echt erg groot is. Zijn dat groepsvogels?
    Of weten jullie nog een andere soort die ik kan proberen?
    Ik had de kooi laten bouwen voor kanaries, dus ik kan er geen slaapnestje in kwijt. Dus als jullie een andere soort weten als japanse meeuwtjes, ben ik daar ook tevreden mee. Voor rijstvogels is de kooi te klein. In het geval van japanse meeuwtjes, ik heb wel een afdak met rand, dat lijkt me voor de meeuwtjes als slaapplek niet genoeg. Heb ik daar gelijk in?

    Wie weet raad?

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door carly
    Hallo, ik ben Carly.

    Ik heb een vogelvollaire van 55 breed, 50 diep en 80 hoog.
    Het is een vollaire voor binnen. Nu heb ik daar 4 kanaries in.

    Wie weet raad?
    in een vogelverblijf van 55 x 50 x 80 zou ik hooguit 1 koppel inhouden of beter 1 man; dan gaat die wel fluiten.
    met 4 kanaries zit die wel erg vol, tenzij het een tijdelijk verblijven is.

    Opmerking


    • #3
      Voor 1 koppel kleine vogeltjes is het een redelijke ruimte, een koppel Japanse meeuwtjes, kleine zebravinkjes of zilverbekjes bijvoorbeeld.
      Voor meer is het te krap, zeker als je ook jongen wil.

      Van die soorten kun je ook prima 2 mannetjes samenhouden.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Een tamme parkiet (of 2)... Die maken vaak veel minder lawaai maar toch genoeg en ze kunnen gezellig bij jou komen zitten
        zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

        Opmerking


        • #5
          dank julie allemaal

          Bedankt voor de reacties,
          hier kan ik wat mee. Maar ik wil niet gaan kweken. Dat is niet groot genoeg. Ik had er eerst een kanarieman en een pop in. Die pop werd teveel opgejaagd en kwam niet meer uit de rui en van de leg af. Een ander vrouwtje, zou dat kunnen, want ik was best heel tevreden met mijn kanaries. Ze vlogen leuk los en waren best heel tam. Maar de pop kwam niet tot rust. Ik weet geen goede oplossing voor mijn kanaries en ik kreeg de raad van een kweker er twee poppen bij te zetten. Nu ben ik bang dat als ik daar een koppel bv. japanse meeuwtjes inzet, dat ik hetzelfde krijg, een overspannen vrouwtje. Of kan een pop van een japanse meeuw er beter tegen met een man alleen te zitten? Kan ik ook twee vrouwtjes samen houden van of zebravinken of japanse meeuwen, ik wil het nu wel goed doen. Parkieten gaat niet, verkeerde spijlen ze zijn vertikaal. De kanaries vlogen ook los twee uur per dag. Kan ik jappanners los laten vliegen? Of zijn ze daarvoor niet geschikt?
          Twee poppen kanaries vind ik niet zo leuk, ik wil wel een beetje geluid.

          Groetjes, Carly

          Opmerking


          • #6
            toppertje

            De kooi is gewoon prima geschikt voor 1 kanarie (man). Alle andere ingrepen zijn overbodig. Zoals Ton Koek al aangeeft kunnen 2 japanse meeuwen (mannen) ook prima samen.

            Groet,

            Rob.

            Opmerking

            Working...
            X