Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is dit een vrouw?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Is dit een vrouw?


    Hallo,
    Ik heb altijd met mijn vader vogels gekweekt
    ben nu 17 en wil zelf vogels kweken .
    dus heb nu een koppeltje zebravinken gekocht.
    ik heb altijd nog verschil kunnen zien maar bij deze niet.
    de donkere op de foto is een man! maar de lichte? gezien de bruinfactor die ze toch wel bezit zou ik denken een vrouw omdat ze geen gekleurde wangen heeft
    Wie kan mij duidelijkheid geven??

    bedankt alvast!
    Jelle V.
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    De lichte heeft een onranje snaveltje en is dus een vrouwtje.

    Opmerking


    • #3
      ja is een koppel die met de witte borst is een witborst zebravink pop de andere is en grijze man als ik het goed zie op de foto

      Opmerking


      • #4
        bedankt

        Bedankt voor jullie reacties!
        ik hoop dat ik er jongen van krijg.
        mocht er een nest zijn dan krijgen jullie allicht fotos te zien van de jongen!

        Opmerking


        • #5
          De jongen gaan in principe niet veel soeps zijn op gebied van standaard. Ik ga er dan wel vanuit dat je man geen splitfactor voor witborst bezit.

          Als je grijs x witborst grijs kweekt bekom je allemaal splitvogels: grijs/witborst. Normaal gaat de oogstreep dan wat ieler zijn dan gevraagd en de borstband zal bij de mannen ook niet zo breed zijn. Paar je de jongen uit het koppel dat je nu hebt onderling, dan kan je terug volle witborsten bekomen. Je kan ook een zoon op de moeder zetten om terug witborst te bekomen.

          Op internet is tamelijk wat te vinden over erfelijkheid bij zebravinken.

          Opmerking


          • #6
            De rechter vogel is inderdaad een pop en zoals vermeld een witborst grijs.

            Ik zou niet alleen te veel afgaan op de snavelkleur, dit hoeft alleen bij witte vogels. Bij de andere kleurslagen hebben allen mannen een tekening en een pop niet. Uitzondering hierop is de zwartwang en de wang.

            De kleursnavel wil nog wel eens verschillen per vogel. Hiervan is wel de gezondheid van de vogel te lezen. Hoe dieper van kleur deze is hoe beter.
            Een man die niet helemaal gezond is wil ook wel eens een oranje snavel tonen.
            Groeten,

            Arjan

            Opmerking


            • #7
              Hoi,

              Heb even gekeken of de vogels bij mij in de voliere er nog wel zaten ik heb namelijk een vrijwel identiek koppel zitten... En... ze hebben jongen. een lichte en 2 donkere. Ze moeten natuurlijk nog op kleur komen maar ik denk niet dat het jong zo van kleur is als de pop, de pop die jij ook hebt.
              Maar dat is juist leuk vind ik,v erschillende kleuren. Toch?! Succes ermee.
              Groeten,

              Henry
              zebravinken, japanse meeuwtjes, diamantduifjes, chinese dwergkwartels, gouldamadines, cubavinken en roodkopamadines.

              Opmerking

              Working...
              X