Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grootste vogelbeurs in Australie net achter de rug.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Grootste vogelbeurs in Australie net achter de rug.

    De grootste vogelbeurs in Australie wordt jaarlijks gehouden in Gunnedah NSW. Deze is net achter de rug en hier zijn wat cijfers.

    Figures from Gunnedah Bird Sale 2011
    5579 Birds
    225 Sellers

    redbrows $25.00 pr
    yellow rumps $50.00 pr
    blue faced parrotfinches $40.00 pr
    red stars $35.00 pr
    double bars $25.00 pr
    ruddies $30.00 pr
    diamond sparrows $80.00 pr

    Oh ja, speciaal voor WK. De splendid wrens gingen voor $220.00 pr.

    Andere prijzen heb ik niet. Twee van mijn vrienden waren er ook maar dit zijn niet van die snelle schrijvers.

    Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch
    De grootste vogelbeurs in Australie wordt jaarlijks gehouden in Gunnedah NSW. Deze is net achter de rug en hier zijn wat cijfers.

    Figures from Gunnedah Bird Sale 2011
    5579 Birds
    225 Sellers

    redbrows $25.00 pr
    yellow rumps $50.00 pr
    blue faced parrotfinches $40.00 pr
    red stars $35.00 pr
    double bars $25.00 pr
    ruddies $30.00 pr
    diamond sparrows $80.00 pr

    Oh ja, speciaal voor WK. De splendid wrens gingen voor $220.00 pr.

    Andere prijzen heb ik niet. Twee van mijn vrienden waren er ook maar dit zijn niet van die snelle schrijvers.

    Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.
    en dat is in harde euro's ? ( maak ook eiegnlijk niet uit ,doe maar een koppeltje of 2 ,vraag wel ff of ze ook verzenden.........................).
    toevallig geen peking robins gezien

    hahahaha we zitten in hetzelfe schuitje mate.
    word tijd dat er een lijntje komt naar de outback.

    mvg

    Opmerking


    • #3
      ff googlen wk

      Valuta omrekenen. Bereken eenvoudig online de actuele koers van alle vreemde valuta.


      € 159,77
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #4
        say what !!!

        Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
        oh, in dat geval doe maar een koppel of 20 dan (verschillende soorten wel gewenst dan graag,maar kan dit niet? ook geen problemo , liefhebbers zat denk ik zo).

        die zijn echt ondersteboven daarzo,zo mooi en dan zo'n klein prijske
        ben echt in het verkeerde land.

        mvg

        Opmerking


        • #5
          he WK witte wa daar unne putter kost?

          Opmerking


          • #6
            ikzoutnieweten joh.
            kan me ook niet schelen
            ik wil gerust ruilen hoor, tig putters voor 2 koppeltjes elfjes, geen probleem.
            krijg Kees er van mij gratis een koppel japanse nachtegalen bij.

            of tig japanse nachtegalen voor Kees en krijg een ander er een koppeltje putters gratis bij.
            ook goed ,maak mij niezoveulaus

            deal or no deal ?

            witte gij wel hoe ik daar achter heen gezeten heb? nie normal joh, nietekrijgen.


            mvg

            ps: ik heb aan mezelf beloofd ,voordat ik een elfje in mijn handen heb gehad ,ga ik nog niet dood ( enfin 250 jaar later ).

            Opmerking


            • #7
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

              Mijn website:

              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

              Opmerking


              • #8
                niks groot spraak
                kan er gewoon niet aankomen ( echte eigenkweek), anders had ik ze allang gehad. (prijs is niet belangrijk,ja moet niet te gek worden natuurlijk)
                1 seizoen goed putters kweken en dan heb je er wel een (twin)tig hoor idem dito voor de japanse jongen en meisjes. ( maar dat mag ik eigenlijk weer niet zeggen want dan voelen er sommige op hunne.... getrapt).

                maargoed het mag gewoon niet ,in en uitvoeren dus klaar over en uit ( maar mag er nog steeds van dromen hoor) ,ik heb het wel toen nog via andere kanalen geprobeerd (Indonesie) etc. maar ook toen kon men er al niet aan komen(was in de nog wel import tijd), en ik weet dat er kwekers van zijn maar er komt geen veer los, schijnbaar.

                mvg

                Opmerking


                • #9
                  Nou,

                  van mij mag je dat wel zeggen hoor. Geen problemen mee.

