Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Broedtijd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Broedtijd

    Hoe lang broeden Japanse meeuwtjes nu eigenlijk?
    Ze zitten al meer dan 14 dagen op de 6 eitjes.
    Grt Federcon.

  • #2
    Japanse meeuwen beginnen te broeden vanaf het vierde ei en dit 16 dagen soms 17 dagen naar gelang de omstandigheden.
    Je kan ook rekenen vanaf het eerste ei,dan wel 20 a 21 dagen tellen eer ze uit komen.

    Opmerking


    • #3
      Op http://vogels.schulte.st/?pagina=21&bird=18 staat:

      In het algemeen worden 5 tot 7 eitjes gelegd. De pop en man broeden afwisselend, soms ook samen. Het valt niet precies vast te stellen wanneer ze met broeden zijn begonnen, vandaar dat de opgaven over de broedduur verschillen van 12, 16 tot 20 dagen.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Over broeden van japanse meeuwtjes gesproken, ze zijn bij mij wel eens wat lang van het nest af, is dat erg voor de eieren?
        Lang is 15-30 min.
        Groeten,

        Henry
        zebravinken, japanse meeuwtjes, diamantduifjes, chinese dwergkwartels, gouldamadines, cubavinken en roodkopamadines.

        Opmerking


        • #5
          van nest af

          Ze regelen het zelf wel.
          Zo min mogelijk verstoren is het beste.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

          Mijn website:

          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

          Opmerking


          • #6
            broedtijd

            Ze min of zo weinig mogelijk storen maar als het onbevruchte eieren zijn zoals bij mij.Grt Federcon.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door henryvanhattem
              Over broeden van japanse meeuwtjes gesproken, ze zijn bij mij wel eens wat lang van het nest af, is dat erg voor de eieren?
              Lang is 15-30 min.
              Nee, maakt niet uit; ze moeten soms de pootjes en vleugels even strekken. Als het uren duurt voor ze er weer op gaan dan is er misschien wat anders aan de hand.

              Bij mij broedden ze 3 weken. Ze legden eerst 6 eieren en als het vrouwtje er eenmaal goed op ging zitten, dan duurde het zo'n 18-21 dagen voor het laatste ei uit was. En nog eens dik 2,5 weken voor de jongen uitvlogen. Ze vliegen wel allemala ongeveer dezelfde dag, of 2 dagen na elkaar uit. Je kunt ze dan zo pakken, want ze vliegen dan nog te slecht om weg te vliegen.
              Erg lief, succes ermee.
              'Vliegde ik?'
              -'Nee, je valde.'

              Opmerking

              Working...
              X