                  Wie weet, hoop houden dan maar.
                  Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

                  Mijn website:

                  Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    nee hoop heb ik niet meer echt, want in Europa (vrij handels verkeer, min of meer nog) weet ik ze niet te zitten.(echte eigen kweek vogels).

                    erbuiten wel,maar dan worden het illegale handelingen en daar pas ik voor, hoe graag ik ze ook zou willen zo iets zou ik niet doen.

                    mvg

                    Opmerking


                    • #11
                      De enige import vanuit Australie die is toegestaan is tussen erkende dierentuinen. Dus als je een dierentuin zo gek krijgt om ze in de collectie op te nemen en jij kan ze daarbij helpen qua husbandry kan je dat theoretisch elfjes opleveren (in de praktijk is dit nog steeds lastig, maar dit is de enige legale manier om elfjes te krijgen of er moet een elfjes kweker zijn in Australie die naar de EU emigreert en een klein aantal vogels voor zichzelf meeneemt en dan de nakweek verkoopt maar dit is weer een theoretische situatie).

                      Opmerking


                      • #12
                        Ja de prijzen zijn in Australische dollars. Wil je ze goedkoper moet je naar de markt. Daar is je gulden nog steeds een daalder waard.

                        Daniel: moet een elfjes kweker zijn in Australie die naar de EU emigreert.
                        Hebben jullie in NL ook zon in een blikje want die arme emigrant zou 3100 uren zonlicht moeten verwisselen voor 1521 in Nederland?

                        Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

                        Opmerking


                        • #13
                          Ja dat is inderdaad een nadeel maar ik ken een aantal aussies die dat toch gedaan hebben voor redenen die sterker zijn dan de wens voor zonuren . En er is een regeling dat Australiers die langdurig gaan emigreren een bepaald aantal van hun dieren mee mogen nemen (waarbij er aangetoond moet worden dat ze deze dieren langdurig in hun bezit hebben).

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Daniel
                            Ja dat is inderdaad een nadeel maar ik ken een aantal aussies die dat toch gedaan hebben voor redenen die sterker zijn dan de wens voor zonuren . En er is een regeling dat Australiers die langdurig gaan emigreren een bepaald aantal van hun dieren mee mogen nemen (waarbij er aangetoond moet worden dat ze deze dieren langdurig in hun bezit hebben).
                            yep I know

                            maar...... en daar heb je het weer, hoe lang is lang ?
                            hoe oud kan een elfje worden?

                            het gaat er niet om dat je al jaren fokt met zulke vogels,nee gaat echt om bv. een papegaai o.i.d ( m.a.w. een vogel die echt al deel uit maakt van de "familie" en al jaren in bezit is).


                            maar goed ik blijf erbij dat ik als ik dat zou willen ,ik zou moeten mogen importeren van vogels die bewezen gefokt zijn door fokker( dna profiel,geringd en alles), bewezen gezondzijn (doktersverklaring etc.), die een eerste klas stoel krijgen van mij, de juiste voorzorgsmaatregelen om de reis te overleven, een persoonlijke begeleider etc etc.

                            maargoed dit moet ik eigenlijk niet schrijven want dat word weer discussie import = fout.
                            ik denk daar nu eenmaal anders over.
                            import zoals het was = fout, maar..................het kan ook zeker anders.


                            zo ga nu maar weer in de luie stoel, beetje dagdromen over elfjes enz. camera maar in de aanslag en kijken wat er voor de lens komt,want ook hier hebben we mooie vogeltjes.

                            mvg

                            Opmerking


                            • #15
                              Mee eens WK en waar zouden we zijn als al onze dromen al uitgekomen waren . Maar Australie zou inderdaad het ideale land zijn om een sustainable export-import relatie mee op te bouwen. Ze hebben de kennis, ze hebben de infrastructuur en geld. Volgens de EU regels mag je nakweek vogels uit Australie importeren alleen ja die regeling dat inheemse Australische soorten het land niet uitmogen voorkomt de uitvoer.
                              Zo zou ik dolgraag bushbudgies in mijn volieres hebben (en dan de echte en niet de teruggekweekte) maar helaas zal dat een droom blijven voorlopig (al is er een zeer kleine groep echte bushbudgies in Duitsland legale import naar de Zoo van Keulen)

                              Opmerking

                              Working...
                              X